Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    In mijn queeste naar de gitaar met n lekkere grom, maar ook n helder clean geluid.....het volgende...

    Na de 2016 studio faded T te hebben geprobeerd (2 exemplaren terug moeten sturen ivm technische problemen) heb ik bedacht om een tweedehandsje op de kop te tikken.

    Heb nu een aantal opties:

    - 2011 Studio met BareKnuckle Mules - Chambered body
    - 2002 Studio - solid body (beweerd de verkoper dan toch)
    - 1995 studio

    De 2011 spreekt me erg aan vanwege de Mules..die krijgt goede recensies als het om het mooie clean geluid gaat. Ik twijfel of ik daar n lekkere scheur uit kan toveren, juist ook vanwege de Mules, maar ook de Chambered body...
    De andere gitaren zijn wellicht solidbody en dan misschien wat meer sustain...en ballen?? maar het is maar de vraag of de pickups een mooi helder geluid produceren...

    Ik begrijp dat het zelf testen van de gitaar natuurlijk het beste beeld geeft...maar tenminste 1 van de gitaren is zo' n 2uur rijden bij me vandaan...zonde om daar teleurgesteld van terug te moeten rijden...
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lenny Kravitz gebruikt Mules in veel van zijn gitaren. Natuurlijk zijn het PAF-59 copies, maar ze kunnen heel veel gain aan zonder brijerig te worden. Ik zit ook op het BKP-forum. Daar lees je dat veel Gibson-eigenaren hun Burstbuckers en Classic 57's vervangen door Mules. Ik heb ze zelf ook, dus ik zal wel biased zijn, maar ik vind het uitstekende pickups, zowel clean als overstuurd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Lenny Kravitz gebruikt Mules in veel van zijn gitaren. Natuurlijk zijn het PAF-59 copies, maar ze kunnen heel veel gain aan zonder brijerig te worden. Ik zit ook op het BKP-forum. Daar lees je dat veel Gibson-eigenaren hun Burstbuckers en Classic 57's vervangen door Mules. Ik heb ze zelf ook, dus ik zal wel biased zijn, maar ik vind het uitstekende pickups, zowel clean als overstuurd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Thanks!
    De Lenny Kravitz sound is niet helemaal waar ik naar op zoek ben...het mag nog wel n tandje zwaarder/logger wat mij betreft.
    Op zich behaal ik die sound nu ook prima met de Custom 58 pickups van Hagstrom...en dan zijn ook vintage style alnico 5 pickups...dus niet perse bedoeld voor het heftigere werk.

    Het is vooral de combi Chambered / BKP Mules die me enigszins zorgen baart.
    Zou ik dan niet beter/net zo goed af zijn met een solidbody met de standaard pickups?
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik zit ook op het BKP-forum. Daar lees je dat veel Gibson-eigenaren hun Burstbuckers en Classic 57's vervangen door Mules.
    Ik ken die dingen niet, maar nou lijkt het BKP-forum me niet de plek voor de meest objectieve mening over Mules ;-)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Thanks!
    De Lenny Kravitz sound is niet helemaal waar ik naar op zoek ben...het mag nog wel n tandje zwaarder/logger wat mij betreft.
    Tim Mills van BKP heeft een blauwe maandag in Iced Earth gezeten, en gebruikte toen "gewoon" een Les Paul met Mules.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik ken die dingen niet, maar nou lijkt het BKP-forum me niet de plek voor de meest objectieve mening over Mules ;-)
    Ik deel slechts dat daar veel Gibson LP-eigenaren om advies vragen, omdat ze ontevreden zijn over de standaard Gibson-pickups. Vaak kiezen ze dan een Mule, wat ze doorgaans een verbetering vinden. En ach, elk advies dat welk forumlid hier ook geeft, is net zo subjectief, mine included.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Les Paul Studio Faded 2016 - heldere sound op middenstandje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tim Mills van BKP heeft een blauwe maandag in Iced Earth gezeten, en gebruikte toen "gewoon" een Les Paul met Mules.
    Klopt. Tim speelt veel heavy werk met een Mules loaded LP.

    @Matti - Kravitz is maar een voorbeeld van een pro die BKP's gebruikt. Een Mule staat niet per definitie voor de Kravitz-sound.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Ok, de Mules zijn dus écht goeie PU´s.
    Voor zover ben ik overtuigd....

    In hoeverre gaat een chambered body nog roet gooien in mijn gitaartone..en dan vooral op gebied van ballen in het geluid...
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Ok, de Mules zijn dus écht goeie PU´s.
    Voor zover ben ik overtuigd....

    In hoeverre gaat een chambered body nog roet gooien in mijn gitaartone..en dan vooral op gebied van ballen in het geluid...
    Chambered body doet naar mijn mening weinig aan sound. Gewoon testen, niet direct afschrijven.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Chambered body doet naar mijn mening weinig aan sound. Gewoon testen, niet direct afschrijven.
    Dat was n beetje t probleem....de gitaar is zo´n 2 uur rijden van me vandaan....
    Dus probeer via deze route een beetje n beeld te krijgen...
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top