Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: A.s. dinsdag: HNBD

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard A.s. dinsdag: HNBD

    Dinsdag ga ik afreizen naar het westen van het land voor een nieuwe, serieuze basgitaar. Mijn oude crappie setje is verkocht en de nieuwe schoonheid is gekozen: een ESP LTD F5-ens. Actieve elektronica, hals door de body en 5 snaren om me te kunnen voorzien in het zwaardere werk. Beniewd of mijn buren het net zo leuk gaan vinden als ik. Ben benieuwd of er wellicht mensen ervaring hebben met deze bas?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    geinig die vormgeving… lekker ronken en de buren….. die zullen best al wel wat gewend zijn….. en anders… een beetje opvoeden…. waarom mag er alleen maar herrie in de straat gemaakt worden wanneer het nederlands elftal aan een of ander kampioenschap meedoet???
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Valt me vooral op dat bassisten no prob hebben met actieve electronica, voor veel bassisten een serieuze must, terwijl veel gitaristen erbij huiveren.
    Hoe dan ook, bromze, en gromze, want dat zal ze wel doen; enjoy.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Valt me vooral op dat bassisten no prob hebben met actieve electronica, voor veel bassisten een serieuze must, terwijl veel gitaristen erbij huiveren.
    Hoe dan ook, bromze, en gromze, want dat zal ze wel doen; enjoy.
    Ik ben geen fan van actieve bassen. Vooral bij gebruik van een overdive/basdistortion prefereer ik een passieve bas.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Wat betreft gewone gitaren ben ik er ook geen fan van. Bij een bas wordt dit mijn eerste echte duurzame ervaring. Heb in een winkel het verschil even uitgeprobeerd. Vond het geluid uit de actieve elementen meer bij me passen. Maar passief is ook echt niet verkeerd. Wellicht zal er in de toekomst nog wel eens een 4 snarige passieve weer bij komen. Leuke witte squier oid Maar goed, moet mezelf er van weerhouden niet te veel geld over de balk te smijten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    De gitaar is binnen en het brommen is begonnen. Waar ik me vooral over verbaas is de finesse waarmee dit instrument is gemaakt. De wijze waarop de verschillende houtsoorten aan elkaar gezet zijn en zijn afgewerkt is gewoon werkelijk fenominabel. Kan er dan ook echt geen foutje in ontdekken. Good fking job Indonesia! De body voelt stevig en smooth aan. De hout tekeningen zijn heel goed zichtbaar. Het ebbenhouten fredboard heeft een mooie zachte glans. De Dot inleg op de hals heeft erg mooie kleuren. De pots geven een mooi scala aan geluid. Bewijst maar weer eens dat het voor mij persoonlijk niet nodig is om USA instrumenten aan te schaffen. De gitaar mag nog wel een keertje geïntoneerd worden, niet volledig octaaf zuiver.

    Wat wel flink wennen is, is de 35 inch scale die deze bas heeft. Die ben ik (nog) niet gewend. Ben benieuwd hoe dat zich zal gaan ontwikkelen. Verder zijn de dots in het fredboard lastig te zien als je aan het spelen bent. Ze verdwijnen al gauw geheel onder de B snaar wanneer je staat. Tevens is de batterij afsluiting geschroefd ipv geklikt. Batterijtje vervangen is dus even een bezigheid.

    2 echte minpuntjes kunnen ontdekken: volume pot heeft een hele lichte kraak, en de brug is op eigenaardige wijze gesleten. Het lijkt alsof er corrosie en een soort schimmel (?!) is ontstaan. De brug is dof en er zitten vreemde groene korrels op. Wellicht dat een goede schoonmaakbeurt al wel wat wonderen zal verrichten.
    Maar goed, over t algemeen gesproken ben ik erg tevreden over de gitaar. Dit is mijn eerste LTD gitaar en heb van collega gitaristen ook veel goede verhalen over dit merk gehoord. Als de kwaliteit van al hun instrumenten zo goed is, zal het niet mijn laatste instrument van Esp of Ltd zijn vermoed ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Gaaf model, en die 35" gaat wel wennen....... kwestie van wennen LOL.

    Veel plezier ermee!!!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top