Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 119
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard 2015 Les Pauls: met een grote boog omheen?

    Het lijkt er op dat de 2015 modellen niet bepaald populair zijn, door de wijdere hals, adjustable nut en robot tuners. Nu zie ik dat ze op sommige plaatsen voor bijzonder weinig de deur uitgaan, een LP Traditional doet 1250 in Duitsland, waar de reguliere tegen de 2000 aanzit. Vind ik nogal een verschil. Zoveel dat ik - terwijl ik niet in de markt ben voor een LP - daar wel door geprikkeld word. Zijn het puur de features die maken dat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt kunnen, of is de overall kwaliteit gewoon minder?
    Laatst gewijzigd door MjS; 16 mei 2016 om 22:13

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Heb je los van de genoemde specs wel eens naar dd headstock gekeken? Les zou zich spontaan omdraaien in zijn graf bij de aanblik hiervan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ze zien er inderdaad niet uit. Zowel de achterkant als de voorkant van de headstock zijn vreselijk.
    Maar dat kan je uiteraard allemaal negeren als ze verder goed speelt.

    De g-force tuners vond ik persoonlijk niet slecht, de hals was daarentegen onbespeelbaar voor mij. Veel te breed. Ligt het jou allemaal wel, dan valt er inderdaad een mooie deal te scoren.
    Je kan natuurlijk nog even wachten. Binnenkort misschien aan 500 EUR :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.490

    Standaard

    Mwah, heb er even aan moeten wennen maar met de aanblik van die headstock heb ik eigenlijk ziet zo veel moeite meer.
    Als de specs en het uiterlijk geen probleem voor je zijn, dan ga je er een prima gitaar aan hebben voor dat geld zou ik zeggen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Voordat je alle negatieve verhalen gaat krijgen...:
    De hals is idd iets breder en het logo en hologram zijn lelijk. Die robotuners zien er niet uit. Voor alle internet warriors reden om bij voorbaat de gitaren compleet af te branden.

    Echter, die breedte valt best mee, graptech heeft de perfecte oplossing voor de nut, tuners zijn heel gemakkelijk te vervangen voor niet veel geld, zit je alleen met dat logo. Wat als je de tuners vervangen hebt en evt. een blanco tussrod plaatje op de kop hebt niet eens zo heel storend meer is omdat t geheel veel rustiger oogt.
    Dan heb je gewoon een hele goede gitaar. De exemplaren die ik vast heb gehad en aan gewerkt heb (een maat van me heeft precies dat gedaan wat ik beschrijf) waren stuk voor stuk tof. Voor 1250,- heb je een super gitaar. En nog een non-weight relieved ook in het geval van de trad.. Sterker nog, als je mij zou kunnen vertellen waar ze voor die 1250,- te krijgen zijn zou ik je heel dankbaar zijn. (Desnoods ff een PM aub.)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Bij thomann

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Sterker nog, als je mij zou kunnen vertellen waar ze voor die 1250,- te krijgen zijn zou ik je heel dankbaar zijn. (Desnoods ff een PM aub.)
    Tik les paul traditional 2015 in in Google, en je vind Thomann.
    Ben je mij nu ook dankbaar?

    Trouwens zeer goede tip waar ik nog niet aan gedacht had; brede topkam lijkt me wel lekker, mits de stringspacing dan ook breed is. Geen idee waarom ik er nooit aan heb gedacht om zo'n gitaar te kopen en er gewoon een andere nut erin te gooien.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tik les paul traditional 2015 in in Google, en je vind Thomann.
    Ben je mij nu ook dankbaar?

    Trouwens zeer goede tip waar ik nog niet aan gedacht had; brede topkam lijkt me wel lekker, mits de stringspacing dan ook breed is. Geen idee waarom ik er nooit aan heb gedacht om zo'n gitaar te kopen en er gewoon een andere nut erin te gooien.
    idd ook net gevonden. Als de TB weer in stock is bestel ik er een.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Heb je los van de genoemde specs wel eens naar dd headstock gekeken? Les zou zich spontaan omdraaien in zijn graf bij de aanblik hiervan.
    Eerlijk? Ik vermoed dat Lester dat wel geinig zou gevonden hebben. Zijn Les Paul al gezien? Die wijkt ook behoorlijk af van de standaard productiemodellen.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik refereerde aan de naam die met een soort viltstift op de headstock is geschreven

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top