Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Les Paul studio afwerking

    Gisteren op een LP studio Faded 2016 gespeeld, deze klonk warm en vol precies wat ik zocht. Alleen vind ik ze afschuwelijk lelijk geverfd. Dit lijdt af bij het spelen vind ik. Deze verf voelt ook stroef aan. Is dit een questie van wennen? En 800-900 euro zijn ze, betaal ik dan niet te veel ? Want een aantal jaar geleden waren ze nog 200 euro goedkoper..maar ik kocht een Epiphone LP..nu licht spijt daarvan.
    Heeft iemand suggesties? Alvst bedankt:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Op zich is 800-900 een redelijke prijs en ja een paar jaar geleden waren deze 650, ik meen in 2013/2013.
    Zoals bekend heeft Gibson daarna de prijzen flink verhoogd.
    Bekend van deze studio serie is de schaars gelakte body en hals, moet je vsn houden. De lakafwerking daar is de prijs ook naar. Voor het geld leuke lp's, ik vind ze wel wat hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Anders ff doorsparen voor een hoogglans gelakte Studio.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Kijk eens op www.guitarking.nl voor bijgestelde Gibsonprijzen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Onze andere gitarist heeft een SG, ook een soort van faded lak. De hals had in het begin ook een wat stroeve feel, maar speelt nu behoorlijk snel.
    Ik denk dus dat het went, én dat het gevoel ook wat verandert.

  6. #6

    Standaard

    thanks guys..Wat me opvalt is dat ze slecht gelakt zijn dat vind ik zonde of was dat misschien een enkel exemplaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Gibson heeft wel eens wat lakfoutjes links en rechts.

  8. #8

    Standaard

    Dat is goed om te weten bedankt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Gibson heeft wel eens wat lakfoutjes links en rechts.

    In het midden, en boven en onder nooit? ☺

  10. #10

    Standaard

    Ik had ooit een '91 LP Studio,die qua lak prima was.Maar in de zijkant van de -toen nog- ebbehouten toets waren toolmarks te zien,en niet te zuinig ook...alsof er met een Dremel oid uirgeschoten was.Sporen van centmeters lang.Dat vond ik erg jammer,maar het deed uiteindelijk aan klank en bespeelbaarheid niets af.Dat ding speelde fantastisch en klonk nog beter.Maar ik vond het altijd gewoon niet kunnen voor een gitaar met de naam Gibson er op.Toch mis ik 'm van alle gitaren het meeztp een dag stapte mijn vader mijn kamer binnen waar ik druk in de weer was op een multiplex Hohner superstrat.Hij wilde weten wat-ie hoorde,een plaat of mij...en overtuigd metal disliker als-ie was,kocht-ie dus wel die Sudio voor me.Het is dan ook dat ik moest verkopen om gewoon te overleven.Want ondanks die afwerking was die gitaar me zo lief...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top