Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat boek gaf inderdaad ook de mogelijkheid van Em maar ik gaf alleen Dm pentatonisch als voorbeeld om het een beetje lort en bondig te houden

    Waar het de schrijver om ging is dat je met Dm en Em pentatonisch dezelfde bluesy licks kunt maken over een Am7 akkoord maar het klinkt wel anders en maakt het daarom interessant

    Mineur pentatonische licks dus , dat deel van het boek was geweid aan mineur ladders
    Laatst gewijzigd door Brad; 24 mei 2016 om 23:38

  2. #32

    Standaard

    Laatste gedachte van dit moment, conclusie zoals ik bezig was... ga ik veel liedjes leren die ik allemaal matig kan spelen....

    Wens is om beter te leren spelen, en hulp gevonden die mij helpt ivm
    * de voor mij beste houding
    * de juiste oefeningen
    * praktisch en theoretisch waar nodig
    * op mijn tempo

    Geen start van klassieke notenleer, geen gitaarschool....

    Privé leren, in begin vooral gericht op oefeningen, later dit leren in te passen in muziek.... liedjes.... solo.....

  3. #33

    Standaard

    Mij lijkt het inderdaad beter een priveleraar aan te spreken. Een beetje een goeie zal altijd vragen wat je juist wil leren en je daar zo goed en zo kwaad mogelijk bij helpen met op jou afgestemde lessen, aangepast tempo etc. Die gasten zien het ook direct wanneer je houding te wensen over laat omdat ze geen hele klas in een keer in het oog moeten houden. Je bent er financieel wel wat meer aan kwijt maar daar krijg je dan wel wat voor.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    ik heb nu iets meer dan een jaar gitaarles.
    Mijn eerste leraar was steeds bezig met akkoorden stukjes muziek, ik krijg een beetje het idee zoals jij les hebt.
    nu heb ik les van een echte leraar (gediplomeerd leraar) en dit gaat een stuk beter.
    muziek word in tab maar ook gelijk met noten balk weergegeven.
    Nu als merk ik dat ik ook noten gemakkelijk vind als aanvulling op de tab.
    Vooral de lengte van een toon.
    Ook houding, aanslaan etc. word behandeld.
    Dus zoals aangegeven geef meer uit, en neem prive les.

  5. #35

    Standaard

    [QUOTE=jantjec;3234043]Laatste gedachte van dit moment, conclusie zoals ik bezig was... ga ik veel liedjes leren die ik allemaal matig kan spelen....
    QUOTE]

    Goed inzicht ! Handel ernaar zou ik zeggen, ontwikkel je kennis en technieken, en ga de diepte in met je spel.
    En dat sluit niet perse uit dat je nog eens oppervlakkig een ander liedje doorneemt...
    Zet m op!

  6. #36

    Standaard

    Het valt me op dat je de gitaarlessen en gitaar spelen vrij klinisch benaderd. Alsof je een truukje heel goed onder de knie wilt krijgen.

    Een andere benadering zou zijn om het meer vanuit je gevoel te benaderen. Dus niet kijken naar wat je wilt bereiken. Maar meer kijken naar wat jou nu plezier geeft in het spelen. Welke aspecten van het spelen geven jouw plezier of een kick en hoe zou je die aspecten kunnen uitbouwen.

    Wanneer ik naar mijzelf kijk....ik vond het gitaarspel van Petrucci geweldig en ik zou heel graag zo willen spelen. Als ik dat als doelstelling zou kiezen dan vraagt dat onevenridig veel commitment en imvestering. In mijn geval niet realistisch en zou uitlopen op een teleurstelling.

    Inmiddels speel ik al heel wat jaren in een band en ben in dat wat ik doe een prima gitarist. Ik beleef daar veel plezier aan. Maar nog steeds ben ik geen Petrucci. En dat is prima...

    Dus mijn advies....blijf lessen volgen maar wees realistisch en stel doelen waarvan het pad naar de doelen toe plezier geeft. Anders word het een weg van frustratie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  7. #37
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Daar zit wat in ja , anders is het op een gegeven moment zo dat het niet leuk meer is wanneer iets lukt , maar dat het alleen nog maar vervelend is wanneer iets niet lukt

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    Laatste gedachte van dit moment, conclusie zoals ik bezig was... ga ik veel liedjes leren die ik allemaal matig kan spelen....

    Wens is om beter te leren spelen, en hulp gevonden die mij helpt ivm
    * de voor mij beste houding
    * de juiste oefeningen
    * praktisch en theoretisch waar nodig
    * op mijn tempo

    Geen start van klassieke notenleer, geen gitaarschool....

    Privé leren, in begin vooral gericht op oefeningen, later dit leren in te passen in muziek.... liedjes.... solo.....

    Intussen ben ik begonnen met privéles, houding bekeken en advies gehad op mij gericht, en dat gaat goed.
    Oefeningen gehad die erop zijn gericht om te leren wat ik nodig heb om te leren fingerpicking spelen..
    Hoog nivo zoek ik niet, ik speel voor mijn plezier .. nog steeds.

    Als ik even pauze wil omdat er iets even niet lukt, kan ik andere dingen spelen die ik leuk vind. Die dan even wel oppervlakkiger zijn , en me ook plezier geven. Er moet niets anders zijn voor mij dan plezier hebben in deze uitdaging.
    Ik ben de 60 jaargrens reeds gepasseerd , dus heb ik wat meer tijd en die gebruik ik heel graag hiervoor .
    Liever dan vanalles oppervlakkig te spelen, ga ik op mijn eigen tempo, wat dieper in op de techniek die ik nodig heb.
    Gelukkig een fijne lesgever gevonden die geschoold is en ervaring heeft in lesgeven ook.
    Nu nog maar een paar lessen gehad, maar ik voel dat dit de juiste keuze is voor mij.
    Als ik begon met spelen ( 3 jaar geleden) waren het alle dagen 12-15 nrs die ik speelde , nu is het technisch leren wat ik doe.
    Mijn vingers moeten de tijd krijgen om de oefeningen vast te krijgen en dat hoeft niet in een week.
    Dat vraagt veel inzet en dat doe ik met plezier. Als het eens te moeilijk gaat , er zijn goede en slechte dagen dan blik ik even terug op hoe ik begon en waar ik nu sta!
    Ik sta nog altijd aan het begin, maar de leraar staat er toch van te kijken hoeveel ik wel kan aan akkoorden en die blijkbaar ook wel redelijk beheers.
    Het is net als alle andere dingen die ik heb gedaan , je begint ergens aan en als je begint te denken het gaat lukken sta je pas echt aan het begin! Leer paardrijden en denk hoe blijf ik ooit op dat paard zitten in draf of galop , en dan ga je buitenritten doen en springt je paar eens opzij, leer je dressuur of springen... Ga je dansen ken je de stapjes en de rust ertussen en blijkt dat je die rusten juist leuk kunt gebruiken, of juist een andere volgorde in ritme te kunnen gebruiken, tempowisselingen etc.

    Vervelend is het nog lang niet. ik denk dat ik op het juiste moment deze beslissing heb genomen, dit geeft nu mijn schouders ook meer rust , ik hoef de trein niet te halen, leer wat ik nog graag wil leren op mijn tempo ..

  9. #39

    Standaard

    [QUOTE=maxdb;3237076]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    Laatste gedachte van dit moment, conclusie zoals ik bezig was... ga ik veel liedjes leren die ik allemaal matig kan spelen....
    QUOTE]

    Goed inzicht ! Handel ernaar zou ik zeggen, ontwikkel je kennis en technieken, en ga de diepte in met je spel.
    En dat sluit niet perse uit dat je nog eens oppervlakkig een ander liedje doorneemt...
    Zet m op!
    Inderdaad, een paar lessen gehad en al conclusies kunnen trekken dat dit beter is. het lukt nu ook beter om blind te spelen. niet altijd, maar toch. Meer oefening op fingerpicking , traag traag traag, pas sneller als het geod gaat , langzaam opbouwen, niet te snel willen gaan, dan verlies je het weer!!

    En ook uitleg van tokkels gekregen die op verschillende manier te gebruiken en die je in een hoop liedjes kunt gebruiken.. Maar eerst die dan goed beheersen, daarna eens zien of het ermee spelen ook lukt.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Het valt me op dat je de gitaarlessen en gitaar spelen vrij klinisch benaderd. Alsof je een truukje heel goed onder de knie wilt krijgen.

    Een andere benadering zou zijn om het meer vanuit je gevoel te benaderen. Dus niet kijken naar wat je wilt bereiken. Maar meer kijken naar wat jou nu plezier geeft in het spelen. Welke aspecten van het spelen geven jouw plezier of een kick en hoe zou je die aspecten kunnen uitbouwen.

    Wanneer ik naar mijzelf kijk....ik vond het gitaarspel van Petrucci geweldig en ik zou heel graag zo willen spelen. Als ik dat als doelstelling zou kiezen dan vraagt dat onevenridig veel commitment en imvestering. In mijn geval niet realistisch en zou uitlopen op een teleurstelling.

    Inmiddels speel ik al heel wat jaren in een band en ben in dat wat ik doe een prima gitarist. Ik beleef daar veel plezier aan. Maar nog steeds ben ik geen Petrucci. En dat is prima...

    Dus mijn advies....blijf lessen volgen maar wees realistisch en stel doelen waarvan het pad naar de doelen toe plezier geeft. Anders word het een weg van frustratie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    @ Danee

    Ik benader de lessen nuchter..
    Maar iets totaal anders.........Mijn gitaar (Takamine TLE D1) is voor mij de beste die ik ooit zal bezitten, en ik geniet van elke toon die er goed uitkomt. Daar kan de Martin HD28 het niet van winnen, voor mij toch niet ..
    Heb er pas iemand( http://www.antoonvandeborght.com/) op horen spelen die op echt topnivo gitaar speelt , meer flamenco/klassiek .
    Dan stonden de tranen me in de ogen . Geweldig om dat te mogen horen.
    Ik heb bij die persoon een gitaar gekocht , kleinere body, voor de momenten dat mijn schouderprobleem me teveel hindert, dan kan ik op een kleinere toch nog wat oefenen.
    En hij zei dat het goed zou zijn om mijn gitaar even te vergelijken met die ik van hem kocht.. dus ook gedaan! Hij zei me ook dat ik een heel mooie gitaar heb en die best zou houden. De 2de gitaar gaat me niet om de kwaliteit van geluid , echt om gemak van body.
    Mijn privéleraar heeft me mee geholpen in de houding meer klassiek te zetten. dat spaart ook mijn schouder!

    Ik benader dus niet alles zo nuchter, wel ben ik heel nuchter in mijn vorderingen , ik zie heel duidelijk het verschil van de soort lessen. Zeker nu ik door de schouderproblemen, ben gaan nadenken.
    Hoeveel en waarvoor, voor welk soort muziek wil ik gaan oefenen? voor mij is dat combinatie van slaggitaar met fingerpicking. Veel fingerpicking mag dat worden zelfs , maar rustig, geen gerampetamp. Vooral rustige muziek trekt me.
    En ik zal geen topper worden, daar denk ik niet verder bij na, absoluut van geen belang.

    Mijn eerste belang is dat ik gewoon genieten kan, en door beter te focussen op wat mijn ding is, en geen tijd/energie te gebruiken voor wat gerommel op mijn gitaar. geniet ik meer.
    Time is too short to have a shitty guitar stond op een sticker die ik bij TFOA in Dedemsvaart kreeg..
    Dus voor mij geen trucjes, gewoon beter leren spelen rustig doorzetten , oefenen, veel tijd erin steken , niet opgeven.. Gaat het niet , stapje terug en even iets anders spelen, later weer oppakken even op trager tempo en dan als het weer gaat opbouwen naar iets hoger tempo.
    Optreden hoeft niet , realist ben ik van nature al. Ik stel me geen einddoel, ik stel me wel het doel verbeteren in spelen zonder tijdslimiet!! groetjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top