Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Ruil Fender Bassman '59 en Fender Custom Vibrolux

    Hallo

    Ik heb net mijn bassman geruild met een Vibrolux. Qua prijsklasse een mooie ruil, ze kosten beiden 1700€. Een Bassman is qua gewicht lomp daarboven is hij een pak luider dan de Vibrolux. Te luid vind ik persoonlijk. Ik wil gewoon even zeggen dat ik blij ben met mijn beslissing





    De Vibrolux is gemod, de stock versies schijnen een nogal storende ruis te hebben. Daar heb ik dus geen last van

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Waarschijnlijk is ie gemod naar enkel reverb op het tweede kanaal? Zoals de '94 reissue.

    Fijne amp maar te weinig headroom voor mij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard Ruil Fender Bassman '59 en Fender Custom Vibrolux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Waarschijnlijk is ie gemod naar enkel reverb op het tweede kanaal? Zoals de '94 reissue.

    Fijne amp maar te weinig headroom voor mij.
    Daar was ik ook bang voor, maar hij blijft clean tot volume 5 en dat is echt luid, de ramen beginnen te trillen en in een live omgeving werk je toch met een mic en pa systeem dus waarom nog te weinig headroom? Tijdens het repeteren ?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad heb je gelijk dat je live via pa uitversterkt wordt. Maar op het podium is het voor je cleane sound wel lekker dat het signaal niet over z'n nek gaat.
    Datzelfde had ik met een koch studiotone van 20 watt, bleef live niet clean.
    Minimaal 50 watt en dan heb je dat probleem niet meer.
    Die vibrolux en die bassmann vind ik beide erg gave amps, maar alleen voor bluesrock vind ik, speel je clean of hard rock zijn er mooiere alternatieven zoals een fender twin reverb.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zie ze geregeld te koop staan en hoor hier op het forum wisselende meningen over dit type Vibrolux. Na een paar video's te hebben beluisterd, vind ik het toch een leuke karakterbak. Met enkele mods moet er ook meer cleane headroom uit te halen zijn? Meyer Amps bijvoorbeeld biedt er een modificatiepakketje voor aan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik heb nog de oude SF Vibrolux, en die heeft meer dan zat headroom. Het zijn 40 watt bakken, vergis je niet. Ik krijg hem in bijna alle gevallen niet aan het oversturen. Ze zijn misschien iets losser dan de gemiddelde Fender, maar dat vind ik er juist zo fijn aan. En met een paar pedalen heel breed inzetbaar, hoor.

    Gefeliciteerd met je aankoop/ruil!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Silverface kan je niet vergelijken met een brownface (waar deze op gebaseerd is ook al heeft ie een zwart frontje), zowel kwa sound als volume zijn het verschillende amps.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Inderdaad, 40 watt vind ik meer dan genoeg. In sommige gevallen kan je met PA versterking de lampenversterker niet laten uitblinken omdat je je al moet inhouden qua mastervolume. Hij is ook zeer dynamisch, het is perfect mogelijk om je mastervolume op 7 te zetten en je volume op je gitaar wat naar beneden te halen. Ook de aanslag van het spelen kan hem net clean houden of een randje geven.

    Bedankt ! Ben stiekem wel jaloers op de SF Vibrolux, ik had de kans om mijn Bassman te ruilen met een SF uit '74, maar dan moest ik nog €600 opleggen. En dat geld heb ik even niet op overschot

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard



    Dan heb ik een goeie investering gedaan. Ik kocht hem in 2009 voor €1200.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De brown/blackface ken ik niet, maar zo'n Silverface als Kim heeft is wel errug lekker hoor en inderdaad zat headroom. En mooier tremelo dan je uit uit de meeste pedaaltjes kan halen. Bovendien: ubercool om te zien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top