Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Music Hoe krijg ik een opschrift op mijn cajon geverfd?

    Hallo allemaal

    Ik ben bezig met mijn allereerste zelfbouwproject: een cajon uit een bouwpakket van meinl.
    Nu zit het kastje volledig in elkaar, en ben ik bezig aan een grondlaag met primer voor het verven van de cajon.

    Ik zou hem geel willen schilderen, met een aantal zwarte sjabloonvormen die ik er dan opdoe met zwarte verf, en een geswirld bovenblad.

    Twee sjablonen zijn gemakkelijk uit te snijden in karton, maar er is eentje waarbij ik niet goed weet wat te doen,
    namelijk een soort 'roset' van letters (zwart) rond het klankgat, met de volgende inscriptie:



    Dit lijken me, met de diameter van de cirkel 13,5 cm, veel te kleine lettertjes om met een breekmes uit karton te kunnen snijden als verfsjabloon.

    Hoe zou ik dit kunnen opschilderen?

    De enige andere optie die ik tot nu toe kon bedenken was zelf schrijven met een alcoholstift, maar dat lijkt me gedoemd tot een crappy resultaat.


    Vriendelijke Groeten

    Joris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    is het een idee om de tekste te printen op decalpapier en dan opplakken en aflakken?

  3. #3

    Standaard

    Dat kende ik nog niet. Bedoel je zo?
    https://www.youtube.com/watch?v=GTKFxzJvH1U

    Het probleem is wel dat mijn zwarte letters los van elkaar staan, dus dan kan ik toch geen samenhangende decalsticker hebben, tenzij ik een strook achtergrondkleur toevoeg die dezelfde is als het geel van de cajon?

    Identiek hetzelfde kleur printen lijkt me dan het issue, tenzij ik het omkeer en de 'roset' zwart doe en de letters doorzichtig.
    Laatst gewijzigd door pumpkinhead; 19 juni 2016 om 12:49 Reden: laatste zin erbij

  4. #4

    Standaard

    Al een paar keer deze werkwijze toegepast:



    En steeds met tevredenheid:




    Zie ook hier:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163154-Claviporte/page5




    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumpkinhead Bekijk bericht
    Dat kende ik nog niet. Bedoel je zo?
    https://www.youtube.com/watch?v=GTKFxzJvH1U

    Het probleem is wel dat mijn zwarte letters los van elkaar staan, dus dan kan ik toch geen samenhangende decalsticker hebben, tenzij ik een strook achtergrondkleur toevoeg die dezelfde is als het geel van de cajon?

    Identiek hetzelfde kleur printen lijkt me dan het issue, tenzij ik het omkeer en de 'roset' zwart doe en de letters doorzichtig.
    Decals print je meestal op doorzichtig decalpapier. En als je dan netjes de twee cirkels snijdt, wordt dat best mooi.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumpkinhead Bekijk bericht
    Dat kende ik nog niet. Bedoel je zo?
    https://www.youtube.com/watch?v=GTKFxzJvH1U

    Het probleem is wel dat mijn zwarte letters los van elkaar staan, dus dan kan ik toch geen samenhangende decalsticker hebben, tenzij ik een strook achtergrondkleur toevoeg die dezelfde is als het geel van de cajon?

    Identiek hetzelfde kleur printen lijkt me dan het issue, tenzij ik het omkeer en de 'roset' zwart doe en de letters doorzichtig.
    De decal zelf is transparant, dus je 'ziet' alleen de zwarte letters. Bovendien is de cirkel 'maar' 13,5 cm,
    dus die kun je prima op een A5 velletje afdrukken. Eerst knip je het gat eruit, daarna netjes rondom de
    buitenzijde van de letters. (Je brengt dus de gehele letter cirkel in 1 keer aan)
    Met een beetje goede wil kun je een prima resultaat bereiken!

    Wel flink aflakken met blanke lak, zodat er een beschermlaagje over decal zit.

    EDIT: Tabula was me net voor..

  7. #7

    Standaard

    Ok, nu snap ik het, ik dacht dat de print de vorm van de decal bepaalde, maar je knipt dus je vorm naar keuze.
    Die techniek met het stickerpapier ziet er ook interessant uit. Daar raak ik misschien makkelijker aan dan aan decalpapier...

    I shall have to meditate on that for a while. (aangezien het zondag is vandaag en ik dus niet naar de dichtstbijzijnde hobbywinkel kan rennen)
    Laatst gewijzigd door pumpkinhead; 19 juni 2016 om 14:29 Reden: spelling

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Decalwinkel.n l 😂
    147-c Guitars

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht

    Wel flink aflakken met blanke lak, zodat er een beschermlaagje over decal zit.
    Moet ik dan eerst plaatselijk mijn decalprints vernissen? Of kan ik gewoon de hele cajon vernissen als alles erop geprint is?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    In ieder geval op de decal en langs de randen eromheen.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top