Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    +1 voor Piët. Patrick Koopmans zit ook vlak in de buurt. Heeft mijn Squier een PERFECTE herfret gegeven.


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ik zie dat je in Arnhem woont. Ik zou even langs Piët Guitars gaan. Zeer goed in fretwerk en afstellen. Niet goedkoop, dat wel.
    Ja klopt, rekent goudsmid prijzen en uiteindelijk word je er niet echt beter van. Maar wel een goed adres!

    Als je wil, vlak ik jouw fretjes wel Brad..... onder het genot van een barbecue..... :

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Vlakken nooit ! Waar heb jij al die tijd gezeten trouwens je hebt heel wat gemist

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ja klopt, rekent goudsmid prijzen en uiteindelijk word je er niet echt beter van. Maar wel een goed adres!

    Als je wil, vlak ik jouw fretjes wel Brad..... onder het genot van een barbecue..... :
    Hoe bedoel je, je word er niet beter van? Bij mij heeft hij weliswaar aan een nieuwe gitaar gewerkt. Het was een Fender mex tele. Deze had een niet optimale topkam en scherpe fret randen. Daar heeft hij echt een hele mooie gitaar van gemaakt, die veel beter speelt als dat ie kostte. Hij maakt de frets trouwens ook niet vlak. Hij maakt ze juist weer mooi rond.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Vlakken is niets anders dan alle frets even hoog vijlen en zorgen dat de radius klopt. Daarna moet de boel nog rond gezet worden. Daarna heb je perfect ronde nieuwe frets die alleen iets lager zijn dan eerder.
    147-c Guitars

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ja... Dat dacht ik dus ook. Maar waarom zeggen sommigen dan dat je dat nooit moet doen?? Zo lang je de snaar in drukt en hij niet tussen de frets door de toets aanraakt kun je toch veel beter en voordeliger de frets laten vlakken?? Wat ik al zij. Ik heb het toen bij een nieuwe gitaar laten doen en die speelde er echt 10 x beter door..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Als het kan, gewoon laten doen. Refret is veel ingrijpender.
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Vlakken natuurlijk. Brad heeft gewoon weer aandacht nodig en zou z'n nagels moeten knippen, of z'n techniek aanpassen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Vlakken natuurlijk. Brad heeft gewoon weer aandacht nodig en zou z'n nagels moeten knippen, of z'n techniek aanpassen.
    Van hem moet je sowieso 80% van het advies links laten liggen. Meeste is hearsay en ongefundeerde lulkoek.
    147-c Guitars

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.484

    Standaard

    Ik herken wel wat brad zegt. Bij mijn pink steekt mijn nagel ook iets uit zonder de mogelijkheid deze korter te knippen zonder allerlei bloederige toestanden, waardoor hogere frets wat makkelijker zijn.
    Ik zou alleen wel voor vlakken kiezen, zeker bij hoge frets.
    Ik heb 1 gitaar met frets die al lager dan 1mm zijn, die zou ik niet graag nog lager hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top