Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    @wouter
    laat ze maar kletsen.
    je maakt van restjes hout een gitaar, die net zoals alle gitaren van hout de mogelijkheid geeft muziek te maken.
    een eco guitar
    velen zijn op zoek naar die ene plank uit een bepaald jaar want dat is de holy grail of hoe ze zoiets ook noemen.
    ik zie prince (rip) die op allerlei gitaren met de meest gekke vormen een stuk muziek neerzet waar menigeen een puntje kan zuigen met welke gear ze ook hebben.

    gewoon even mijn gedachten als ik deze body zou hebben liggen
    reversed headstock, maple toets, geen positie markering op de bovenzijde, zwarte zij en achterkant, witte chickenheads, humbucker at the bridge.

    ben benieuwt hoe je uiteindelijk wordt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Ik ben ook serieus.
    Deel van die Fido's vind ik verschrikkelijk, ander deel vind ik zeker de moeite waard.
    Deze, ach... doet iets minder voor me, om dezelfde reden als Tab, maar het is een statement.
    Wil je dat houden, dan ga je inderdaad voor iets als Vulva voorstelt.
    Ik zou het statement niet hoeven te maken, en voor de Edwardian Wallpaper gaan waarschijnlijk, vind ik de friste van de opties.
    Kan jij stiekem nog weten dat er gewoon wat schrootjes onderzitten.
    Des te mooier !!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    gewoon wat schrootjes onderzitten.
    wat een botte lul kan jij toch zijn. Heerlijk!

    Bekleden met de restanten van een opblaasboot vond ik een leuke. Echt stijlvol wordt het niet met een burst met die schrootjes. Zelf zou ik denk ik eerder voor een mooie metallic kleur kiezen zoals Lake Placid Blue, Gunpowder Grey of Shoreline Gold of Sherwood Green.
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Ik zou hem 100% TV Yellow maken. Ik hou ook niet van die meubelgedoe, het ziet er gelijk uit als een goedkoop Oost-Europees onbespeelbaar wrak. Terwijl het zeer waarschijnlijk best een knap ding gaat worden. Nette bouw en een mooi model.

    En uiteindelijk moet je natuurlijk zelf weten wat je doet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Een kliekjes gitaar kan best goed uitpakken maar wat helpt, voor mij dan, is wanneer de kliekjes een historie hebben. Zomaar wat restblokjes doet het niet, dan schreeuwt het Ons bint zuunig. Daar is niks op tegen maar ook niks voor en dat is een beetje jammer van de moeite.

    Je hebt er verder geen reet aan maar deze recycle gitaren vind ik dan wel wat hebben.






    t
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Jullie kunen zeggen wat je wilt maar deze gaat GEEN dekkende laklaag krijgen, want ik geef hier plechtig toe dat ik een fan van Primus ben en dat ik Les Claypool's zes snarige Carl Thompson basgitaar als inspiratie heb gebruikt.



    Een door Carl Thompson gemaakte gitaar.

    Hoe dan ook, kwa pickups ga ik waarschijnlijk of Seymour Duncan Little 59's of Dimarzio SDS1 pickups erin zetten, kwa hals wordt het een Gibson profiel schaal lengte en kopvorm. En daarover gesproken, ik heb de kopvorm van mijn "Son of Fido" ietwat veranderd...

    Zoals het was.

    Even stukken er af zagen en anderen er tegen aan lijmen.


    En dan de zaag er tegenaan.


    Maar ik begon me er toch aan te storen hoe dit uitzag


    En dus besloot ik vineer aan zowel de voor als achterkant van de kop aan te brengen, niet alleen ziet dat beter uit maar omdat de kop nu ook dikker is klinkt de gitaar ook beter.



    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    @wouter
    laat ze maar kletsen.
    Ach, Wouter wordt toch door niemand hier in de zeik genomen? Ik heb juist het idee dat iedereen op een zeer positieve manier met hem meeleeft en meedenkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    gewoon even mijn gedachten als ik deze body zou hebben liggen
    reversed headstock, maple toets, geen positie markering op de bovenzijde, zwarte zij en achterkant, witte chickenheads, humbucker at the bridge.
    Alles goed en wel, maar WAT HEBBEN JULLIE TOCH ALLEMAAL MET DIE KOTSLELIJKE REVERSED HEADSTOCKS?!?!?!
    Ik heb inmiddels leren leven met het concept van een tele of strat met een reversed headstock, al zou ik waarschijnlijk altijd mijn voorkeur blijven hebben voor een strat zoals een strat bedoeld is, een tele zoals een tele bedoeld is en een Firebird zoals een Firebird bedoeld is. Maarrrrrr...., als mensen nekkies met reversed headstocks gaan gebruiken voor gitaren die van origine een symmetrische kop hebben, dan slaap ik daar heel erg slecht van. Wekenlang!!!!! Gatverdamme......
    Maar goed, ook een slechte smaak is uiteindelijk niet meer dan een kwestie van smaak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik zou het statement niet hoeven te maken, en voor de Edwardian Wallpaper gaan waarschijnlijk, vind ik de friste van de opties.
    Die vind ik geweldig!!!! Sowieso een geinig idee om een gaaf behangetje te kiezen. Die Paisley-gitaren en die andere van Fender, je weet wel, die met de blauwe bloemen..., dat zijn tenslotte gewoon behangetjes. Je moet er alleen wel weer een gigantische hoeveelheid blanke lak over pleuren om de rand van het papier onvoelbaar te maken. En ALTIJD de randjes dekkend spuiten, krijg je hele spannende kleurschakeringen van. Ik ben helemaal voor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zou hem 100% TV Yellow maken.
    Is natuurlijk altijd goed. Zéker voor een LP dubbelkut. Maar het is tegelijkertijd ook wel weer zó voor de hand liggend, dat ik er zelf niet echt vrolijk van zou worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een kliekjes gitaar kan best goed uitpakken maar wat helpt, voor mij dan, is wanneer de kliekjes een historie hebben.
    Je hebt er verder geen reet aan maar deze recycle gitaren vind ik dan wel wat hebben.

    Ben ik het helemaal mee eens. En het zijn ook echt hele stoere gitaren om te zien. Maar...., wat zijn dit ook weer? Surfboards, skateboards..., zoiets toch?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Jullie kunen zeggen wat je wilt maar deze gaat GEEN dekkende laklaag krijgen, want ik geef hier plechtig toe dat ik een fan van Primus ben en dat ik Les Claypool's zes snarige Carl Thompson basgitaar als inspiratie heb gebruikt.



    Een door Carl Thompson gemaakte gitaar.

    Hoe dan ook, kwa pickups ga ik waarschijnlijk of Seymour Duncan Little 59's of Dimarzio SDS1 pickups erin zetten, kwa hals wordt het een Gibson profiel schaal lengte en kopvorm. En daarover gesproken, ik heb de kopvorm van mijn "Son of Fido" ietwat veranderd...

    Zoals het was.

    Even stukken er af zagen en anderen er tegen aan lijmen.


    En dan de zaag er tegenaan.


    Maar ik begon me er toch aan te storen hoe dit uitzag


    En dus besloot ik vineer aan zowel de voor als achterkant van de kop aan te brengen, niet alleen ziet dat beter uit maar omdat de kop nu ook dikker is klinkt de gitaar ook beter.



    Je bent een verstandig man. Toen ik de uitsparingen zag hoopte ik al meteen op de Little '59.
    O, en het veranderen van de headstock, zéér goed gedaan!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wat Vulva al zegt: je wordt door niemand in de zeik genomen en iedereen denk mee.

    Doe vooral je eigen ding. Ik heb nog nooit een gitaar van je gezien die ik graag zou willen hebben, maar dat zegt niets. Er zijn er heel veel die mijn werk ook niets vinden. Kwestie van smaak en zegt niets over bouwkwaliteiten. Ik ben vrij behoudend, en met gasten als mij zou er nooit een Parker Fly ontworpen zijn.

    Doe vooral je eigen ding en zet er een mooie burst op.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    't Is een acquired taste, die Fido's van je, Wouter. Ik heb er aan moeten wennen, vond het soms draken van gitaren, maar ondertussen heb ik alleen maar respect en bewondering voor je eigenzinnigheid. Die kop is netjes gedaan, maar ik vind het eigenlijk wel jammer dat je er een fineertje opgezet hebt. Die opgevulde tunergaten gaven het net een extra cachet.
    (Ik had wel een lichte voorkeur voor een cherry burst op deze )
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top