Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Orpheus (Bob James) Excerpt

    Verzoekje van een leerling, vanmiddag. Of ik hier de akkoorden van had. Nog nooit van de man gehoord, heeft met mensen als Earl Klug en die soft jazz saxofonist gewerkt. Van het eerste gedeelte snel een arrangementje gemaakt en opgenomen om het niet te vergeten. Even een vluggertje tussendoor, krijg ik misschien weer zin om wat dingen op te nemen...



    This afternoon a student sent me an email, asking whether I knew the chords to this (piano) tune. I couldn't find anything on the web, and had never heard the tune. Took some searching to even find it.

    Did a quick arrangement of the first part of it. The second part largely is a repeat of the same theme, in a different key, making it less guitar friendly. Decided to do a quick video so that I could remember the thing. Not sure I'm all that fond of the transposed part, and all of the variations that follow, partly to do with the sounds that are used on the original recording. The start of the tune is actually very nice for guitar.

    So a real quickie, this one. Enjoy!

  2. #2

    Standaard

    Mooi hoor. Erg goed gedaan en ook een fantastische sound.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mooi romantisch tune-tje.

  4. #4

    Standaard

    Wederom - hoe kan het ook anders - mooi gespeeld.
    En een mooie opname ook.

    Demp je nu de e-snaar met jouw ringvinger, of steun je daarmee op de gitaar ?
    Neem aan dat het dempen is......
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard

    Bedankt!

    Nee, is geen top techniek, doe ik heel vaak als ik de e snaar niet gebruik. Dempen is een bijproduct dat niet altijd onwelkom is, maar het is meer ankeren dan wat anders. Ik heb relatief korte vingers, pink en ringvinger op de klankkast red ik niet relaxed. Als ik de e snaar gebruik doe ik het gewoon even niet. Die sla ik dan sowieso vaak met die vinger aan. Als ik netjes klassiek speel doe ik het ook niet trouwens. Wel eens gedacht er zo'n blokje bij te zetten wat je ook wel eens Fender basgitaren ziet. Maar ik heb er nog niet echt hinder van gehad, van deze gewoonte.

    Ben er op een gegeven moment eens op gaan letten. Ben niet de enige die het doet (en degene waar het me bij opviel is een meer dan uitstekende fingerstyle gitarist)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mijn Tele heeft na 30 jaar zelfs een slijtplek daar waar ik standaard mijn pink neerzet en mijn resonator heeft ook altijd een vingerafdruk van mijn pink

  7. #7

    Standaard

    Mijn Maton heeft daar ook heel duidelijk slijtage bij het klankgat... Toevallig net wat gepoetst, en hals schoongemaakt, de laatste keer dat ik snaren vervangen heb. Maar genoeg relic-plekken te zien.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Sjoon sjtukske Harald
    Mooi gespeeld. Ik ga het stuk eens even opzoeken. Bedankt!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Mooi Harald! Ik luister zelf normaal meestal heeeele andere muziek. Maar ik mag altijd graag je nummers horen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Mijn Tele heeft na 30 jaar zelfs een slijtplek daar waar ik standaard mijn pink neerzet en mijn resonator heeft ook altijd een vingerafdruk van mijn pink
    Mijn Worn Brown Les Paul was een paar jaar oud toen ik hem kocht en had dat al heel erg haha. Natural relic in een paar jaar tijd

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top