Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Atoms For Peace

  1. #1

    Music Atoms For Peace

    Takke herrie, aldus mijn moeder. Hoor je Sonic Youth invloeden? Ja dat kan, omdat dat namelijk best wel een inspiratiebron was voor dit nummer. Graag hoor ik hoe jullie er over denken. Zelf ben ik er best wel trots op vooral omdat in mijn ogen de zang eindelijk eens een beetje klinkt! Liedje na de klik.


    https://thewildyouth.bandcamp.com/track/atoms-for-peace

    Vind je het wat like ons dan ook op facebook https://www.facebook.com/TheWildYouth1/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Geen FB, dus niets te liken, en daaraan ligt het, want ja, erg Pavement, erg Sonic Youth (meer Pavement dan SY), maar uhh; like it.

    Hoewel, ik hoor wel een beetje Starpower, Cotton Crown & Sugar Kane daar...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Klinkt wel lekker. Low-fi dat wel, maar past goed.
    Vraag me wel af waarom je de zang niet iets meer naar voorgrond hebt geschoven? Was t allemaal net wat beter verstaanbaar.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Geen FB, dus niets te liken, en daaraan ligt het, want ja, erg Pavement, erg Sonic Youth (meer Pavement dan SY), maar uhh; like it.

    Hoewel, ik hoor wel een beetje Starpower, Cotton Crown & Sugar Kane daar...
    Hahaha inderdaad vooral het intro is heel Sugar Kane achtig! Pavement is ook een grote inspiratie, vooral malkmus met zijn maffe tunings

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Klinkt wel lekker. Low-fi dat wel, maar past goed.
    Vraag me wel af waarom je de zang niet iets meer naar voorgrond hebt geschoven? Was t allemaal net wat beter verstaanbaar.
    Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P

  6. #6

    Standaard

    Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P
    net als gitaar spelen
    het valt aan te leren (oefenen)

    of heel rock 'n ff roll auto-tune gebruiken, (geloof dat de evo versie nu gratis is)
    tc

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheWildYouth Bekijk bericht
    Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P
    het is niet de allerbeste zang ter wereld, ( wel een leuk nummer trouwens) maar dan zou ik juist lekker voluit vals gaan, vol overtuiging, je zult de eerste niet zijn die er succes mee heeft.
    de kracht ligt in de overtuiging, gewoon met de middelvinger omhoog die zang vol overtuiging vals eruit knallen, en prominent aanwezig laten zijn.
    das beter dan zo half halfjes
    maarre leuk hoor, ik hoor inderdaad wel een hoop invloeden maar daar ontkomen we toch niet aan, niks nieuws onder de zon tenslotte
    al met al prima gedaan

  8. #8

    Standaard

    Dankje voor de tips en de motivatie! Volgend nummer zal ik er helemaal voor gaan :P Nogmaals thanks dat je de moeite hebt genomen om het te luisteren!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Ah welnee johh, niets mis met je zang, hoort zo bij dit soort muziek, hebben Gordon, Moore, & Renaldo nooit moeilijk over gedaan, laat staan die lui van Pavement, valt en staat bij being flawed.

  10. #10

    Standaard

    Het leuke is dat je progressie maakt.
    Als ik het vergelijk met eerdere opnamen, dan ga je vooruit.
    Dus lekker doorgaan en misschien wat zanglessen erbij nemen, dan wordt het helemaal af.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top