Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    Gave gitaar! Leuke review ook van Bax en hoe je er (ook als je een dagje ouder bent &#128515 op een prettige manier kunt testen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Sjieke gitaar hoor voor zware metaal Coilswitch is push-pull?
    M'n band gaat vaak redelijk richting metal riffs, maar heb besloten een gitaar voor mezelf te kopen en niet voor de band. (ook ivm komende vakanties, wereldreizen en lineup wisselingen). Heb 'm gebruikt in de oefenruimte en metallica en maiden achtige riffs klinken er prima op! Uiteindelijk gaat t toch om de attitude he

    De coilsplit zijn idd onafhankelijk onder de push-pull tone knobs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB74 Bekijk bericht
    Gave gitaar! Leuke review ook van Bax en hoe je er (ook als je een dagje ouder bent ) op een prettige manier kunt testen!
    Dagje ouder valt nog mee, tegen de 30 aan. Misschien dat ik voorheen, begin twintig, in winkels toch wat meer in de gaten gehouden werd omdat ik toen wat enthousiaster kon zijn en wat minder ervaren was. Dit was gewoon een fijne winkel ervaring.
    Laatst gewijzigd door Rewind; 7 juni 2016 om 12:38

  3. #13

    Standaard

    Mooie gitaar. Echt stijlvol. Nu de hamvraag die bij elke Les Paul gesteld wordt: is het met slagplaat of zonder slagplaat mooier
    In elk geval gefeliciteerd en speel ze!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Ik zat eraan te denken 'm eraf te halen. Maar iedereen zegt me het niet te doen. Hij zit me iig niet in de weg.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De uppermarket Yamaha's zijn doorgaans erg goed. Trouwens de instappers bieden ook waar voor hun geld. Ik vind jouw gitaar ook prachtig gelakt, voor zover je dat op een mobieltje kunt zien. Ik had ooit een SG300 en later een 700. Goede gitaren. Jammer dat de 700 zo zwaar was. Daarna nog een PAC 311ms gehad, die ik een vervolgens diverse upgrades heb gegeven. Stom dat ik die verkocht heb.
    Overigens leuke uitgebreide review. Ik heb wisselende ervaringen bij Bax. Heb eens een half uur moeten wachten op een batterijtje om een wah te testen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rewind Bekijk bericht
    Haha klopt, misschien ben ik ietswat flexibel geweest, maar het is m'n nieuwe main gitaar en zal hier jaren plezier van hebben.
    De gitaar komt uit Japan. Volgens mij is ie oktober 2015 geproduceerd? En dat zal waarschijnlijk de Hangzhou fabriek zijn, van wat ik zo snel kan vinden.
    je weet dat Hangzhou in China ligt ? https://www.youtube.com/watch?v=vpfIFHRfvys
    life sucks and then you die

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    je weet dat Hangzhou in China ligt ? https://www.youtube.com/watch?v=vpfIFHRfvys
    Hahaha nee! Ik googlede even snel op Yamaha Guitar Factory Japan en dit was het eerste wat naar boven kwam :P

    Dan weet ik niet waar uit Japan ie vandaan komt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Zo 1 heb ik gehad. Weer verkocht,dom dom. Zie je bijna nooit 2ehands. Is nieuw wel veel duurder geworden. Speelde, klonk en oogde geweldig. Ik heb heel wat semisolids gehad, ook Gibson (Studio 80s), maar die Yamaha was de beste.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Ik heb een beetje gas voor deze SA50, en heb al een ruildeal voorgesteld, met een Fender 60's classic player stratocaster, maar geen reactie gekregen.
    Wat zou een reeel bod zijn ?
    Vind eigenlijk die 550 die al staat aardig in de buurt komen...

    @MikeD.
    Doe 't ff zo, dan hoef ik het topic niet te kapen, met nieuwe reacties.
    Die van jou heb ik gezien in post je collectie, mooie gitaar.
    Begrijp je verwarring over bouwjaar, want op zicht identiek.
    De eigenaar heeft fretwerk & electronica laten opknappen, schrijft hij.
    Ik heb gezien dat er twee bij de Plug of de String (haal die twee ook altijd uit elkaar) te koop staan voor circa 900 euro ofzo.
    Maar zij zijn best aan de prijs, en ik sluit niet uit dat je er daar nog wel wat vanaf kunt lullen.
    Eigenlijk had ik gehoopt dat de eigenaar zou happen op een ruildeal met die Classic Player, want daar kan ik voor minder dan 550 euro mijn hand opleggen.
    Zoals 't er nu uitziet gaat het niet door, en dat geeft ergens niet.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 8 juni 2016 om 09:51

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik heb een beetje gas voor deze SA50, en heb al een ruildeal voorgesteld, met een Fender 60's classic player stratocaster, maar geen reactie gekregen.
    Wat zou een reeel bod zijn ?
    Vind eigenlijk die 550 die al staat aardig in de buurt komen...
    Eerst en vooral Rewind gefeliciteerd met deze fraaie kast...(ik vind het geen plank...)
    Dat is leuk Tupelo dat je GAS hebt voor een SA 50 want precies zo-een heb ik sinds 1972 oftewel plusminus 60 jaar oud zoals de MP verkoper schrijft, is een beetje overdreven... voorzover ik heb kunnen achterhalen, dateren ze van 1971 / 1972. De prijs is wat de gek er voor geeft maar ik heb de afgelopen jaren een paar bij de 'handel' gezien (ik meen bij de Sound Shop hadden ze er een en ook bij de Plug of the String) en die vragen aanzienlijk meer dan 550,- . Fijne gitaar met een roller bridge (de jengelarm is desalniettemin geen duikbommenwerper) maar wel gevoelig voor feedback (niet geschikt voor liefhebbers van flapperende broekspijpen) en de schroefjes van de brugzadels hebben de neiging om zichzelf los te laten trillen. De mijne heeft indertijd duidelijke fretwear opgelopen en ik speel er al jaren zo goed als niet meer op. Maar nou ga ik off topic.

    edit: zie hier http://deplug.nl/index.php?route=pro...roduct_id=8595 blijkbaar van 1967.. zat ik er toch een paar jaar naast
    Laatst gewijzigd door MikeD; 8 juni 2016 om 08:20
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top