Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    De beschadiging ziet er inderdaad toch wel serieus uit. Je kan overwegen om dit plaatje in de volgende link onder je neckplate te leggen: http://guitarsupplies.nl/index.php?i...id=108&lang=nl

    En bestel dan meteen een nieuwe neckplate!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Of je gaat er gewoon lekker op spelen! Customized en gereliced voor dezelfde prijs! Een strat wordt mooier met elke buts

  3. #13

    Standaard

    Klopt, maar dan wel liever cosmetische butsen dan dit soort engen plekken.. :P Wat ik al aangaf, ik ga alles opnieuw bedraden en bestel dan ook meteen die neckplate guard. Dan gaan we weer lekker verder spelen!

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    Hopelijk geleerd om niet op de blauwe ogen van een verkoper te vertrouwen maar de gitaar goed te inspecteren, bespelen en pickguard eraf.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Mijn American standard heeft hetzelfde, niet zo diep als jouw neckplate, maar ook dezelfde schroef die wat strakker is aangetrokken en de plate iets het hout intrekt (ook met een lak crack). Was mij nog niet opgevallen, maar na jouw post toch eens gekeken. Ik heb de gitaar ook pas sinds kort en er weer met twee benen ingetrapt: van 2012, niets mee aan de hand, zo goed als nieuw. Inmiddels volledig grote beurt achter de rug, vlakken van de frets etc waardoor het plotseling een duurkoopje is geworden. Eigen schuld natuurlijk, beter moeten kijken, maar inmiddels ben ik wel klaar met het fenomeen marktplaats. En die nackplate: kan volgens mij niet heel veel kwaad. Ik heb besloten mij er niet over op te winden.....

  6. #16

    Standaard

    Ik had de gitaar al aangeschaft met het idee als project om er een stoner rock gitaartje van te maken. Voordat ik überhaupt de gitaar al had was ik al van plan om er andere pickups in te gooien en er push/pull Bourns potmeters in te gooien.

    Tsja die neck crack, het valt mij eigenlijk wel mee nadat ik hem nader heb geïnspecteerd. Op de foto lijkt het een stuk erger dan het daadwerkelijk is. Dan baal ik eerder van het weg choppen in de body zelf. Maar fender levert het gros van de HH strats ook standaard met een swimming pool route. Gelukkig valt het chopwerk mee en heb ik de middelen wel om het weer recht te freezen en het af te vlakken. Nu maar eens gaan oriënteren op een paar leuke pickups!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Mijn American standard heeft hetzelfde, niet zo diep als jouw neckplate, maar ook dezelfde schroef die wat strakker is aangetrokken en de plate iets het hout intrekt..
    Dat is balen inderdaad. Als het ging om een american standard was ik wel zelf gereden om hem nader te inspecteren en dan had ik het niet aan een collega overgelaten haha.

    Ik heb de verkoper gesproken en hij schrok er zelf van en was bereid om hem weer terug te kopen. Dus hij was er niet van op de hoogte. Hij heeft ondertussen ook contact opgenomen met diegene van wie hij hem heeft gekocht om verhaal te halen.

    Ik heb de strat met hardcase voor €300 gekocht. Ik verwacht dat ik die hardcase wel voor een paar tientjes weer kan verkopen. Laat ik er €150 instoppen om hem helemaal naar mijn mensen te krijgen, dan hou ik er straks toch een leuke strat aan over voor €400.
    Laatst gewijzigd door DoomPirate; 22 mei 2016 om 13:47

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Mijn American standard heeft hetzelfde, niet zo diep als jouw neckplate, maar ook dezelfde schroef die wat strakker is aangetrokken en de plate iets het hout intrekt (ook met een lak crack). Was mij nog niet opgevallen, maar na jouw post toch eens gekeken. Ik heb de gitaar ook pas sinds kort en er weer met twee benen ingetrapt: van 2012, niets mee aan de hand, zo goed als nieuw. Inmiddels volledig grote beurt achter de rug, vlakken van de frets etc waardoor het plotseling een duurkoopje is geworden. Eigen schuld natuurlijk, beter moeten kijken, maar inmiddels ben ik wel klaar met het fenomeen marktplaats. En die nackplate: kan volgens mij niet heel veel kwaad. Ik heb besloten mij er niet over op te winden.....
    Ik heb inmiddels bij het kopen van tweedehands gitaren een een checklist gemaakt om te zorgen dat ik ondanks mijn enthousiasme overal naar kijk. Heeft me 2 of 3 keer van een vermoedelijke miskoop behoed. Scheelt heel veel in het risico. Dit van doe neckplate ga ik aan dat lijstje toevoegen.

  8. #18

    Standaard

    De pickups die er standaard inzitten klinken best goed. Stiekem merk ik toch dat ik een beetje merkengeil ben en sneller neig naar een SD of bareknuckle set. Maar ik ga het de aankomende tijd toch maar met deze proberen.

    Vandaag wel alle elektronica vervangen want het werkte niet helemaal lekker. De neck pickup was niet splitbaar dus die heb ik opnieuw gewired. Alle pots heb ik vervangen met splitbare alpha pots. Voor de volume wou ik eigenlijk een standaard pot maar deze was verkeerd geleverd, dus dan doen we het er maar mee. 3 way switch vervangen voor een CRL. Volgende stap de routing opknappen.



  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.401

    Standaard

    Aah cool johh, zo krijg je een gitaar met een verhaal, en je eigen echte mojo-plank, soort van geluk bij een ongeluk dadelijk.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Begint inderdaad een "eigen" plank te worden
    Klinken de elementjes een beetje in de SC stand?
    Naar mijn ervaring vond ik humbuckers altijd dunnetjes klinken gesplit..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top