Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: Jarige Telecaster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard Jarige Telecaster

    Vandaag wordt deze beauty 45 jaar. Ze heeft wat krasjes en rimpeltjes, maar ze blijft een schoonheid ! Love her till death !



















    Het verjaardagsfeestje:

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 juni 2016 om 15:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Standaard

    Een bjoetie gefeliciteerd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Prachtig! Gefeliciteerd!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Gefeliciteerd.

    Wel een beetje een kaal ding. Maargoed, dat was ik op m'n 21e ook al....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    3 is de "productcode" voor de Telecaster, het is geen dagaanduiding. De productcode voor een Stratocaster is 2 (tot 1965), 13 (1966-1968 ) of 22 (1968-1972). Iedere Telecaster gemaakt tussen 1962 & 1972 heeft het "3" nummer.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Tja, nu kan ik het over jalousie hebben (geel van), maar dat zou dit werkpaard tekort doen. Wat een beauty! Hoelang is ze in je bezit? Refret? Origineel verder? En bedenk: op een dag erft je kleinzoon hem....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wel een beetje een kaal ding...

    Ga je mond spoelen aikel

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    3 is de "productcode" voor de Telecaster, het is geen dagaanduiding. De productcode voor een Stratocaster is 2 (tot 1965), 13 (1966-1968 ) of 22 (1968-1972). Iedere Telecaster gemaakt tussen 1962 & 1972 heeft het "3" nummer.
    Weet ik ... Maar laat me nou even in de waan LOL !

    Het serienummer is overigens ook uit 1971.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 juni 2016 om 15:24

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Tja, nu kan ik het over jalousie hebben (geel van), maar dat zou dit werkpaard tekort doen. Wat een beauty! Hoelang is ze in je bezit? Refret? Origineel verder? En bedenk: op een dag erft je kleinzoon hem....
    Ik heb haar in 1981 gekocht voor duizend gulden (waarvoor ik een hele zomer in de fabriek heb gewerkt). De lak was origineel sunburst, maar de eerste eigenaar besloot om de body blank te schuren en te lakken. Geen idee met wat voor lak; dat was in die jaren nog niet zo'n overgerateerde hype als tegenwoordig. Maar er zit een mooie craquelé in, hier en daar ;-)

    Ergens in de jaren '80 heb ik de hals laten refretten en kwam er een ander topkammetje op. In de holtes van de elementen en de electronica heb ik ooit een koperen shielding (nog gewoon met dun koperplaat) gemaakt, net als een koperen 'onderlegger' onder de slagplaat. Die zijn er intussen weer uit.

    Een jaar of wat geleden heeft er ook nog een tijd een 6-saddle brug op gezeten (die zit nu op mijn zelfbouw Rustkaster), en een witte paarlemoer slagplaat, maar na een tijd heb ik alles weer in de oude staat teruggebracht.

    Verder ben ik ooit één snaarbusje kwijtgeraakt. Het soldeerwerk is ook niet origineel.

    Een paar weken geleden heb ik het halselement van de Old Lady (dat ik eigenlijk nauwelijks gebruikte, omdat het echt naar poep klonk) vervangen voor een Fender Custom Shop Nocaster '51 neck pickup. Dat had ik over van de bouw van mijn stalen Tele, want daar zit alleen een brugelement op, en de Nocaster pickups zijn alleen als set te koop. Dat halselement klinkt op de '71 helemaal geweldig !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    In dit verhaal herken ik de nodige parellelen met mijn JV-52 die ik sinds 1981 nieuw in mijn bezit heb. Als er brand uitbreekt pak ik thuis twee dingen op: de kat en de JV-52, de rest fikt maar lekker af.

    Jouw NLG 1000 was serieus geld toen. Ik kocht de JV voor ik meen NLG 999 nieuw, maar het kan ook 1100 zijn geweest.
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 3 juni 2016 om 15:29

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top