Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 103

Discussie: Resolute Master

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ondertussen af en toe weer eens wat tekenen en bekijken. lijntjes weggommen en weer tekenen...
    Best een leuk proces maar ook lastig vind ik toch. Soms denk je dat een idee een leuk eruit zal zien maar als het dan eenmaal op papier staat past het toch niet bij het geheel.
    Uiteindelijk kom je wel weer ergens op een punt waar je best tevreden bent met wat je neerzet.

    Nog een paar foto's van het proces van het tekenen van de slagplaat tussendoor:

    Uiteindelijk was ik bij deze vorm nog niet heel tevreden over het gedeelte boven het fretboard.



    Zo ligt het er nu bij..het enige waar ik misschien toch nog iets ga aanpassen is bij het stuk waar de knoppen straks kopen. Maar daar ga ik eerst weer eens lang naar kijken of het niet irriteert



    Suggesties, tips en kritiek(wel opbouwende natuurlijk..haha) zijn altijd welkom!

    Rik

  2. #12

    Standaard

    De bovenkant van het middenstuk ziet er zo goed uit, misschien kan je het bovenste stuk een iets scherpere punt naar achter kunnen geven zodat hij het stuk eronder net iets meer meepakt?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je hebt voor de slagplaatvormen vloeiende lijnen maar boven de brugpup een scherpe punt
    zou zelf proberen de bovenkant bij de hoorn boven de body wat meer te laten volgen en dan met de bocht naar beneden anders te eindigen ter hoogte van de bovenkant van die punt en dan afronden naar beneden.
    maar dat is zo mijn gedachten

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zelf zou ik hem om de bovenste stud heen het mooist vinden, ( en dan aansluiten op de boog aan de onderkant, dus dwars onder de brug door.) maar das wel weer lastig, want dan moet de brug er steeds af als je onder de slagplaat wil zijn .
    147-c Guitars

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    De bovenkant van het middenstuk ziet er zo goed uit, misschien kan je het bovenste stuk een iets scherpere punt naar achter kunnen geven zodat hij het stuk eronder net iets meer meepakt?
    Ja hier had ik zelf al iets mee zitten spelen en ik denk nu dat ik het wel voor mezelf na een kleine aanpassing goed vind. Heb hem nu een klein tikkeltje scherper gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zelf zou ik hem om de bovenste stud heen het mooist vinden, ( en dan aansluiten op de boog aan de onderkant, dus dwars onder de brug door.) maar das wel weer lastig, want dan moet de brug er steeds af als je onder de slagplaat wil zijn .
    Ja dat zou ook zeker niet misstaan maar het idee dat ik alles steeds weer los moet schroeven dat is waardeloos. Dat heb ik met mijn thinline ook... als ik onder de slagplaat moet zijn moet de hals eraf dus daar kom ik dan ook liever zo min mogelijk haha...

    Zoals het er nu bij ligt:

    Door het licht vallen de lijntjes een beetje weg..




    Zelf denk ik dat ik nu wel genoeg geschetst heb. Het is nu erg naar mijn zin en ik probeer mezelf ook weer uit te dagen met wat andere dingen zoals een inlay voor de 12e fret. Ik heb nog wat reststukjes van het vorige project en nog wat ander hout liggen dus ik denk dat ik voor de 12e fret een inlay ga doen met wat quilted maple wat ik nog heb liggen. Eventueel zit ik ook nog aan abalone te denken waar ook de positie dots van worden.
    De schets voor de inlay heb ik gister ook getekend. Het zijn het Alpha en Omega teken en moet er als volgt uit gaan zien.



    Een inlay maken is voor mij nogal nieuw en zeker uit het hout. Zijn er nog dingen waar je extra op moet letten? Het moet uiteraard goed pas zijn natuurlijk..
    Maar hoe dik is het gebruikelijk om de inlay te maken bijvoorbeeld? en wat werkt het beste om het pas te maken(beitel/mesje/figuurzaag/schuurpapier/vijltjes)?

    Rik

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Is forumlid Charlotte nog aktief? Die van die Gary Moore tribute gitaar en dat Lord of the Rings model... haar inlegwerk was echt ongelofelijk. Die weet er zeker alles van. Monnikenwerk, dat wel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Fred Dons kan je net zo veel vertellen en speelt niet tussendoor eindeloos dezelfde Gary Moore lick 6000x

    eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes, veganisten en hippies. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken.
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Sorry, Gitaarbouwersmeeting trauma

    eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes, veganisten en hippies. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken.
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Vergeet ook javaca niet en via fb Sergon, Rik.

    eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes, veganisten en hippies. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken.
    147-c Guitars

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Bedankt voor de input heren. Ik zal eens rondkijken als ik op dat onderdeel ook daadwerkelijk aanbeland ben.

    Voorlopig staat eerst het afwerken van de mallen voorop.
    Dus eerst de stukjes uitgesneden mal van papier op mdf overgezet.



    Zo zou het er dan ongeveer uit moeten gaan zien als ik het op de tekening neerleg.



    Even grof uitgezaagd:



    En vandaag bewerkt met de frees en de schuurmachine(echt een geweldig ding trouwens, als je nog een geld over hebt zou ik die zeker aanraden!!)







    Ik ben nog niet helemaal tevreden over de mal van de slagplaat van de bovenste hoorn dus misschien dat ik die nog een keer overmaak. Iets teveel weggeschuurd in de ronding naar de slagplaat van de pick-ups toe. Morgen alles maar eens even op de tekening leggen en kijken hoe het eruit ziet.

    Verder is waar de neck omsloten wordt door de slagplaat ook nog even een puntje van nakijken. Ik heb het nu uitgefreesd en waar ik kon weggeschuurd, alleen is de neck nu nog wat te ruim om er mooi tussen te passen. Dit is voor nu nog niet erg vind ik omdat ik bij mijn vorige bouw geleerd heb dat de neck na het schuren waarschijnlijk nog wat smaller uitvalt.. en anders kan ik dan altijd nog een beetje de pocket verruimen en de slagplaat aanpassen met wat simpele dingen.

    Fijne avond!

    Rik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top