Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard AUTARKIC | Sixteen Down

    Misschien moet je een paar ijzersterke zanglijnen verzinnen en inzingen dan wel laten inzingen. Dan krijgt het basisidee kleur.
    Ik heb vroeger voor de meeste van mijn bandjes de songs en teksten geschreven. Ik begon bijna altijd met een zanglijn waar ik wat akkoorden bij zocht. Vervolgens probeerde ik er een catchy riff bij te verzinnen. Als het refrein stond, werkte ik aan de harmonies. Gaandeweg leidde dat tot - vond ik toen - volwassen songs. Maar het begon altijd met een zanglijn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door telerocker; 22 juni 2016 om 01:11
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik zit al jaren op diverse buitenlandse forums en de reacties zijn eigelijk altijd positief. Iemand met 2 posts die weinig respect kan opbrengen voor iemand zijn werk neem ik niet serieus, ondanks het feit dat we inmiddels wel weten wie er achter zit ;-)
    En al vinden ze het niks dan kunnen ze nog altijd opbouwende kritiek geven in plaats van bot te reageren zoals telerocker bijvoorbeeld opbouwend reageert

    De link werkt overigens niet , kon het helaas niet beluisteren
    Laatst gewijzigd door Brad; 22 juni 2016 om 02:08

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Misschien moet je een paar ijzersterke zanglijnen verzinnen en inzingen dan wel laten inzingen. Dan krijgt het basisidee kleur.
    Ik heb vroeger voor de meeste van mijn bandjes de songs en teksten geschreven. Ik begon bijna altijd met een zanglijn waar ik wat akkoorden bij zocht. Vervolgens probeerde ik er een catchy riff bij te verzinnen. Als het refrein stond, werkte ik aan de harmonies. Gaandeweg leidde dat tot - vond ik toen - volwassen songs. Maar het begon altijd met een zanglijn.
    Voor het mooie zou ik inderdaad al kunnen samenwerken met een zanger wat ik ook wel eerder heb gedaan. Hoewel ik ook nog zit te denken aan een instrumentale band, dus in dit stadium eerste maar wat thema's en stukken opnemen om de flow er voor mijzelf in te houden. Als ik ook nog bezig moet met zanglijnen gaat het voor mij gevoel te lang duren, en zou liever zien dat een zanger(es) zich hier over buigt. Ik ben namelijk altijd bereid stukken aan te passen voor de zang :-) Een band waarvan ik weet die ook zo werkt is RHCP, zij jammen en hieruit ontstaan thema's en stukken muziek waar uiteindelijk de zanger zijn zanglijnen en teksten kan maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    En al vinden ze het niks dan kunnen ze nog altijd opbouwende kritiek geven in plaats van bot te reageren zoals telerocker bijvoorbeeld opbouwend reageert

    De link werkt overigens niet , kon het helaas niet beluisteren
    Helemaal mee eens Brad!

    In plaats van een bandpage pagina heb ik een bandcamp pagina aangemaakt. Bandcamp is lekker droog in opzet en voor wie mij wil sponsoren kan je de demo aanschaffen.

    Hierbij nogmaals de link: BANDCAMP - AUTARKIC

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Oh, maar dan is het makkelijk: speel het Leitmotiv in op de gitaar.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb hem nu beluisterd . Klinkt uitstekend kan niet anders zeggen , een goede compositie . Mooie afwisselende gitaar partijen

    Wat ik ook heel goed vind is dat de productie heel erg ademt . Mooi gedaan !

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Oh, maar dan is het makkelijk: speel het Leitmotiv in op de gitaar.
    Is ook zo maar ik vind het vaak te leuk om er toch al wat meer mee te doen :-) Maar simpelweg een melodie of slag met gitaar zou ook een goede basis moeten neerleggen voor een nummer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb hem nu beluisterd . Klinkt uitstekend kan niet anders zeggen , een goede compositie . Mooie afwisselende gitaar partijen

    Wat ik ook heel goed vind is dat de productie heel erg ademt . Mooi gedaan !
    Dankjewel Brad! Naast de nummers inspelen en bedenken is het een uitdaging om dit zo goed mogelijk af te mixen en te masteren.

  7. #27

    Standaard

    Milo, ik had nu pas de gelegenheid Sixteen Down te beluisteren. Ik vind het een geweldig lekker nummer. In de compositie zit spanning door ritme en breakes en muzikaal spreekt het me zeer aan. Ik mis helemaal niets (en al helemaal geen zang). Voor mij een betere soort jazz rock. Van begin tot eind geboeid geluisterd. Mooi opgenomen! Dank dat je dit met ons deelde.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Milo, ik had nu pas de gelegenheid Sixteen Down te beluisteren. Ik vind het een geweldig lekker nummer. In de compositie zit spanning door ritme en breakes en muzikaal spreekt het me zeer aan. Ik mis helemaal niets (en al helemaal geen zang). Voor mij een betere soort jazz rock. Van begin tot eind geboeid geluisterd. Mooi opgenomen! Dank dat je dit met ons deelde.
    Dankjewel Charlie!! De beknopte lengte van dit stuk muziek maakt dat het als instrumentaaltje er ook nog wel prima mee door kan :-) Met zang kan het ook tof worden. Time will tell...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top