Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard Hoeveel effecten kan ik aan mijn Boss Tuner hangen?

    Zoals de meeste Boss Tuner bezitters wel weten kan het ding middels een daisy chain andere pedalen van stroom voorzien. In mijn geval kan dat nét zijn wat ik nodig heb voor mijn definitieve pedalenbakkie. Ik ben alleen zo blind als een mol en ik kan niks lezen op de Tuner zelf. Ik durf er best een drive op te zetten, maar weet iemand hoever ik ermee kan gaan?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Zoals de meeste Boss Tuner bezitters wel weten kan het ding middels een daisy chain andere pedalen van stroom voorzien. In mijn geval kan dat nét zijn wat ik nodig heb voor mijn definitieve pedalenbakkie. Ik ben alleen zo blind als een mol en ik kan niks lezen op de Tuner zelf. Ik durf er best een drive op te zetten, maar weet iemand hoever ik ermee kan gaan?
    Hangt af van je voeding hoeveel stroom die levert! Of gebruik je een batterij in de Tuner? In ieder geval moet je eerst even online uitzoeken hoeveel stroom de boss tuner vreet en trek die af van de gebruikte voeding, en dat is wat je over hebt aan stroom voor de overige pedalen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ja, voor de duidelijkheid, je tuner doet helemaal niks, die geeft enkel door.
    Op je voeding zijn de volt (9 waarschijnlijk) en mA waarde belangrijk. Het is een kwestie van optellen of het totaal van je pedalen onder de mA waarde van je voeding blijft. De mA waarde zal even uitzoeken zijn maar meestal kan je dat vinden bij de specs van het pedaal.

    De one spot is bijvoorbeeld 9 volt/2000 mA. Dan kan je er echt een hele rits 9 volts aan hangen voordat ie dat het niet meer trekt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Belangrijk om te weten. Ik dacht inderdaad dat de tuner zelf tevens fungeerde als power supply. En aldus enorm bedankt voor jullie uitleg. Gelukkig heb ik meer dan genoeg aan voeding om al mijn pedalen van stroom te voorzien. Het was voor mij meer een dingetje om via de tuner de voeding over de pedaaltjes beter te spreiden. En dat kan, dus dat stemt mij zeer tevree.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5

    Standaard

    Deze meneer heeft een zeer informatieve site met o.a. een lijst met de "current draw" van de meest voorkomende pedalen: http://stinkfoot.se/power-list

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Deze meneer heeft een zeer informatieve site met o.a. een lijst met de "current draw" van de meest voorkomende pedalen: http://stinkfoot.se/power-list
    Die meneer is zeer waarschijnlijk een groot liefhebber van Frank Zappa.
    Bedankt voor de link.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top