Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Stagg g force

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit een fatsoenlijke, nee zelfs geen redelijke Stagg in m'n handen gehad. Niet elektrisch en niet akoestisch.
    ik wel, maar de modellen met dat grote stalen plakkaat op de kop moet je bij uit de buurt blijven, later werden ze beter helaas hadden ze toen al hun slechte naam te pakken en daar kom je niet snel vanaf, net zoals hondo vroeger.
    maar ik vind de film leuker .

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    en de gitaarkabels. Heb nu al een paar jaar een aantal van die kabels als reserve - altijd goed om bij een gig een stuk of wat reservekabels te hebben.
    Als je goede kabels hebt, gebruik je reservekabels niet.........
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 27 juni 2016 om 23:37

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als je goede kabels hebt, gebruik je reservekabels niet.........
    Ook goeie kabels gaan een keer stuk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gitaren van Stagg worden hier ook wel brandhout genoemd. Het enige dat acceptabel is van Stagg, zijn de koffers en de gitaarstandaards.
    Hoho....ik heb zo een 99 euro Stagg voorzien van een paar Seymour Duncan Cool rails en een telecaster brug element( Dat was wel tobben trouwens...past voor geen meter) en de elektronica aangepast maar hij klinkt dus echt wel prettig nu . Ik speel er graag op.

    Het is goedkoop, maar zeker geen brandhout.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #15

    Standaard

    Oh ja...en de tuners vervangen....dat ook...en hem een ander kleurtje gegeven.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Oh ja...en de tuners vervangen....dat ook...en hem een ander kleurtje gegeven.
    Grappig Ik heb dan weer een uitstekende ervaring met dit type tuners die onder de merknaam Stagg worden verkocht:



    Zitten bij mij al 10 jaar als vervangers op een oude western en zijn super stabiel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17

    Standaard

    Dat zullen dan vast andere tuners zijn want die op de gitaar waren gemonteerd waren echt beroerd.

    Overigens kun je met zo een verbouwing wel aardig zien waar op bezuinigd is......de blanke lak van de hals heeft werkelijk geen enkele hechting met het hout..zal over een paar jaar wel volledig los gaan laten.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    De laatste keer dat ik een Stagg heb geprobeerd zal een jaar of 9 geleden geweest zijn, denk ik. Ik had al wel vaker zo'n ding geprobeerd als ik in een muziekwinkel was. Ik wilde in elk geval zelf bepalen of ze werkelijk zo slecht waren. Nou, dat waren ze, elke keer dat ik er één pakte. Het zat hem ook meer dan eens in de afstelling, maar ik heb nog bij geen enkele Stagg ooit het gevoel gehad dat het na afstellen een goeie gitaar zou kunnen worden. Slecht fretwerk (zware afknapper!), slechte afwerking en over het algemeen dooie planken, geen resonante gitaren en een plat geluid.

    Toen ik op jacht was naar een nieuwe Tele heb ik ze nog één keer het voordeel van de twijfel gegeven en een Stagg geprobeerd, een semi-hollow geloof ik. Wat een draak van een ding. Sindsdien geloof ik het wel. Ik heb een stratje gehad van een volstrekt onbekend merk, voor €70, en dat was een heerlijk gitaartje. Daar heb ik Stagg niet meer voor nodig.

    Maar goed, als je zelf een Stagg hebt, en dat ding is een beetje acceptabel te bespelen, moet je hem lekker houden. Het gezeik met de verkoop is het geld niet waard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19

    Standaard

    Nou ja, ik sta er in een muziekwinkel ook niet bij te kwijlen....maar voor het geld...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Jvgm, je hebt dus een element vervangen, Electronics moeten aanpassen , de boel pastte voor geen meter, de kak op de hals laat los en de tuners zijn vervangen. Als dat allemaal nodig was, dan zou ik hem in de winkel laten hangen voor 99 euro.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top