Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard Van gegeven paard,naar....... Samick SHL70

    Hallo allemaal,

    Net nieuw, en een projectje

    Even ter inleiding: Voor ongeveer 16 jaar terug een Peavey TNT100 overgenomen. Kreeg er 2 gitaren bij. 1 was sloophout, ander netjes.
    Sloophout werd de kachel, de andere (Samick) netjes opgeborgen, vond het ondanks zijn staat, een onprettige gitaar.
    Mint-groen, 1 humbucker in de brug, onprettige sound....toch bewaard.

    [IMG][/IMG]

    Recentelijk het cv-hok eens leeg gehaald, waarbij de Samick ook weer tevoorschijn kwam.
    Deze zou eerst op marktplaats, maar...bij het zoeken naar info over de gitaar, stuitte ik op dusdanig lovende woorden over de body, lees: lichtgewicht, verbazingwekkend goed, voor de toenmalige prijs, dat ik direct besloot om te kijken, of deze project geschikt was.

    Zo gezegd, zo gedaan. Mijn motto is: gewoon doen, niet bang zijn, dan leer je vanzelf. Schuurpapier etc in de aanslag, en inderdaad een strakke body.
    Fabriek af geen extreem lijnenspel, maar basic en strak.

    Tijdens het schuren kwamen er al allerlei ideeën naar boven: het verguisde of bejubelde Steve Vai JEM handgreepje, Steve Tribute body, ergonomisch, houten slagplaat, houten knoppen, aangepaste hals/kop, andere element setup etc etc.

    Na heel wat boren, schaafen, vijlen, schuren, vijlen, schuren etc begint e.e.a. nu vorm te krijgen.

    [IMG][/IMG]

    Daarnaast van eiken, een slagplaatje gemaakt.
    Deze krijgt nog een iets andere vorm bij de hals, ivm de Wilkinson, die strak geplaatst word.



    De NIEUWE setup word:

    Wilkinson Alnico V5 hals
    Basis humbucker brug
    Kill pot
    Tone
    3 weg toggle

    Verder word de kleurstelling Stone Oak, Worn Mahogany, dat word even puzzelen en goochelen, hoe we dat netjes gaan doen, maar het huidige resultaat, vind ik al zeer prima! Hardware word zwart/hout/goud.

    Daarvan nog geen foto, de hele handel staat lekker te drogen, na een plezierig lak beurtje.

    Tot zover....

    Groet,

    Ben
    Laatst gewijzigd door benhurr; 22 mei 2016 om 23:22

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Update:

    Vanavond weer de schuur ingedoken.
    De lak was droog genoeg, om weer een stapje verder te werken.
    Voor de grove lijn, de hele zaak eens gemonteerd, kijken of het resultaat word, zoals ik graag wil.

    Wat is er gedaan?:
    - grove montage
    - jack hole geboord
    - jack gemonteerd, zonder montageplaat
    - slagplaat aangepast

    Zoals het nu lijkt, begint het ook te worden zoals gedacht.
    Ondanks dat ik nogal eens tussentijds ideeën krijg, en dan ook maar verwerk.

    Voor de beeldvorming:
    [IMG][/IMG]

    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    Groetjes,

    Ben
    Laatst gewijzigd door benhurr; 23 mei 2016 om 22:16

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Top!
    Ik ben op zich nooit zo'n fan geweest van die handvat gaten maar in combinatie met de andere ziet het er wel tof uit.

    Misschien wat houten knoppen erop?

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Dag Sander, leuk dat je reageert, bedankt voor je mening. De knoppen staan inderdaad op program, en moeten het af maken. Daar moet ik even wat tijd voor maken om ze te draaien, en een mooi stukje hout vinden Ik ben me bewust van het feit dat het "Steve Vai" handvat door de een verguisd, en de ander bejubeld word. Ik heb ooit bij zo'n Ibanez JEM gestaan, en had toen....geen Ibanez centjes, dus een Yamaha geworden, maar dat handvat heeft me altijd geboeid. Vandaar dat deze nu alsnog terug komt

  5. #5

    Standaard

    Mooi en bijzonder project.
    En inderdaad.... houten knoppen maken het helemaal af.

    Vraag mij af of de kop nu wel sterk genoeg is....
    Als akoest speler is voor mij het feit dat alle tuners aan 1 kant staan al 'bijzonder'. maar vraag mij nu toch wel af of deze constructie het gaat houden....

    Die handgreep en de andere 'gaten'..... prachtig.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Hey, een uniek exemplaar is/wordt het zeker wel!
    Niet zo zeer mijn stijl, maar wel een hoop respect voor de ideëen en de uitvoering! Succes!!
    Kris

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Mooi en bijzonder project.
    En inderdaad.... houten knoppen maken het helemaal af.

    Vraag mij af of de kop nu wel sterk genoeg is....
    Als akoest speler is voor mij het feit dat alle tuners aan 1 kant staan al 'bijzonder'. maar vraag mij nu toch wel af of deze constructie het gaat houden....

    Die handgreep en de andere 'gaten'..... prachtig.
    Dag Ernest, leuk dat je ook reageert! Bedankt voor je positieve feedback. De kop is inderdaad een proefstuk. Ik ga ervan uit, dat de trekkracht word gecompenseerd door de snaargeleider. De huidige snaargeleider word vervangen, door een ander model, en nog +/- 3mm dieper gezet, waardoor de trekkracht lager bij de kop komt. Mijn veronderstelling is, dat daardoor de trekkracht vermindert op de kop. Ik was net al even aan het zoeken, ik denk zeker te weten, dat ik dit model kop vaker heb gezien, bij een gerenommeerd merk. Zodra ik deze vind, post ik hem.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Hey, een uniek exemplaar is/wordt het zeker wel!
    Niet zo zeer mijn stijl, maar wel een hoop respect voor de ideëen en de uitvoering! Succes!!
    Dag Kris, bedankt voor de reactie en de waardering. Het is inderdaad totaal anders Dat was in beginsel ook het uitgangspunt, een "eigen" gitaar, buiten de gebaande paden. Dat maakt het ook des te spannender haha. Bodywerk is ook anders, als anders. Zoveel mogelijk hol, met een 1-zijdig opgehangen Wilkinson in de hals. Mijn doel is om het hals element, meer klankkleur te geven, middels een deels holle body, en houten slagplaat. Dat is ook de reden dat er een "harde" (lees eiken) slagplaat op zit. Maar zoals ik al zei, het is anders.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    QUOTE=benhurr;3233106]Dag Ernest, leuk dat je ook reageert! Bedankt voor je positieve feedback. De kop is inderdaad een proefstuk. Ik ga ervan uit, dat de trekkracht word gecompenseerd door de snaargeleider. De huidige snaargeleider word vervangen, door een ander model, en nog +/- 3mm dieper gezet, waardoor de trekkracht lager bij de kop komt. Mijn veronderstelling is, dat daardoor de trekkracht vermindert op de kop. Ik was net al even aan het zoeken, ik denk zeker te weten, dat ik dit model kop vaker heb gezien, bij een gerenommeerd merk. Zodra ik deze vind, post ik hem.[/QUOTE]

    Post...is een Bertram gitaar, was samen met een Warwick Bass inspiratie voor de kop.

    [IMG][/IMG][

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik vind het een heel leuke nieuwe blik op een ietwat saaie gitaar :-) Visueel een flinke vooruitgang en voor jou hopelijk ook qua spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top