Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 103

Discussie: Resolute Master

  1. #71

    Standaard

    Schitterend project en verslag!

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikkert Bekijk bericht
    - frets afwerken(zijkant vijlen, bevel op maken, vlakken, crownen en uiteindelijk polijsten.

    Rik
    valt mij op dat je op een spaanse gitaar altijd meer breedte hebt dan op een elektrische gitaar toets.
    ik geloof dat ik het van Dan Erlwine heb gelezen dat je ook kan kiezen om de fretuiteinden niet schuin te vijlen maar zoals hij het noemt te eindigen als een skoolbus, of je zou ook kunnen zeggen als van die amerikaanse caravans, dus bol/rond.
    ik vijl de uiteinden dan ook recht met de zijkant van de toets en rond ze dan aan de bovenkant iets af, maar ook aan de zijkanten van de frets.

    ik doe dit nu al jaren zo en bevalt prima, bij bending schiet je er ook meer gauw van de frets af
    het is maar een fractie, maar toch heb je het gevoel dat er meer ruimte is.

    prachtige build, en die foutjes, mij nog niet opgevallen ;-)

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Zo inmiddels weer een stukje verder! Dan komt het eindproduct opeens weer snel in het vizier, en dat alleen voelt ontzettend goed!

    Na de laatste keer eerst de frets gevlakt en opnieuw gecrowned. Ook toch weer de duplo oplossing uit de bak gehaald om de zijkant van de frets onder een hoek te schuren. Sorry no 1 hops :-D , maar je idee is zeker nog eens leuk om te proberen bij een volgende build!

    Gevlakt:





    En crownen maar:







    Ik ga de frets verder pas polijsten wanneer ik de hals gespoten heb, dat omdat ik waarschijnlijk ook het fretboard nog een beetje moet oplappen aan de uiteinden omdat daar eventueel wat lak zou kunnen opbouwen. Dus dat bewaar ik nog even.

    Bedacht mijzelf opeens ook nog dat ik de contoured heel moest maken op de body dus hops de vijlen en rasp er weer bij gepakt en gaan.
    Eerst natuurlijk even wat lijntjes neergezet om het te volgen.











    Zo toen was het tijd om alles te gaan schuren!

    Verder in de volgende dus!

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Body en de neck geschuurd:













    Toen konden we aan de slag met de grainfiller. Naturel kleur gebruikt want verder wordt de gitaar toch wit dus is het niet echt van belang hier. Body naar P400 geschuurd, grainfiller op de juiste dikte brengen met terpentine en het geheel met een doek inwrijven alle richtingen op. Daarna weer een beetje afnemen met een schone doek met wat terpentine en het geheel laten drogen. Daarna weer terugschuren P320/400/600 en dan is het klaar voor de eerste paar lak lagen om de boel te sealen(2-3 lagen) voor de primer. Misschien wat overbodig maar ik doe het graag goed.. finishen van een gitaar staat bij mij toch altijd wel hoog op mijn noodzakelijke kwaliteitenlijst dus dat wil ik dus ook zo goed mogelijk uitvoeren.
    Maar goed wat plaatjes dus!







    En verder in de volgende..

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Na de eerste laag seal-lak:





    En voor en na laag nummer 2:











    Verder in de volgende..

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Heel even dacht ik nog: best mooi hout eigenlijk, een burst had ook nog leuk geweest.. maar toch ik ga voor olympic white

    Alles weer schuren met P400 en dan is de body klaar voor de primer!

    Geschuurd en wel:





    En toen kon de eerste laag primer erover:









    Tussendoor opschuren met staalwol voor een mooi glad resultaat even afnemen met een vochtige doek, kort laten drogen en dan kan de volgende laag erop. Tussen de lagen heb ik ongeveer 20-30 min gewacht steeds met opnieuw opbrengen.

    En toen na de 2e laag primer:





    Staat er lekker strak in! Daar zal ik vandaag nog wat foto's van maken.

    Vorige week ook de neck alvast gespoten aan de achterzijde! Mooie satin finish erover en ik ga zo voor de 2e keer wat nieuwe lagen opbrengen. Even wat opgeschuurd van het weekend en toen lag alles er klaar voor om zo weer aan de slag te gaan.
    Maar al die foto's houden jullie nog even tegoed

    Rik

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Goed hier dus de foto's van de neck.

    Het geheel opgeschuurd tot P800 en toen kon ik beginnen met de eerste lagen lak.
    Fretboard en headstock afgeplakt.
    Schoongeveegd met een kleefdoekje en klaar om te spuiten!

    Dus voor de eerste lagen:





    En volgens mij is deze na de eerste laag geschoten:





    En toen dat allemaal klaar was:









    Vanmorgen dus de hals nogmaals gespoten.
    Die hangt nu lekker uit te wasemen in de garage. Zag er strak uit toen ik daar weg ging dus ben benieuwd wanneer ik hem vanmiddag weer op ga halen..

    Wordt vast een feestje om naar te kijken

    Rik

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikkert Bekijk bericht



    Vanmorgen dus de hals nogmaals gespoten.
    Die hangt nu lekker uit te wasemen in de garage. Zag er strak uit toen ik daar weg ging dus ben benieuwd wanneer ik hem vanmiddag weer op ga halen..

    Wordt vast een feestje om naar te kijken

    Rik
    dat is het nu al, en ik had ook tijdens de andere foto's het idee van: als hij nu eens niet dekkend werd?
    mooie build

  9. #79

    Standaard

    Ziet er goed uit!
    Wat een belachelijk mooie hals.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leejuan Bekijk bericht
    Ziet er goed uit!
    Wat een belachelijk mooie hals.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat
    Ja echt ontzettend blij mee! Als ik hem wat heen en weer beweeg in het licht is het echt bizar wat voor 3D effect erin komt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    dat is het nu al, en ik had ook tijdens de andere foto's het idee van: als hij nu eens niet dekkend werd?
    mooie build
    Nu ik hem de uiteindelijke kleur heb gespoten vind ik het ook wel echt meer dan schitterend zoals het is. En dan moet de blanke lak er uiteindelijk nog over ook. Maar als het een swamp ash body was geweest had ik hem zeker een stain gegeven!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top