Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42

Discussie: Vingerplectrums

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    jeutje ik heb mijn leesbril niet bij me dus je lange verhaal bewaar ik tot later
    maar over vingerplectrums, ik heb ze,..ik gebruik ze af en toe de mijne heb ik bij ewob gekocht van een duitse handelaar die daar op de beurs stond.
    ik heb er nooit echt handigheid mee gekregen maar het vergroot de klank wel, ik weet niet of ik er wel echt van gecharmeerd was, het wordt me toch te metalig die metalen vingerplectrums op metalen snaren en ik ben compleet mijn feeling kwijt
    je moet ook vooral zorgen dat ze goed passen anders krijg je nare plekken zeker als ze per ongeluk op je nagelriem drukken

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Je zou de Alaska fingerpicks kunnen proberen. Verkrijgbaar bij Thomann, zie ik net. Die zitten net onder je nagel en simuleren deze dus. Schijnen erg lekker te zijn. Ik heb er geen last van, mijn nagels zijn van staal. Maar nu ze wat beter verkrijgbaar zijn, ga ik ze denk ik ook 's aanschaffen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13

    Standaard

    Wat Rizz zegt, die schijnen beter te zijn... Maar ik heb zelf een pesthekele aan vingerplectrums. Duimplectrum gebruik ik op zijn tijd. Maar zo'n vingerplectrum dat is wat mij betreft alsof je met een condoom van fietsbandenrubber op een verlengstuk aan het ne... enfin, you get the picture (of liever niet, gok ik ) Funest voor het gevoel. Zelfs op resonator speel ik zonder, hoewel het daar qua klank wel klopt.

    Wat ik doe, als het kan, is gewoon mijn eigen nagel verstevigen. Rasguados op een steelstring leveren dan nog niet eens problemen op. Maar als er eens eentje breekt, lukt verlengen ook wel. Is geen dagelijks klusje, maar de nagellijm laat bij mij ook weer los na een tijdje, dan moet ik die nagel weer aanpakken. No biggie, zolang je het niet midden in een optreden hoeft te doen. Bevalt me beter dan acryl nagels. Deels trouwens omdat ik dit inderdaad zelf kan doen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Je zou de Alaska fingerpicks kunnen proberen. Verkrijgbaar bij Thomann, zie ik net. Die zitten net onder je nagel en simuleren deze dus. Schijnen erg lekker te zijn. Ik heb er geen last van, mijn nagels zijn van staal. Maar nu ze wat beter verkrijgbaar zijn, ga ik ze denk ik ook 's aanschaffen..
    Bedankt voor de tip!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Wat Rizz zegt, die schijnen beter te zijn... Maar ik heb zelf een pesthekele aan vingerplectrums. Duimplectrum gebruik ik op zijn tijd. Maar zo'n vingerplectrum dat is wat mij betreft alsof je met een condoom van fietsbandenrubber op een verlengstuk aan het ne... enfin, you get the picture (of liever niet, gok ik ) Funest voor het gevoel. Zelfs op resonator speel ik zonder, hoewel het daar qua klank wel klopt.

    Wat ik doe, als het kan, is gewoon mijn eigen nagel verstevigen. Rasguados op een steelstring leveren dan nog niet eens problemen op. Maar als er eens eentje breekt, lukt verlengen ook wel. Is geen dagelijks klusje, maar de nagellijm laat bij mij ook weer los na een tijdje, dan moet ik die nagel weer aanpakken. No biggie, zolang je het niet midden in een optreden hoeft te doen. Bevalt me beter dan acryl nagels. Deels trouwens omdat ik dit inderdaad zelf kan doen.
    Dit voelt toch een beetje als 'eindeloos aankloten met de nageltjes', of valt het mee?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15

    Standaard

    Nagels is gedoe, dat blijft gewoon. Geen nagels ook nog een tijdje geprobeerd. Maar voor 12 string tokkelen, en vooral voor nylon vind ik dat echt helemaal niets.

    En fingerpicks, voor mij werkt dat gewoon echt niet. Bovendien, die dingen slijten ook... tenminste, thumbpicks zeker weten. Die lebberen uit, en dan breken ze. En ik sla ook nog met beide kanten van de nagel aan. Een rasguado met fingerpicks moet ik echt nog zien gebeuren... ik blijf dan één kant op geheid haken in die dingen. Dat probleem heb ik soms met acryl of verstevigde nagels al, als de randen wat grof zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Duimplectrums breken? Knapperd.. Ik krijg het niet voor elkaar.

    Dat lubberen kan je tegengaan, door 'm ff onder de warme kraan te houden, terug te buigen en afkoelen onder de koude.

    Alles is wennen. Als ik Sungha Jung met die dingen zie harken, moet het toch wel kunnen allemaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Als ik Sungha Jung met die dingen zie harken, moet het toch wel kunnen allemaal.
    Nils Lofgren lijkt ermee te zijn geboren om zijn duim en gebruikt hem zowel akoestisch als electrisch.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Tegen de tijd dat je op Townes van Zandt strandt, ben je sowieso goed bezig.
    Lang verhaal.
    Denk dat je jezelf wel wat tekort doet.
    Beremoeilijk inschatten voor mij natuurlijk, maar ik heb wel een filmpje van je gezien van 'nadien', en spelen als een beginner doe je niet.
    No worries.
    Ik geloof graag in je regressie, en in de belangrijkste oorzaken daarvan, maar for what it's worth; onderschat de gebruikelijke acheruitgang niet die met de jaren komt, het zal er wellicht ook deel vanuit maken, wellicht een heel klein beetje maar, maar troost je met de gedachte dat zonder je sores, je harsens en vingers al die dingen ook steeds moeilijker zouden zijn gaan vinden, met dat je ouder wordt.
    Ennuhh...
    Je zoekt tips over fingerplectrums, en die heb ik niet.
    Ik pick best een partijtje, then again, ik gebruik mijn vingertoppen en eigen nagels.
    Soms zijn die eigen nagels zo kort, dat het dus alleen om vingertoppen gaat, en wellicht bedoelt Rizz het als geintje, maar for real, op een gegeven ogenblik zit je zo dik in het eelt daarop, dat er toch wel wat volume ontstaat.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Als ik Sungha Jung met die dingen zie harken, moet het toch wel kunnen allemaal.

    Net als bij Igor die ze ook af en toe gebruikt zijn dat niet zijn best klinkende dingen, wat mij betreft.

    @Tupelo: achteruitgang omdat je ophoudt student op je instrument te zijn, daar kan ik me iets bij voorstellen. Achteruitgang door de leeftijd, (itt verval door verdovende middelen of drank, en die morphine, daar kan Mario niets aan doen helaas) niet op Mario's leeftijd. Die kan puur op leeftijd best nog een tijd beter worden. Maar goed, als je met zoveel issues te maken hebt wordt het een ander verhaal. Een Eelco Gelling comeback wordt ook wel eens dapper geprobeerd, maar ik ben bang dat dat er gewoon echt niet meer in zit, om maar eens wat te noemen.

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind die dingen vreselijk . Het is net of je je nagels veel te lang hebt laten groeien en ze half los aan je vingers hangen

    Ik speel liever met half vlees half nagel en mijn nagels gewoon kort

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top