Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Geluid tijdens het spelen van barré akkoorden

    Ik begin ondertussen mijn barré akkoorden steeds beter onder de knie te krijgen (dacht ik), maar het viel me eignelijk altijd al op dat er dus een soort van 'kgg' geluid te horen is als ik bijvoorbeeld van een Em op de 7e fret naar een Dm op de 5e fret schuif/slide, hoe het ook moge heten.
    Als ik een live opname van het origineel (ook akkoestisch) luister, hoor ik dat geluid niet (of in iedergeval véél minder).

    Ik las toen ergens dat het gebruik van snaren met een coating dat geluid wat kon verminderen, dus ik heb nu Elixir polyweb snaren, maar ik kan niet zeggen dat ik echt verschil merk (wat betreft dat geluid dan).

    Dus dan nu de hamvraag: Hoe komt dit en waar ligt het aan? Aan mijn 'skills'? (of dan dus eigenlijk gebrek aan). Heeft iemand tips/opmerkingen hoe dit te voorkomen en/of te verminderen?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Als het is wat ik denk dat je bedoeld is het dat geluid als je overpakt. Dan ben je snel geneigd over de snaren te schuiven.
    De oplossing is om wat meer op te letten dat je je vingers net iets beter op tilt.

    Bij electrisch met flink distortion kun je daar juist geinige bijgeluidjes mee krijgen.

  3. #3

    Standaard

    En dat je dat op een opname niet hoort zegt niet veel (limiter weg filteren).
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  4. #4

    Standaard

    Ik hoor dat ook wel bij mijn akkoorden hoor en ik vind het best stoer bij sommige muziek! Hoort er toch een beetje bij!! Knipoog

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Zijn Flatwound snaren voor jou een oplossing van het verminderen van schuifgeluiden.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ook veel bekende rockgitaristen hebben dat . Dat hoor je bijvoorbeeld wanneer je bij een tv special over een bepaalde band ze achter de mengtafel bepaalde gitaarpartijen afzonderlijk laten horen

    Ik ergerde me vroeger ook vaak van het gerammel dat je kreeg met het spelen van funk slaggitaar en werkte er echt aan om zo te spelen dat je geen gerammel hoorde

    Maar wanneer ik dan een bekende funk gitarist op televisie kaal een paar akkoorden slag hoorde spelen rammelde het net zo hard

    In de mix vallen al die bijgeluiden weg
    Laatst gewijzigd door Brad; 7 juni 2016 om 11:46

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Beste Lixion,

    Welkom hier.

    Ophouden met limiters heren en ander grof geschut. Dit is een beginnersprobleem. Als je wat beter kan spelen dan stop je met schuiven en dan heb je de vaardigheid om de akkoorden te pakken.
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En het gaat hier over akoestische gitaren Brad..

    @ Luxion: Mettertijd leer je om deze geluiden te vermijden dan wel te gebruiken. Als het goed is wordt het een integraal deel van je spel en doe je automatisch wat gewenst is en wat past. Geen zorgen en blijven oefenen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Zijn Flatwound snaren voor jou een oplossing van het verminderen van schuifgeluiden.
    Nah, gewoon oefenen. Kijk of je een YouTube filmpje erover kan vinden.

    Train hard, fight easy. Oftewel, zorg dat je niet lui wordt...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top