Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    decal kan, maar lees die post van loosefur maar es. Dat lijkt me in dit geval beter. grote decals zijn tricky wegens kreukjes als je het karton weghaalt on de film. Zelf zou ik het zeefdrukken, maar dat vergt wat meer kennis en materiaal.

  2. #12

    Standaard

    Ik vind het sowieso interessant om deze technieken eens te leren kennen (wist er het bestaan nog niet van). Ik loop al een hele dag te mijmeren over wat ik nu zou doen.

    Nu begin ik meer en meer te denken om voor dit stuk zelf een mooi kalligrafieschrift te schilderen met een dun penseeltje en zwarte modelbouwverf, aangezien het eigenlijk gewoon een paar zinnetjes tekst zijn in een 'handschrift' uit microsoft word. Zoiets lijkt me haalbaar om zelf te doen: eerst met een licht potlood zodat de afmetingen kloppen, en dan met penseel.

    Een nieuwe moeilijkheid is dan wel die juiste afmetingen mooi te kunnen tekenen met de vrije hand ...

  3. #13

    Standaard

    Wat ik doe: ik laat een vinyl sticker plotten/snijden bij een beletterings bedrijf. Ik laat de letters of het logo eruit en plak de rest van de sticker op het werkstuk. Vervolgens haal ik de beschermfolie eraf en spuit er een aantal keer over met de gewenste kleur lak. Met een kwast, roller oid kan dat natuurlijk ook. Vervolgens haal ik de sticker eraf en spuit er blank lak over.

    Mijn eerste gitaar had een zwarte kop dus printen op decal papier ging niet op. Vervolgens heb ik dit bedacht en dat werkt heel erg goed. Ik heb het net ook weer gedaan voor de Les Paul die ik nu aan het bouwen ben.
    MdC-Guitars

  4. #14

    Standaard

    Cool, je maakt dus een gedetaïlleerd sjabloon door die sticker er af te halen? Is dat dan lettertje per lettertje er afhalen?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumpkinhead Bekijk bericht
    Moet ik dan eerst plaatselijk mijn decalprints vernissen? Of kan ik gewoon de hele cajon vernissen als alles erop geprint is?
    Je moet de decals wel vernissen voordat je ze te weken legt. Anders lost de inkt op in het water.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top