Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Haha damn. Dat kan, maar denk niet dat t zin heeft.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Denk het ook niet, maar het kan ook geen kwaad en kost niet veel moeite.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    En Joost, deze mensen sturen een SMS. Bij mij deed de persoon zich voor als 'Jonathan'. Ik kreeg een sms van 'Jonathan'. Geen nummer ofzo, nee gewoon 'Jonathan'. Dus het is sowieso al vreemd dat je een sms krijgt van iemand zonder telefoonnummer, en dat de naam wel direct in je telefoon staat.
    In ieder geval. Je hebt dus niks van hem om aan te geven bij marktplaats. Hij contacteert niet via marktplaats, dus je hebt zijn account niet, en ook geen telefoonnummer. De naam is ook nep.
    Ik heb ook wel eens MP-mailtjes gehad met bijna identieke teksten. Niet erg origineel, ze lijken elkaar te kopieren, of hebben allemaal dezelfde "vertaler".

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Standaard tekst van een oplichter.
    Ja inderdaad. Google de tekst maar eens en dan vind je snel meer van dezelfde soort.

    Zoals deze.
    https://www.scamwarners.com/forum/vi...bff4bc#p260837

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ze zeggen steeds dat er een transport agent langskomt om de boel op te halen. Is dat voor politie en justitie niet een leuke lead om die gasten te kunnen pakken?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik denk niet dat die er wat mee doen/ kunnen aangezien er zich op dat moment nog geen misdrijf afspeelt.
    Dit is meer iets voor Alberto Stegeman denk ik

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ze zeggen steeds dat er een transport agent langskomt om de boel op te halen. Is dat voor politie en justitie niet een leuke lead om die gasten te kunnen pakken?
    Nee kun je niets mee. Dat valt onder uitlokking. Kun jij weer opgepakt worden wegens aanzetten tot en medewerking aan een misdrijf.
    Iets soortgelijks (maar ernstiger) ooit eens aan de hand gehad via mijn werk en tot hogerop contact gezocht met zo'n voorstel van voortgang. Dit hierboven was het antwoord.
    Laatst gewijzigd door beck; 27 mei 2016 om 20:47

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    He b ook ooit zo'n mail gehad voor een auto op speurders. Meteen wel aan m'n water gevoeld dat het niet in de haak zat, maar toch op en neer gemaild uit nieuwsgierigheid. Vanzelfsprekend niet mee in zee gegaan natuurlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat denk je zelf?
    Tuurlijk! Nooit met buitenlanders zakendoen op marktplaats, tenzij ze via google een handel in gitaren runnen en je alles kan achterhalen.
    Ik ben ook een buitenlander (Belg) en heb toch al verschillende deals gedaan via Marktplaats. Er zijn nog eerlijke mensen, heb ik ondervonden. Niet veralgemenen..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Ik ben ook een buitenlander (Belg) en heb toch al verschillende deals gedaan via Marktplaats. Er zijn nog eerlijke mensen, heb ik ondervonden. Niet veralgemenen..
    Niet op letten, joh. Wij Nederlanders worden het liefst door een Nederlander belazerd. Door eentje die je kunt Googelen/Facebooken/mailen en dan alsnog je EMG's niet krijgt bijv.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top