Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 60
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Van hem moet je sowieso 80% van het advies links laten liggen. Meeste is hearsay en ongefundeerde lulkoek.
    Weet ik. Maar ergens irriteert het wel, want overal staat die bullshit van 'm en alles is net even anders dan bij andere mensen. En da's zonde, want zo staan er ook overal ongefundeerde adviezen, die echt nergens op slaan. Ik persoonlijk kan dat een beetje slecht hebben van een slaapkamergitarist. Er is niks mis met een slaapkamergitarist verder, helemaal niet zelfs, maar wel als ze onzin adviezen gaan geven. En fouten toegeven ho maar en dat is misschien nog wel het meest irritante. Ik ben ook van het type eigenwijs hoor, maar een fout toegeven en ergens vervolgens van leren voel ik me dan weer niet te groot voor. Daar leren immers anderen ook weer van en wordt een bullshit stelling niet een 'feit'.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Wat ik me - als slaapkamergitarist 😈😈😈- nu afvraag : kan je te "lang wachten " met vlakken ? Ik bedoel als je putjes begint te zien moet je dan direct ingrijpen omdat het dan anders sneller erger wordt. Ik kan me immers voorstellen dat de snaar telkens blijft "hangen" op oneffenheden en dus telkens meer schade veroorzaakt. Of is dit onzin ?

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Weet ik. Maar ergens irriteert het wel, want overal staat die bullshit van 'm en alles is net even anders dan bij andere mensen. En da ' s zonde , want zo staan er ook overal ongefundeerde adviezen, die echt nergens op slaan . Ik persoonlijk kan dat een beetje slecht hebben van een slaapkamergitarist. Er is niks mis met een slaapkamergitarist verder, helemaal niet zelfs , maar wel als ze onzin adviezen gaan geven . En fouten toegeven ho maar en dat is misschien nog wel het meest irritante. Ik ben ook van het type eigenwijs hoor, maar een fout toegeven en ergens vervolgens van leren voel ik me dan weer niet te groot voor . Daar leren immers anderen ook weer van en wordt een bullshit stelling niet een ' feit ' .
    Ah , Brum heeft weer zijn periodieke verstandsverbijstering en kolder . Ik heb hem toch uitgelegd dat ik niet mijn hele leven een slaapkamergitarist ben geweest en veel ervaring heb met veel zaken die met gitaren en aanverwante apparatuur te maken hebben

    Het zal wel een stoornis zijn in zijn lange termijn geheugen . Zo heb ik ook een meisje gekend die niet helemaal spoorde en vaak niet meer wist wat ze de week ervoor gedaan had

    En met die Rasa is het nooit meer helemaal goedgekomen sinds zijn tijd als smeris . Het verklaart wel zijn vreemde gedrag , ik vroeg me al af waar komt dat nou vandaan
    Laatst gewijzigd door Brad; 18 juni 2016 om 13:05

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Jongens wees misschien toch een beetje lief voor elkaar😢😢.
    Er is al minder volk op dit forum en laten we dit soort ruzies dan toch proberen te vermijden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Voordat je besluit voor nieuwe frets, toch al gauw 175 euro, kan je ook een fretvijltje kopen en zelf gaan vlakken, baat het niet schaad het niet.
    Het is niet moeilijk, wel een secuur werkje. En eerst wat inlezen, er zijn goeie tips en dingen waar je rekening mee moet houden. Wegbrengen kan altijd nog.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Wat ik me - als slaapkamergitarist 😈😈😈- nu afvraag : kan je te "lang wachten " met vlakken ? Ik bedoel als je putjes begint te zien moet je dan direct ingrijpen omdat het dan anders sneller erger wordt. Ik kan me immers voorstellen dat de snaar telkens blijft "hangen" op oneffenheden en dus telkens meer schade veroorzaakt. Of is dit onzin ?

    Ik zou er niet eerder wat aan doen dan wanneer je er hinder van hebt, eerder heeft in mijn ogen geen zin.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vlak altijd om de 5 jaar ongeveer. En om de 10 jaar nieuwe frets. Ligt er ook aan welk type frets je hebt en wat je speelstijl en techniek is,maar als er nog genoeg vlees op de frets zit kun je ze 2 of 3x laten vlakken is mijn ervaring.

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik herken wel wat brad zegt. Bij mijn pink steekt mijn nagel ook iets uit zonder de mogelijkheid deze korter te knippen zonder allerlei bloederige toestanden, waardoor hogere frets wat makkelijker zijn.
    Ik zou alleen wel voor vlakken kiezen, zeker bij hoge frets.
    Ik heb 1 gitaar met frets die al lager dan 1mm zijn, die zou ik niet graag nog lager hebben
    Ik heb dat met al mijn vingers . Frets vlakken pakt voor mij dus altijd vervelend uit . Tenzij die frets echt ontzettend hoog zijn maar dan heb je weer het nadeel dat je niet kunt knijpen zonder dat het vals gaat

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ligt er ook aan welk type frets je hebt en wat je speelstijl en techniek is,maar als er nog genoeg vlees op de frets zit kun je ze 2 of 3x laten vlakken is mijn ervaring.
    En van hoeveel gitaren je hebt en met welke frequentie je die bespeeld. Ik neem mijn pet af voor Fred als diens collectie iedere 5 jaar een refret nodig heeft

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dan kon fred gewoon iemand fulltime in dienst nemen daarvoor 😁

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top