Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Doe maar gewoon wat Joost zegt. Whammybar/Jengelstengel bewaren we tot de volgende gitaar. Zoals gezegd, op startersgitaren zijn het ondingen. Ontstemt snel en lastig te stemmen voor een beginner.
    Ik heb meerdere gitaren, maar één met jengelstengel waarmee maar heel zelden gejengeld wordt.
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Als mijn voorkeur daar zou liggen, en ik zou geen beginnende gitarist zijn (dat maakt alles moeilijker) dan zou ik toch voor een prikkie een 80's powerstrat op MP (o.i.d.) zien te regelen.
    Zijn van die dingen waar geen mens vandaag de dag mee geassocieerd wil worden, dus goedkoop, terwijl het vaak juist heel erg goede gitaren zijn.
    Als je een beetje slim inkoopt zit je de volgende revival, ergens 2030 gebakken ook, met je 80's Kramer, Charvel, Washburn, Fernandes of Yamaha.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Trouwens.
    Die OLP EVH kostte destijds weinig, en ik kan mezelf herinneren dat onze Luke (toch pro nu) hier die best in orde vond.

  4. #14

    Standaard

    Die tags zijn ietwat spam-achtig van D OP

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    23 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    88

    Standaard

    Van Halen? Dan gaan we hiervoor en gaan we los met wat tape: https://m.thomann.de/nl/kramer_guita...rch=1466027232

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Topic starter moet nog gaan leren gitaar spelen.
    Kan dus zijn gitaar niet stemmen, geen noot spelen, en het ene na het andere dure ding wordt aangeraden.

    Ik zou zeggen koop gewoon een goedkoop gitaartje elke starters kit is dan goed genoeg. Of beter nog probeer ergens iets te lenen, en kijk hoever je kom. Mits redelijk afgesteld zijn de starters kits meer dan goed genoeg om op te leren spelen
    Misschien ben je ( zo als zo velen ) het na twee weken en een partij zere vingers al beu.

    Het geluid van EVH,,.. grappig dan je denk dat dat uit je spullen kan komen als je nog niet kan spelen, waarschijnlijk niet eens weet hoe een versterker werkt etc..

    Wat een tips allemaal weer

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Topic starter moet nog gaan leren gitaar spelen.
    Kan dus zijn gitaar niet stemmen, geen noot spelen, en het ene na het andere dure ding wordt aangeraden.

    Wat een tips allemaal weer

    Euhh TS geeft toch een +/- budget aan? Ik heb dan ook, weliswaar net daarboven, een gitaar (Yamaha Pacifica) en amp (Fender Mustang I) aangeraden. Dat is een setje dat niet als startersset te koop is, maar wel 90% van de starters prima bediend en erg allround is. En ik denk dat TS in dit geval tot die 90% behoord. Niets mis mee toch?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Kan zijn dat ik iets mis maar ik zie niemand iets duurs aanraden. Alleen wat losse gitaren en versterkers van een budget waarmee je een beetje op niveau starterspack uit komt, alleen dan met net een tikkie betere spullen.

  9. #19

    Standaard

    Hij is al erg lang 19 jaar:
    http://forum.fok.nl/topic/1092896
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Allemaal goed bedoelde tips maar TS moet nog beginnen en met geen enkel materiaal zal hij als EvH gaan klinken.
    Dus Ben's suggestie om ergens iets te lenen is ook mijn gedachte. Of koop een gebruikt setje van iemand die ook eens is begonnen en misschien net als TS (misschien) na een maand erachter kwam dat gitaarspelen niet zijn ding was....
    Laatst gewijzigd door pasqual; 16 juni 2016 om 14:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top