Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard Les Paul Studio Faded 2016 - heldere sound op middenstandje

    Ik heb dus net zo'n Studio les Paul faded T 2016 binnen van Thomann...was een B-stock.

    Heb nu de cherry worn....maar heb hiervoor een Worn Brown gekocht.

    Ik had deze gitaar vooral gekocht voor het het middenstandje op de gitaar...waarbij beide humbuckers gebruikt worden. Deze worn brown had dat lekkere heldere geluid op beide humbuckers.
    Helaas had de Worn brown versie een technisch defect waardoor het geluid soms wegviel, of ' zijn eigen leven ging leiden' .

    Bij deze worn cherry mis ik dat geluid...heb al mijn reguliere eigen snaren erop gezet...de humbuckers wat in hoogte versteld....maar ik ben er niet content van...
    De G-snaar is op zich nog wel helder..maar zodra ik de DAE bespeeld vind ik het niet bright genoeg meer.

    Vraag -> is dit met goed afstellen te verhelpen, of kan dit echt aan het specifieke exemplaar liggen?
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zijn het dezelfde pickups als in de worn brown? Zo ja, staan ze op dezelfde hoogte? Zo ja, is alles op de juiste manier bedraad?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    potmeter(s) naar zijn grootje?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Pickups zijn in beide Burstbucker Pro's. Afstelling hoogte van de pickups zou kunnen verschillen, maar daar heb ik wel mee geexperimenteerd..
    Als potmeter naar z'n grootje was...had dit dan niet aan zijde van Thomann gedetecteerd moeten worden? Ik mag aannemen dat ze een soort van check doen op retourgekomen producten.

    Twijfelmodus=aan
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  5. #5

    Standaard

    Zelf wil ik ook graag deze gitaar kopen mooie warme sound. Maar wat vind je van de afwerking van de gitaar? Ik vind de verf stroef aanvoelen belemmerd jou in het spelen? Vind je de gitaar mooi geverfd/gelakt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speijk Bekijk bericht
    Zelf wil ik ook graag deze gitaar kopen mooie warme sound. Maar wat vind je van de afwerking van de gitaar? Ik vind de verf stroef aanvoelen belemmerd jou in het spelen? Vind je de gitaar mooi geverfd/gelakt?
    Is natuurlijk een smaak dingetje ook. Ik vind de ruwe look juist mooi. Heb nu exemplaren bespeeld (een worn brown een cherry worn). Beide vond ik eigenlijk wel prima spelen verder.
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Les Paul Studio Faded 2016 - heldere sound op middenstandje

    Er glipt wel eens wat door de kwaliteitscontrole...
    Wil je trouwens een dynamische, open bijna 3D sound met chime in de middenpositie, dan raad ik je een set Bare Knuckle Mules aan. Ik heb ze al jaren naar volle tevredenheid. Een van de betere 59 PAF-copies. Niet goedkoop, maar als je ze steeds meeneemt naar een volgende gitaar een investerinkje waard.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Er glipt wel eens wat door de kwaliteitscontrole...
    Wil je trouwens een dynamische, open bijna 3D sound met chime in de middenpositie, dan raad ik je een set Bare Knuckle Mules aan. Ik heb ze al jaren naar volle tevredenheid. Een van de betere 59 PAF-copies. Niet goedkoop, maar als je ze steeds meeneemt naar een volgende gitaar een investerinkje waard.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Die maar eens proberen anders ja.

    Na n tip van n kenner ben ik eens goed de volume knoppen gaan testen.
    Krijg pas geluid als ik knop op standje 7/8 heb staan....

    Dus defect lijkt me....gaat weer retour...

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Misschien kan je beter je gitaar in de lokale muziekwinkel kopen voor ietsjes meer geld. Scheelt een hoop frustraties en de service is vaak beter dan bij de dozenschuivers
    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Misschien kan je beter je gitaar in de lokale muziekwinkel kopen voor ietsjes meer geld. Scheelt een hoop frustraties en de service is vaak beter dan bij de dozenschuivers
    Ik wou dat dit waar was. Maar helaas maar al te vaak allang niet meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top