Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Of je het nou mooi vindt of niet maakt niet uit want het is een unieke en eigenzinnig plank geworden.
    Er komen al genoeg standaard bouwsels voorbij, ook mooi maar deze projecten maken mij wel blij.
    Als hij nu ook nog lekker speelt en een leuke sound uit komt is het een zeer geslaagd project.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benhurr Bekijk bericht
    Dag Ernest, leuk dat je ook reageert! Bedankt voor je positieve feedback. De kop is inderdaad een proefstuk. Ik ga ervan uit, dat de trekkracht word gecompenseerd door de snaargeleider. De huidige snaargeleider word vervangen, door een ander model, en nog +/- 3mm dieper gezet, waardoor de trekkracht lager bij de kop komt. Mijn veronderstelling is, dat daardoor de trekkracht vermindert op de kop. Ik was net al even aan het zoeken, ik denk zeker te weten, dat ik dit model kop vaker heb gezien, bij een gerenommeerd merk. Zodra ik deze vind, post ik hem.
    De Parker Fly bedoel je denk ik:



    Hij ziet er mooi uit, zeg! Wat een verandering! Mooi kloppend geheel, zeker als je er nog een paar houten knoppen op zet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    Of je het nou mooi vindt of niet maakt niet uit want het is een unieke en eigenzinnig plank geworden.
    Er komen al genoeg standaard bouwsels voorbij, ook mooi maar deze projecten maken mij wel blij.
    Als hij nu ook nog lekker speelt en een leuke sound uit komt is het een zeer geslaagd project.
    Dag Rickenbender, bedankt voor je eerlijke en toffe reactie. Ondanks dat het je "eigen" plank is, blijft het toch afwachten wat een ieder er van vind en ervaart. Tuurlijk is het, het belangrijkst dat ik er zelf blij mee ben, ondanks dat er nog veel aan ge-fine-tuned moet worden. Maarjah, snel tevreden zit er niet in.

    Daarnaast ben ik nog bezig met de voorbereiding van project II, wat ook een strat word, maar dan met en Single/Single/Humbucker setup. Maple top, en tremolo. Binnenkort meer. Wat betreft project I, binnenkort de snaartjes erop, afstellen, en proefdraaien.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De Parker Fly bedoel je denk ik:



    Hij ziet er mooi uit, zeg! Wat een verandering! Mooi kloppend geheel, zeker als je er nog een paar houten knoppen op zet.

    Hey Kim,

    Bedankt voor je leuke reactie. Is zeker een verandering
    Die houten knoppen volgen absoluut, vond alleen de standaard niet fraai, zal er dus zelf een paar draaien.

    Ik zoek nog even een mooi balkje voor dit stukje project, dan mag de draaibank weer.

    Wat betreft de Parker, zo'n fraai plaatje had ik nog niet gevonden....
    Ik heb idd meerdere koppen bij elkaar gehad, daar zat deze ook bij, alleen dan vanuit een privé collectie op google.

    Top dat je hem even poste, fraaie gitaar, ook met die knoppen setup. Grotendeels wel mijn smaak. Nog 1 om het af te leren.

    [IMG][/IMG]

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    altijd mooi om te zien dat iemand zijn eigen weg gaat en een eigen draai geeft aan iets wat ons hier op GN zo bezig houd.
    toen ik het gemonteerde geheel zag was het wel zo dat in mijn optiek een paar chickenhead knoppen op deze gitaar horen en zou de slagplaat voorzien van een goudbrons achtige patine voor ietwat meer afwisseling zodat hij niet te zaai word
    maar dat is mijn gedachte

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Niet helemaal mijn ding maar ook zeker niet lelijk.
    In ieder geval erg creatief en ben benieuwd naar het eind resultaat!

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    altijd mooi om te zien dat iemand zijn eigen weg gaat en een eigen draai geeft aan iets wat ons hier op GN zo bezig houd.
    toen ik het gemonteerde geheel zag was het wel zo dat in mijn optiek een paar chickenhead knoppen op deze gitaar horen en zou de slagplaat voorzien van een goudbrons achtige patine voor ietwat meer afwisseling zodat hij niet te zaai word
    maar dat is mijn gedachte
    Hoi n1hops,

    Bedankt voor je eerlijke mening, en de opmerking over de slagplaat.
    Nog niet eens zo'n hele gekke gedachte.

    Ik neem het even mee in m'n achterhoofd.
    Qua kleur zint het nog niet, dus wie weet

    Resultaat volgt
    La' Muse

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Niet helemaal mijn ding maar ook zeker niet lelijk.
    In ieder geval erg creatief en ben benieuwd naar het eind resultaat!
    Hallo Feter, thnx voor de leuke comment. Het is ook iets wat "mijn" word. Inderdaad niet de standaard.

    ...en ik ben zelf ook erg benieuwd naar het eindresultaat.
    Je hebt iets in gedachten wat zich gaandeweg ontwikkeld, dus voor mij ook verrassend.

    It's à proces.
    La' Muse

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    [IMG][/IMG]

    Zo, na lange tijd, weer tijd voor een update! Body gespoten, Tobacco Sunburst. Lichte flake in het zwart. Slagplaat ook gespoten, nu de hardware. In de tussentijd bezig geweest met een ander project nr 2. Foto volgt.
    La' Muse

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    ....en project #2 wat even tussendoor kwam. Nu bezig met afstellen/laatste afwerking. [IMG][/IMG]
    La' Muse

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top