Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Oplossingen tone-suck en volumeverlies?

    Ik speel al enige tijd met een effecten-setup die me prima bevalt. Het viel me al wel op dat live m'n versterkers wat zachter en minder sprankelend klonken, dus ik vermoedde al dat het board best wat tone-suck en volumeverlies veroorzaakte, maar met m'n ES-333 met humbuckers was er wel prima mee te werken.

    Nu ik echter m'n ES-125 met P90 meer en meer live gebruik heb ik veel meer last van tone-suck en volume-verlies en ik schrok behoorlijk van het verschil toen ik rechtstreeks inplugte....

    Wat experimenteren met verschillende patch-kabeltjes en effecten er tussenuit laten maakt eigenlijk geen verschil, dus ik denk dat het gewoon de optelsom is van alle extra 'rommel' tussen amp en gitaar.

    Dit is het board in kwestie:


    Niets is 'true by-pass' gemaakt en geen idee welke pedalen dat zouden moeten zijn. Valt daar nog winst te behalen?

    Kan een buffer uitkomst brengen? Andere oplossingen hiervoor? Heb hier echt totaal geen ervaring mee, dus hellup!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 31 mei 2016 om 21:42
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Ik zeg je Small Stone.
    En dat zeg ik zonder enige vorm van kennis over de materie.
    Maar bij mij betekent alle EHX zooi, tonesuck.
    Gegarandeerd.
    Nu vind ik dat persoonlijk geen ramp, maar 't is significant, vergeleken met andere effecten.
    Small Stone eruit, of er een 20db boostertje (LPB1 ofzo) of EQ voorzetten ..?
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 31 mei 2016 om 22:06

  3. #3

    Standaard

    De Small Stone is zo te zien een oude. Hierbij heb je dus één van de probleem gevallen. Verder hebben de MXR pedalen (de chorus en dynacomp) een vergelijkbare bypass, dus deze verdenk ik ook van suck. De Vox kan ik zo niet qua type herkennen, maar deze kunnen ook een beperkte bypass hebben.

    De Ibanez daarentegen heeft een mooie buffer
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Bij twijfel maak ik soms een A/B met direct en board en dan is het een kwestie van luisteren.
    Is het natuurlijk vaak een optelsom maar de sick puppies haal je er wel mee uit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Dank voor de reacties zover! De Small Stone is idd begin jaren '80, de Vox wah is ook al oud (denk eind jaren '90) en zeker niet true bypass, maar speel al langer met de gedachte 'm dat wel te maken. Met jullie aanwijzingen ga ik eens nader naar de EH pedalen kijken (luistere). Vind de Small Stone wel erg lekker klinken, dus misschien moet ik dan met de tonesuck ervan leren leven. Of klinken die kleine nieuwe (Nano Stone?) net zo lekker zonder to esuck? Zelfde geldt voor de chorus, hoewel die helaas wel erg veel ruis genereert, maar in z'n extreemste stand 'sinust' 'ie lekker snel, net een Leslie op high speed, geen ander chorussen gevonden die dat evenaren tot dusver.

    Ok, stof om over na te denken....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Zowel de Small Stone als de Vox wah zijn enorm makkelijk true bypass te maken.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het is min of meer logisch dat je met 8 (7) effecten toonverlies krijgt. Ik hoor ook verschil tussen direct en met effecten. Mijn vorige vorige VOX wah wah was ook een zuiger. De VOX hand wired die ik nu heb is wel goed. Ach, jij hoort het misschien maar in oefenruimte en live hoort niemand het. Beetje hoog erin draaien en klaar?
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zowel de Small Stone als de Vox wah zijn enorm makkelijk true bypass te maken.
    MXR is ook prima te doen als hij op de werkbank van Bernardduur ligt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Het is min of meer logisch dat je met 8 (7) effecten toonverlies krijgt. Ik hoor ook verschil tussen direct en met effecten. Mijn vorige vorige VOX wah wah was ook een zuiger. De VOX hand wired die ik nu heb is wel goed. Ach, jij hoort het misschien maar in oefenruimte en live hoort niemand het. Beetje hoog erin draaien en klaar?
    Klopt inderdaad, live hoort helemaal niemand het.
    Ik denk dat de enigen die last hebben van toonsuck, de gitaristen zelf zijn, en dan vooral als ze thuis spelen.

    Ik heb een "redelijk" uitgebreid pedaalbord en ik heb er een schakelbare buffer opgezet.
    Het maakt wel wat verschil maar in bandverband is het verwaarloosbaar eigenlijk, maar wanneer ik thuis speel klinkt het wel wat aangenamer vind ik.

    Hetgeen wat voor mij persoonlijk een hele verbetering in geluid bracht was de Sonic stomp pedaal, deze is niet meer afgezet sind hij op mijn bord staat.

    Hier is een topic erover : http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...BE-Sonic-Stomp

  10. #10

    Standaard

    Alles is true bypass te maken!!
    Ik zou wel aan het begin van je keten een pedaal zetten dat een buffer heeft zodat de ergste tone suck iig opgevangen wordt. Een Boss tuner bv is daar ideaal voor!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top