Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Advies nodig: is dit een scam?

    Hopelijk is dit het juiste subforum. Ik kreeg vanmorgen de volgende sms:

    Hi, is your music instrument on marktplaats still available for sale? kindly contact me at <email adres> Thanks
    Dus ik een mailtje gestuurd, krijg ik dit terug:

    thank you.i'm satisfied with the condition but i won't be able to inspect it myself because I am currently away for work.If you can guarantee that it is in a good condition, I will meet up with your last price. I know there are other buyers patronizing you already. This is more reason why i would like to get this as soon as possible.i will pay you through PayPal as it is the fastest & safest way for me to make payment at this moment, don`t worry about PayPal charges, i will take care of that. And about the transportation, i will arrange for a transport agent to come directly for the pickup once you have confirmed money on your account.they will also handle all necessary registration in my name if there is any and transport it to my home address in Madrid,Spain. please send me your paypal details below if you have an account already with PayPal,
    Name :
    PayPal Email :
    Final price:
    Mobile Number:

    hope to hear back from you soon.
    Verdacht omdat (1) het is Engels, (2) onpersoonlijk, (3) hij heeft het niet eens over het specifieke "instrument" (het is zelfs een versterker), en (4) hij gaat zonder blikken of blozen akkoord met mijn prijs terwijl de amp al jaren te koop staat en ik enkel schamele boden krijg.

    Wat denken jullie? Ik weet niet hoe het zit met PayPal en het zomaar terugvorderen van een bedrag, maar ik meen mij te herinneren dat een betaler dat zomaar kan doen. Klopt?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Als ik iets in de verkoop heb staan en ik krijg zo een mailtje gaan hier alle alarmbellen rinkelen.
    Ik denk dat zelfs de rookdetector zou afgaan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat denk je zelf?
    Tuurlijk! Nooit met buitenlanders zakendoen op marktplaats, tenzij ze via google een handel in gitaren runnen en je alles kan achterhalen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Standaard tekst van een oplichter. Punt 3 is al genoeg reden. Ik heb een vergelijkbaar aanbod gekregen toen ik een oude auto verkocht. Ik zal eens kijken of ik die mailwisseling nog kan vinden, kun je zien hoeveel overeenkomsten er zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Erg nep. Buitenlandse betalingen kunnen tot iets van 7 dagen na storting terug worden gedraaid. Ze hebben dan én het product én het geld. Dus zelfs geld wat op je rekening is gestort kunnen ze stoneren (terugdraaien).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Dit is hoe het bij mij ging:

    Vage potentiële koper: "Hi, is that still available for sale, What is the condition? email me at *****@gmail.com"

    Ik: "Hello Barry,
    Yes, it's still for sale. As you probably have seen, it has some rust on the
    outside and the interior has some stains. But technically it is in good
    condition. It runs on good tires, the end part of the exhaust has been
    replaced last year and it uses 1 liter of oil in more than 15.000 km. The
    fuel consumption is 19 kilometers on 1 liter diesel.
    Kind regards, Hans Jansen"

    Hij: "Thanks so much for your reply, i am really interested in the item and
    happy with the condition of the item, I hope you have a PayPal account
    because i will be making the full payment by PayPal money transfer
    once the payment is made and received my shipping agent will come to
    your address for shipping because i am not available right now due to
    my job. I am a Marine engineer, and am on the sea right now. so I
    can't come for the shipping myself. I also want you to know that the
    shipping company agent will also be preparing the necessary documents
    with you in my name at the post office.
    I look forward to hear from you. email me at *****@gmail.com"

    Ik: Ok doei.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Haha Kim, da's inderdaad erg vergelijkbaar. Bedankt jongens, kga niet meer reageren.

    Dat van dat storneren via PayPal heb ik dus goed onthouden. Maar, theoretisch, als daar een max aan zit, kun je dan niet wachten met versturen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Haha Kim, da's inderdaad erg vergelijkbaar. Bedankt jongens, kga niet meer reageren.

    Dat van dat storneren via PayPal heb ik dus goed onthouden. Maar, theoretisch, als daar een max aan zit, kun je dan niet wachten met versturen?

    Dat zou je eens uit kunnen zoeken: versturen na verstrijken van die stoneerperiode. Ze hebben altijd dezelfde soort smoes: werken op de zeevaart, of andersoortig werk dat ze niet in de buurt zijn. Vaak hebben ze een vriend of collega die wel in de buurt is en die de betaling verzorgt en als postadres fungeert. Toch benieuwd wat er op dat adres zoal binnenkomt van arme verkopers die er wel in mee zijn gegaan.

    Altijd ook even melden bij Marktplaats, zodat zijn naam/email op de zwarte lijst komt!

  9. #9

    Standaard

    hee liquid metal. Ik kreeg vanmorgen hetzelfde bericht. Ik heb ook een versterker op marktplaats. Vond het direct al zo verdacht dat ik helemaal niet gereageerd heb op het eerste bericht.

    En Joost, deze mensen sturen een SMS. Bij mij deed de persoon zich voor als 'Jonathan'. Ik kreeg een sms van 'Jonathan'. Geen nummer ofzo, nee gewoon 'Jonathan'. Dus het is sowieso al vreemd dat je een sms krijgt van iemand zonder telefoonnummer, en dat de naam wel direct in je telefoon staat.
    In ieder geval. Je hebt dus niks van hem om aan te geven bij marktplaats. Hij contacteert niet via marktplaats, dus je hebt zijn account niet, en ook geen telefoonnummer. De naam is ook nep.
    Laatst gewijzigd door Braml; 26 mei 2016 om 16:57

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    hee liquid metal. Ik kreeg vanmorgen hetzelfde bericht. Ik heb ook een versterker op marktplaats. Vond het direct al zo verdacht dat ik helemaal niet gereageerd heb op het eerste bericht.

    En Joost, deze mensen sturen een SMS. Bij mij deed de persoon zich voor als 'Jonathan'. Ik kreeg een sms van 'Jonathan'. Geen nummer ofzo, nee gewoon 'Jonathan'. Dus het is sowieso al vreemd dat je een sms krijgt van iemand zonder telefoonnummer, en dat de naam wel direct in je telefoon staat.
    In ieder geval. Je hebt dus niks van hem om aan te geven bij marktplaats. Hij contacteert niet via marktplaats, dus je hebt zijn account niet, en ook geen telefoonnummer. De naam is ook nep.
    Goed om te horen, Bram, bij mij was het ook Jonathan! Dezelfde scammer dus. En nu je het zegt, inderdaad geen telefoonnummer maar de naam Jonathan.
    Ik ga 'm melden bij Marktplaats.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top