Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard clearsonic amp shields iemand ervaring mee ?

    Hoi

    Ik had bij mijn laatste optreden toch een klein probleem met mijn versterker.
    De front stond niet erg luid afgesteld waardoor het podium geluid doorsijpelde in de zaal en zo de zang een beetje wegdrukte. Met name mijn gitaargeluid zorgde voor " problemen ".

    Tijdens dit optreden had ik dan nog een stereo set up met twee 2x12 en 2 meyer heads.
    Dat geeft misschien meteen al meer gitaar.

    Een amp scherm leek mij een eerste oplossing. Werkt dat ?

    Hoe voorkom ik dit dus best in de toekomst , ik stond ook niet echt LUID vond ik zelf
    Ik zet er een foto van het podium bij zodat die inschatting ook gemaakt kan worden maar het was in een heel mooie zaal


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mima Bekijk bericht
    Hoeft geen clearsonic te zijn. Zet gewoon je flightcase ervoor en je bereikt hetzelfde. Wat je krijgt is een meer ruimtelijk geluid, minder volume en veel minder hoog.

    Vervolgens ga je automatisch je amp harder zetten.

    En ja dat werkt.
    Dat inderdaad, er zijn talloze oplossingen. Je zou je versterkers ook gewoon met hun voorkant naar achteren kunnen richten (geen idee of je een open-back hebt). Misschien kan je versterkers aan de zijkant van het podium zetten, dat ze 90 graden gedraaid zijn, zodat je versterkers niet in de zaal stralen maar over het podium.

    Maar als je zelf niet in de gaten hebt hoe hard je staat, richt de versterker eens op je oren ipv dat ie op je benen gericht staat (oftewel je versterker hoger zetten, of in een hoek).

    Maar de makkelijkste oplossing is misschien gewoon je volume omlaag zetten, want nergens in je verhaal lees ik dat je hem per se op dit volume wil hebben staan ivm buizen/compressie/etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb vorig weekend met Empire een popkoor moeten begeleiden en dat moest niet luid als band dus de drummer bassist en ik hadden plexi glas voor drumstel en amps. Top idee. Zo goed dat we dit de komende optredens ook gaan doen! Werkt super! En ik zit de band en de zaal mix niet in de weg.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Ja mijn amps hebben wel een beetje volume nodig om lekker te klinken, ik haal dat eerste beetje drive uit mijn amp door het volume op de gitaar wat op te draaien. Als het dan nog verder moet komen er pedalen aan te pas. Ik zou mijn 2x12 op mijn andere 2x12 kunnen zetten en enkel de bovenste gebruiken , projectie naar mijn oren , en misschien toch wat zachter zetten. Misschien wordt het tijd om hier eens mee te beginnen experimenteren

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik had dat probleem soms ook op grotere stages. Amp/closed cab op zijn kant stonden aan de zijkant, ik er twee meter vandaan. Ik vond dat ik niet te hard stond, ergo redelijk in de mix zat. Zeven meter verder werden de blazers gestoord. Ik stond dus too close om mezelf lekker te horen. Misschien is dat mede het probleem, temeer omdat je cabs horizontaal op de floor staan. Ik zou idd eens de cabs stapelen of allebei op hun kant en uitzoeken waar je jezelf het beste kunt positioneren.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Voor mij heeft het best veel geholpen om een ampstatief te gebruiken.
    Zo kan ik de amp echt richten hoe ik het wil en blijft het volume voor de rest binnen de perken.
    Je verliest wel wat bassen maar dat kan je er makkelijk terug indraaien op de amp zelf.

    En dat gaat via een micro naar F.O.H.
    Kom ik volume te kort dan laat ik een beetje meer doorkomen via de monitor.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Een statief heb ik ook wel eens gebruikt. Voor een combo werkt dat, al vind ik het verlies aan bas te groot. Maar twee cabs op een statief? Dan zie ik meer in tiltlegs.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ja dat klopt inderdaad, met een of twee cabs is het een ander verhaal.
    Bas verlies valt voor mij persoonlijk best mee eigenlijk.
    Ik draai er sowieso niet overdreven veel bas in om uit het bereik van de basgitaar te blijven.
    Voor mij werkt het perfect, met mijn combos dan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Speakercabinetten aan de zijkant zetten, vaak nog schuin richting de drummer, werkt best ok. Ziet er niet stoer uit, dat is een nadeel.
    Maar ja, onze drummer is zo luid, je moet al je best doen om zijn snare te overstemmen (tot 200-250 man wordt die vaak niet eens uitversterkt), dus ik krijg nooit de schuld te luid te zijn, heeft voordelen ☺

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top