Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Gitaar erbij ...Yamaha APX 7

    Hallo, vw de pijn in mijn schouder , ga ik eens kijken naar een 2de gitaar. een kleinere body, om wat makkelijker te oefenen.

    Mijn ervaring is dat ik, als ik moet zien wat mijn linkerhand doet, dan trek ik aan de hals waardoor de rechterschouder met de body mee naar voor getrokken word. Dan gaat vanzelf mijn schouder ook nog wat omhoog....Ik wil de dreadnought niet wegdoen.

    Wel wil ik een kleiner body gitaar kopen orchestra of zo, om de oefeningen op in te studeren.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een 2dehands Yamaha APX-7 model.

    Zijn er mensen hier die dat type nog kennen?? en me iets kunnen vertellen erover? Heeft die een solid top ?
    De gitaar is van 1ste eigenaar en nu 20 jaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb een APX7 gehad. Tis vooral voor live bedoeld heb ik het idee, akoestisch is het 3 x niks, kartonnig staat me bij, ik heb hem gelijk verkocht toen mijn band er mee ophield. Geen idee of het een solid top heeft maar ik gok van niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Massief of niet is ook niet zo interessant bij die dingen. Ze zijn idd. duidelijk voor versterkt spelen bedoeld. Als je dat niet doet zou ik eens kijken naar andere kleine modellen gitaar. Tegenwoordig wel genoeg kleine modellen, en er zijn er ook die onversterkt ook best goed klinken. Naast de baby Taylor heb je ook nog een tussenmaatje. Bedoeld als reisgitaar dacht ik. Eén van mijn leerlingen heeft zo'n ding, klinkt best goed. De 12 serie van Taylor is trouwens ook nog vrij klein. Parlour gitaartjes zijn ook genoeg te vinden.

    Weet niet wat voor stijl topicstarter speelt, misschien kan een klassieke houding ook helpen, ipv de typische steelstring houding. Maar als je veel met de duim fret is de klassieke houding juist onhandig, net als bij bends.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    ... als ik moet zien wat mijn linkerhand doet...
    Beter dat afleren Kunnen spelen zonder naar je handen te hoeven kijken heeft veel voordelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ideaal, spelen zonder naar je handen te kijken heeft alleen maar voordelen. Terwijl je bezig bent lekkere wijven in de zaal spotten, kan het iedereen aanraden 🙈

  6. #6

    Standaard

    Haahhhhaa ha ik zou dan eerder mannen spotten, ik ben nu eenmaal vrouw en hou toch meer van mannen..

    Maar allee back to topic , idd zonder naar mijn handen te moeten kijken gaat soms wel maar niet altijd! met name niet bij instuderen.. ik heb hier wel een versterker staan dus kan ik direct aansluiten...
    We zijn al wat bezig met hammer on pull of benden komt ook nu aan bod, barree kan ik ook nog altijd niet zonder kijken hoor.....
    het zijn nog altijd de liedjes vooral van de gitaarschool... Ik was ook aan het denken over de Cort Earth mini , een reisgitaar , maar mogelijk is dat weer een te groot verschil..
    Zojuist heb ik even een kleine gitaarbody vastgehad om te spelen en dat beviel heel goed...
    Enfin maar eerst eens gaan kijken wat het is, klinkt en voelt om te spelen..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Beetje late reactie misschien?

    Ik heb er onlangs toevallig ook een aangeschaft, een lefty... ben er zelf goed tevreden over. Kleine body bevalt goed, hals ligt mij persoonlijk fijn in de hand. Maar komt idd beter tot zijn recht uitversterkt. Akoestisch haalt hij het niet bij mijn oude crafter, en dat verschil wordt bij de mijne nog eens groter omdat er ook nog eens electrische snaren op liggen...
    maar ik gebruik hem voornamelijk met DI-BOX uitversterkt in de band, dus dat ie akoestisch minder klinkt is voor mij geen punt...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Dag Vester ,
    ik heb de gitaar ook aangeschaft, mijn reden was vw schouder problemen een betaalbaar alternatief te hebben voor mijn dreadnoughtmodel. Ik wil mijn grote gitaar niet wegdoen. Die is supermooi van geluid zeker als ie versterkt is. Als ik nu teveel last heb van mijn schouders kan ik toch wat oefenen en het geluid haalt het niet bij de akoestische Takamine die ik heb , Als ik kan horen wat ik speel is dat dan even voldoende om te oefenen en als mijn schouders het me gunnen geniet ik van de prachtige klanken van mij Takamine.
    Het prijsverschil is er ook naar dat het geluid anders is.
    Overigens de persoon die de gitaar verkocht heeft me dat ook eerlijk gezegd het is geen topgitaar , hij heeft mijn gitaar ook gehoord in vergelijk en zijn bevinding er in het kort over gegeven , hij heeft ook even gespeeld op mijn gitaar.
    Nou dat hoop ik ooit ook eruit te kunnen halen.
    De persoon is zeer hoog geschoold en gekend voor zijn klassieke gitaarspel.... Hij is er mede oorzaak van dat ik in september nog ga starten met muziekacademie gitaar/notenleer..
    Dank voor je reactie en groetjes..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top