Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ach, ik rij ook wel eens naar Lelystad voor een tweedehandsje. Da's ook twee uur karren. Maar als je dan een goede gitaar of amp treft, is dat de rit waard.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je het echt wilt weten, zul je er op moeten spelen.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Ok, de Mules zijn dus écht goeie PU´s.
    Voor zover ben ik overtuigd....

    In hoeverre gaat een chambered body nog roet gooien in mijn gitaartone..en dan vooral op gebied van ballen in het geluid...
    Mijn chambered studio faded is 1 van de best klinkende gitaren die ik ken. Het zal vast een ander geluid opleveren, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Ik heb er een BKP nailbomb in. Klinkt op standje overdrive/high gain lekker direct, strak en agressief.

    Gewoon testen, ook die van mij kan exemplarisch zijn. Ik kon destijds uit twee worn browns kiezen, een gechamerde en een oudere solid. En ik koos de chambered.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 28 juni 2016 om 17:44

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Mijn chambered studio faded is 1 van de best klinkende gitaren die ik ken. Het zal vast een ander geluid opleveren, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Ik heb er een BKP nailbomb in. Klinkt op standje overdrive/high gain lekker direct, strak en agressief.

    Gewoon testen, ook die van mij kan exemplarisch zijn. Ik kon destijds uit twee worn browns kiezen, een gechamerde en een oudere solid. En ik koos de chambered.
    Dat verschil gekamerd/niet gekamerd, dat hoor ik niet heel erg terug wanneer de gitaren dezelfde pu's hebben. De gekamerde die je toen gekozen hebt won het vooral door z'n verschrikkelijk goede uiterlijk. Die massieve hangt hier nog steeds maar daar zitten nu SD's P-rails in. Met de black-outs klinkt hij weer heel anders.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Mijn chambered studio faded is 1 van de best klinkende gitaren die ik ken. Het zal vast een ander geluid opleveren, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Ik heb er een BKP nailbomb in. Klinkt op standje overdrive/high gain lekker direct, strak en agressief.

    Gewoon testen, ook die van mij kan exemplarisch zijn. Ik kon destijds uit twee worn browns kiezen, een gechamerde en een oudere solid. En ik koos de chambered.
    wat betreft gekamerd of niet gekamerd, das smaak, valt niet over te twisten Voor mij moet en zal een lp gewoon solid zijn.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dat verschil gekamerd/niet gekamerd, dat hoor ik niet heel erg terug wanneer de gitaren dezelfde pu's hebben. De gekamerde die je toen gekozen hebt won het vooral door z'n verschrikkelijk goede uiterlijk. Die massieve hangt hier nog steeds maar daar zitten nu SD's P-rails in. Met de black-outs klinkt hij weer heel anders.
    Ja, er zaten natuurlijk ook andere pickups in. Ik vond en vind nog steeds het lage gewicht ook heel erg prettig. En idd, uiterlijk was hij ook wat vetter haha.

    Nou ja, in het geval dat er geen/weinig verschil te horen is, dan maakt het ook niks uit welke je hebt.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    op het gevaar af dat ik me weer eens ergens tegenaan bemoei waar ik geen verstand van heb want ik heb nog nooit een gekamerde versus een massieve studio naast elkaar gehad die voor het overige 'gelijk' waren maar mijn donkerbruine vermoeden is dat wanneer je twee studio's naast elkaar zet waarvan een gekamerd en de andere massief en beide met die BKP Mules, je misschien maar weinig verschil zult horen (maar hoe goed zijn je oren) Daarentegen een massieve met standaard gibson pups naast een gekamerde met BKP Mules... ik denk dat ik dan zou kiezen voor die ene waar de Mules al in zitten..... Tenzij (om het nog lastiger te maken) die massieve zoveel goedkoper is dat je van het prijsverschil een setje Mules kunt kopen... gewoon omdat je een niet-gekamerde wil.... omdat ook jij vindt dat een LP solid moet zijn...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    op het gevaar af dat ik me weer eens ergens tegenaan bemoei waar ik geen verstand van heb want ik heb nog nooit een gekamerde versus een massieve studio naast elkaar gehad die voor het overige 'gelijk' waren maar mijn donkerbruine vermoeden is dat wanneer je twee studio's naast elkaar zet waarvan een gekamerd en de andere massief en beide met die BKP Mules, je misschien maar weinig verschil zult horen (maar hoe goed zijn je oren) Daarentegen een massieve met standaard gibson pups naast een gekamerde met BKP Mules... ik denk dat ik dan zou kiezen voor die ene waar de Mules al in zitten..... Tenzij (om het nog lastiger te maken) die massieve zoveel goedkoper is dat je van het prijsverschil een setje Mules kunt kopen... gewoon omdat je een niet-gekamerde wil.... omdat ook jij vindt dat een LP solid moet zijn...
    Ik ben zeker niet persé tegen chambered...de sound vind ik het belangrijkst.
    De Gibson met Mules geniet misschien qua uiterlijk ook niet de voorkeur boven de solid Wine Red versie....
    Maar t geluid vind ik toch belangrijker dan de looks....anders was ik wel naar n Standard ofzo gaan kijken..
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Hè Kak!

    De Gibson met Mules is al verkocht...

    Bummmerrrrrr
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Hè Kak!

    De Gibson met Mules is al verkocht...

    Bummmerrrrrr
    Ja wie (op GN) schrijft die blijft (zitten zonder LP), jammer ben ook een LP liefhebber. Een wine red Studio uit de jaren 90 van een kennis speelt echt subliem. Mooi gewelfde top en toen nog beter geprijsd meen ik.

    Leuk hoe iedereen zo zijn voorkeuren heeft. Heb een Traditional met classic '57 bewust verkozen boven een standard met burstbuckers. Het meer vintage karakter van de traditional sprak mij meer aan. Noem het wolliger. Is inderdaad minder veelzijdig inzetbaar in de praktijk. Speelde de bijltjes over een limited Edition '57. Genoot erg van de amp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top