Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    als je nou meteen die Primus en Thompson als inspiratie annex voorbeelden had aangegeven dan zou ik hebben gezegd dat je trouw aan de inspirators mag (misschien zelf wel: moet) blijven en dus transparante lak d'r op hoort te doen.... en in de zeik nemen daar hou ik niet van dus zo heb ik mijn post i.i.g. niet bedoeld...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ben ff de tussenstand kwijt, maar volgens mij staat Vulva voor
    Ik weet niet wat het met de gitaar in kwestie te maken heeft, maar ik ben doorgaans zeer pro vulva.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Jullie kunen zeggen wat je wilt maar deze gaat GEEN dekkende laklaag krijgen, want ik geef hier plechtig toe dat ik een fan van Primus ben en dat ik Les Claypool's zes snarige Carl Thompson basgitaar als inspiratie heb gebruikt.



    Een door Carl Thompson gemaakte gitaar.

    Hoe dan ook, kwa pickups ga ik waarschijnlijk of Seymour Duncan Little 59's of Dimarzio SDS1 pickups erin zetten, kwa hals wordt het een Gibson profiel schaal lengte en kopvorm. En daarover gesproken, ik heb de kopvorm van mijn "Son of Fido" ietwat veranderd...

    Zoals het was.

    Even stukken er af zagen en anderen er tegen aan lijmen.


    En dan de zaag er tegenaan.


    Maar ik begon me er toch aan te storen hoe dit uitzag


    En dus besloot ik vineer aan zowel de voor als achterkant van de kop aan te brengen, niet alleen ziet dat beter uit maar omdat de kop nu ook dikker is klinkt de gitaar ook beter.





    Werkelijk briljant



    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.408

    Standaard

    Met die oude headstock, vind ik 'm eigenlijk juist wel weer oke.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Jullie kunen zeggen wat je wilt maar deze gaat GEEN dekkende laklaag krijgen, want ik geef hier plechtig toe dat ik een fan van Primus ben en dat ik Les Claypool's zes snarige Carl Thompson basgitaar als inspiratie heb gebruikt.



    Een door Carl Thompson gemaakte gitaar.
    1) Ik ben voor Vulva's transparante kleurlak ideeen. Dat zou zou een mooie twist zijn m.b.t. wat Carl Thompson doet.
    2) Les Clayton: mooi eerbetoon

    3) Die trem op de gitaar hierboven, daarbij snap ik die tom brug totaal niet. Het is een shift 2001 (Washburn Wonderbar). Hele mooie trem. locking trem met finetuners. Zo te monteren, zonder frezen e.d. in de body. Goed ding, Ace Frehley schroefde ze op Les Pauls, Michael Schenker had er een op een V. Maar zoals met wel meer goede dingen toendertijd was hij veel te duur, daarom nu schaars. Gaan voor zo'n 250 dollar op Ebay. Dat ding heeft per snaar een te intoneren zadel en kun je op iedere plek op de body (dus ter hoogte van de Tom brug) monteren. Maar ... waarom zit er dan ook nog een Tom brug? Nergens voor nodig. En ook nog eens geen rollerbridge, dus eigenlijk heel slecht als je de trem gebruikt. Lijkt een latere aanpassing, maar niet doordacht door degene die hem erop heeft geschroefd.
    Laatst gewijzigd door Noid; 27 mei 2016 om 21:54
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Misschien is er door de tand des tijds van alles mis gegaan met die Shift 2001. Wellicht zelfs onherstelbaar beschadigd, waarna voor deze optie gekozen is. Maar terwijl ik het schrijf besef ik dat dit een verklaring is die bar weinig hout snijdt, want als dat zo zou zijn, waarom dan niet het hele ding verwijderd en vervangen door een stop bar. Ach, vervelende vragen ook altijd. Het is dat ik door mijn medicatie moeilijker wakker te houden ben dan dat ik slaapproblemen heb, anders zou dit typisch zo'n onbenulligheidje zijn waarover ik in eerdere jaren met gemak drie nachten kon blijven piekeren.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    populier-esdoorn-mahonie-esdoorn-mahonie-eiken-mahonie-esdoorn-mahonie-esdoorn-populier
    Nog even iets voor jou, Wouter. Een vraag die meteen in me opkwam toen je met je Les Claypool-uitleg kwam, maar desondanks nog steeds niet heb gesteld. Jammer, want om de één of andere reden is het plaatje verwijderd of verplaatst, waardoor je link er naartoe niet meer functioneert, wat betekent dat ik die prangende vraag niet met een 100% zekerheid kan stellen, ECHTERRRRR als mijn geheugen me niet in de steek laat is de LP DC body waar je mee bezig bent voor dit project voorzien van enkele stukken met weinig contrastverschil (vooral waar populier en esdoorn langs elkaar liggen - waarschijnlijk met het blote oog een groter waar te nemen verschil dan op het plaatje), waardoor het aantal stroken hout op het eerste oog niet meer dan 6 of 7 lijkt te zijn. Bovendien is de LP DC tóch al een model met een vrij kleine body. Ik vrees dat hierdoor het door jou beoogde effect straks een weinig aan de teleurstellende zijde zal zijn. Dat is tevens één van de redenen waarom ik met het alternatief kwam om iets te doen met een transparante kleurlaag, omdat het contrast tussen de populieren- en de esdoorn stroken daardoor hopelijk iets groter wordt - iets wat door een hier regelmatig aanwezige (semi-)professionele gitaarbouwer ofwel zal kunnen worden bevestigd, ofwel ontkracht. Ik hoop dat iemand daar iets over zou willen zeggen.

    Wat je ook ziet op je voorbeelden en tevens op veel Japanse jaren 80 gitaren is een hele smalle ebben (?) strook tussen alle andere stroken, om zo het effect te vergroten. Maar goed, daar is het nu sowieso voor DIT project te laat voor.

    Rest mij te schrijven dat het me, na al dat getyp om het hierbovenstaande aan eenieder over te dragen, is opgevallen dat ik blijkbaar helegaar geen vraag te stellen hád. Iets waarvan het tegendeel ik nota bene in mijn eerste zin al met een haast stellige overtuiging leek te willen gaan bewijzen. Geen vraag dus. Slechts een kleine verzameling stellingen en opmerkingen. Vergeef mij zulks een onnozelheid.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Here you go



    Weer zichtbaar voor iedereen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Aaaaaaah...., ik moet zeggen dat ie nu al een stuk mooier oogt dan ik had verwacht. Het was me eerder niet opgevallen, maar nu is duidelijk te zien dat je gekozen hebt voor de schoonheid van de symmetrie, terwijl me juist bijstond dat je de balkjes een beetje uit willekeur tegen elkaar had gelijmd. Ja hoor, dit wordt een fraaie gitaar!


    Maaruuuuu...., wat is er gebeurd met die reep hout aan de onderzijde van de body?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 28 mei 2016 om 03:33
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Aaaaaaah...., ik moet zeggen dat ie nu al een stuk mooier oogt dan ik had verwacht. Het was me eerder niet opgevallen, maar nu is duidelijk te zien dat je gekozen hebt voor de schoonheid van de symmetrie, terwijl me juist bijstond dat je de balkjes een beetje uit willekeur tegen elkaar had gelijmd. Ja hoor, dit wordt een fraaie gitaar!


    Maaruuuuu...., wat is er gebeurd met die reep hout aan de onderzijde van de body?
    Kennelijk was dat stuk nogal dicht bij de bast afgezaagd waardoor her nogal grijs werdt.

    Dat stuk duct tape zat daar omdat ik op een bepaalde plek meer van de de twee componenten filler nodig had en om er voor te zorgen dat het niet van de body afdroop terwijl het droogde.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top