Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Mooi klinkende overdrives

    Ik kwam bij toeval deze video tegen . Die overdrives klinken erg natuurlijk en harmonisch , ook bij het spelen van akkoorden zo te horen


  2. #2

    Standaard

    Deze pedalen behouden je geluid van gitaar en versterker. Hoewel ik de versterker in deze video erg rommelig vind klinken, gitaar is ontstemd, klinken ze met pedalen nog steeds rommelig en ontstemd maar dan met overdrive :-) Prima pedalen dit maar de 'dumble' pedalen geloof ik niet meer zo in :-) Try before you buy!

  3. #3

    Standaard

    Ach ja, die pedal shootouts...ik was de afgelopen tijd wat aan het neuzen op YT voor een goed 'Marshall-in-a-box'pedaal, kom ik een shootout tegen waarin een gast een stuk of 10 MIAB pedalen naast elkaar heeft gezet (Wampler, Catalinbread, Bogner, Carl Martin, Menatone, Zvex etc, etc) en weet je wat? ze klonken allemaal hetzelfde!

    Uiteraard is de 'feel' van een pedaal ook belangrijk, ik heb nu de Carl Martin Plexitone single, die voelt ook meer als een versterker dan als een pedaal. Beetje lastig uit te leggen maar de dynamiek van een stevig overstuurde amp voel je erin terug. De grote 3 knops Plexitone had dat ook maar dat pedaal was weer lastig om goed af te stellen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    SRV is vooral beroemd geworden door zijn twee Fender Super Reverbs (70 W) die knalhard stonden, en idd een (en later twee) Tube Screamer ervoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik dacht dat hij, met name in de studio juist een shitload aan verschillende versterkers gebruikte op standje kernsplitsing.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    En natuurlijk een duootje tubescreamers.
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    Ik wordt nog steeds erg blij van mn Boss OD2; gewoon een simpele drive die perfect werkt met veel amps. Alleen de turbo modus is me te schel.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Ik wordt nog steeds erg blij van mn Boss OD2; gewoon een simpele drive die perfect werkt met veel amps. Alleen de turbo modus is me te schel.
    Hoeft niet voor alle Boss pedalen te gelden maar ik had een jaar terug de bekendste Boss DS1 aangeschaft. Hoewel ik de drive o.k. vond kon ik niet leven met de hoeveelheid ruis en hiss die dit pedaal gaf. Pedaal linea recta geretourneerd. Hoewel Boss pedalen een goede prijs kwaliteit hebben is mijn ervaring met boutique pedalen toch beter. Je betaald wel teveel maar de geluidskwaliteit is vaak beter!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    DS1 moet je ook niet gaan vergelijken met boutique shit. DS1 is een lekkere, gruizige distortion. Ik vind hem verrassend lekker, als je bedenkt dat distortion eigenlijk heel lelijk is

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind de ocd van fulltone de mooiste overdrive. Behoud je amp tone en reageert super op je spel.
    Niet voor high gain geschikt maar voor de rest vd muziek stijlen super!
    Maar het mooiste blijft de scheur uit je amp, aangevuld met fx uit de loop + wah.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top