Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    Hier ga ik graag even op in Dennis. Absoluut ben ik het helemaal met je eens dat je dat spelen van je gitaar zoals het bij de betere gitarist hoort, niet uit 3 jaar les haalt.
    Dat is ook precies wat ik bedoel. Ik wil er veel voor doen, en een mooie gitaar geeft geen garantie op beter spel, techniek etc maar moet ik voor oefenen en heeeeel veel oefenen.
    Dat zal zeker niet zo snel gaan, dat hoeft ook niet.
    Ok
    Mocht er iemand zijn die de gouden tip heeft om alles wel in 3 jaar voor elkaar te krijgen dan houd ik me ook aanbevolen, zo is het ook wel weer natuurlijk.


    Ik ben niet zo'n groepsles fan, dus ik zou sowieso stemmen voor privé les.

    En klassiek heeft mij vrij veel geholpen vanuit en vooral na mijn rock achtergrond.
    Maar dat kan ongetwijfeld ook met andere stijlen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Slaggitaar is een sterk onderschatte tak van sport. Duurt even voordat dat een beetje subtiel klinkt. Jeux interdits? is dat die Romance. Alleen het begin is beginnersnivo. Verderop wordt het stiekem toch wat lastiger. De nodige barreetjes en wat stretches.

    Toon is deels een stuk bewustzijn van, en daarop oefenen. Daar zou je leraar bij moeten kunnen helpen.

    Voor de rest lijkt me dat beginnen met wat basic Travis achtige partijtjes een goede starter kunnen zijn. En dan al snel wat partijen van Simon and Garfunkel. April come she will, scarborough fair, Kathy's song, dat soort nummers. Later door naar bv. Anji.

    Juist Harald , ik denk ook dat slaggitaar ook een verfijning vraagt.

    Romance is idd Jeux interdits. het zit bij ons in het boek en valt onder het nivo van 5de jaars..... het zijn zeker geen nrs die ik vind dat ik nu al zou moeten beheersen

    Onze lessen zijn meer gericht op vooruit te komen met leuke liedjes dan echt persoonlijk eens te bekijken waar je kunt verbeteren. We volgen een boek. En af en toe komt er eens een liedje bij door een eigen inbreng..


    Het is idd meer het gitaarspel wat jij ook aangeeft wat ik graag wil leren. Angie is idd een moeilijker nr, ben ermee bezig geweest via YouTube en heb de intro zo'n beetje ontcijferd en geoefend, evenals Pink floyd Wish you were here..; dat laatste spelen we ook op de les en krijgen we uitgelegd en dat oefen ik ook met YouTube via Alan Robinson en guitar365.

    Dus welke weg ga ik , ga ik gelijkertijd 2 manieren van gitaarleren combineren met als doel op termijn meer verfijning te krijgen in mijn gitaarspel?
    Of wat is een andere keuze waar jullie me op willen attenderen?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik geef al jaren geen les meer maar als een student wilde leren tokkelen was ik altijd geneigd te zeggen, koop een banjo. Die speelstijl maakt je bewust waar de tel en accenten zitten en als je eenmaal een goeie groove in je rechterhand hebt heb je een fantastische basis om dat over te zetten op akoestische partijen. Hoef je je nog enkel maar te concentreren op je linkerhand.

    Ik hoor het gelijk als er gepingeld wordt en men doet maar wat. Dat is helemaal niet erg natuurlijk maar het is niet the way to go als je de diepte in wil.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14

    Standaard

    ik heb Problemen met Lezen (dyslexie)
    ik kan alleen iets leren door te kijken en te onthouden
    dus , noten kan ik vergeten
    heb het alles zelf moeten leren :-(
    maar daar voor speel ik redelijk goed :-)

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    scarborough fair.
    Modale muziek alert!
    Modale muziek alert!

    Post iemand een keer een voorbeeld van modale muziek, wordt er hier geen woord over gerept...


  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hoezo ? Is er vaak sprake van modulatie bij dat nummer ?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gesualdo Bekijk bericht
    Modale muziek alert!
    Modale muziek alert!

    Post iemand een keer een voorbeeld van modale muziek, wordt er hier geen woord over gerept...

    Ja duh! Daar speel je ook alleen begeleiding, geen improvisaties...

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ja duh! Daar speel je ook alleen begeleiding, geen improvisaties...
    Inderdaad. Nu kan Brad een keer los, vertikt 'ie het Sommigen willen het gewoon écht nooit snappen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Brad zoekt zich suf naar een modulatie en niemand die hem uit zijn lijden verlost?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Moet je Alan Holdsworth eens proberen , dan kun je echt lachen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top