Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 54

Discussie: Framus Television

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2008
    Locatie
    D'voart
    Berichten
    154

    Standaard

    Oke, van die hals wist ik niet, dan hebben ze dat toen die tij wel verrekte goed en netjes gedaan, hij oogde mij als een massief iets...
    @ wietse... waarom ik de kop heb kaal gemaakt, deze zat toch echt wel slecht in de verf hoor, over gespoten, bij gespoten, vingervlekken erin voelen of hij al droog was, onder de stemsleutels pikte de verf zelfs nog. zat maar één ding op. en dat is bij de body net zo.
    Vanavond even verder geschuurd, body is nu kaal, Nieuwe binding om de hals gemaakt, die kan nu ook geschuurd worden.



    Ben wel aan het twijfelen gekomen om er een center blok in te maken. misschien maak ik ik er ook wel hardhouten latten onder het bovenblad, dat ik er toch net wat meer ondersteuning heb om der wet op vast te zetten. dan maak ik de pickup gaten dicht met dryflex. net even wat beter als plamuur.
    En denk dat ik de originele pickups weer ga gebruiken, maar dan net iets op een andere plaatsing, wat ik mooier vind. maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

    originele onderdelen die ik nog heb liggen...
    Laatst gewijzigd door Henri K; 14 juni 2016 om 22:25

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2008
    Locatie
    D'voart
    Berichten
    154

    Standaard

    @ plant... Den mijne heeft ook wel een 0 Fred. lijkt een beetje raar op de foto, Lijm resten. en hij heeft een messingen topkam. ( schijt er nog niet zo lang geleden erop gezet te zijn, toen heeft hij ook een re fred gehad te hebben, volgens de vorige eigenaar )

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri K Bekijk bericht
    Precies, die 0-fret is hier nog te zien, maar er is een grafiet(?) topkam overheen gezet. En op de plaats van de nu messing topkam zat een bredere plastic topkam.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri K Bekijk bericht
    originele onderdelen die ik nog heb liggen...
    Deze had dus geen trem. Wel de losse brug met demper. Originele elektronica... Ik zou het wel weten Terug er in dat spul! (hooguit verse potmeters, schakelaars en wiring naar wens )
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Wel een trem! Het is een aparte die scharniert aan de 'voet' van de trapeze en eigenlijk het hele staartstuk langer en korter maakt, zoals deze:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    De potmeters die Framus gebruikte zijn trouwens erg goed in mijn ervaring, kraken niet en voelen heel degelijk.

    Ik pleit ook voor gewoon alles terugzetten en zoveel mogelijk in ere herstellen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    Framus heeft m.i. redelijk goede instrumenten gebouwd; geen idee hoe ze qua prijs gepositioneerd waren, maar nu, vele jaren later, zijn ze nog stabiel en bespeelbaar; de tremolo's getuigen natuurlijk van zin voor avontuur;
    foto van de kop met nul-fret van een junior 6; de mi is geknoopt omdat een standaardsnaar te kort is .

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Er waren best wel grote namen die op Framus speelden



    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Framus heeft altijd een low budget en high end lijn gehad. Naast die chinese meuk van ze hebben ze ook modellen als Diablo en Panthera die meer in de PRS lijn zitten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2008
    Locatie
    D'voart
    Berichten
    154

    Standaard

    Even weer een kleine update...
    Latten onder het bovenblad gelijmd/opgevuld en pickup gaten dicht gemaakt met dryflex. Body heeft nu iets meer gewicht gekregen, en voelt wat solider en voller aan. denk dat dat hem wel goed heeft gedaan. onderdelen en Nitrocellulose lak besteld. en de hals verder geschuurd, binding was droog.

    Nu steekt de binding iets boven de toets uit, hoe zou je dit het makkelijkste kunnen verwijderden dat hij weer vlak is. zat al bij Dremel te kijken of die een kopieerfreesje hadden maar kan ik zo niet vinden, denk dat het vijlen word... of iemand anders nog tips...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top