Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard Onze eerste single 'Vagabonds'

    Begin dit jaar mooie ervaring gehad in de studio.
    Eindelijk mag een deel van het resultaat online



    Hij is ook via de andere bekende kanalen te beluister.

    Meeste ingespeeld over een VOX AC30 met start en es achtige.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Lekker hoor! Gitaar partij is fijn. Jammer dat Kensington jullie voor waren qua sound... (Kutband dat Kensington) Maar past helemaal in de huidige bandjes dingen die ik veel op radio 3 hoor. Daar ga je wel op afgerekend worden ben ik bang.
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    De business noemt het Stationsound en Kensington grossiert daar ook in. Ik gok dat het succes van Coldplay de toon zette met in hun kielzog bands als Snowpatrol, Editors, Travis, Stereophonics enz enz.
    Nou, ook succes dan maar met de business.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Goed gespeeld, (te) mooi geproduceert. Maar als je had gezegd dat het Kensington was geweest met een nieuwe single en zanger had ik je gelooft. Dit wil je waarschijnlijk niet horen maar dit is helaas het eerste waar ik aan dacht toen ik luisterde.

  5. #5

    Standaard

    Hmmm... als Kensington coverband zouden jullie prima uit de verf komen. Eén Kensington band vind ik persoonlijk meer dan genoeg maar gelukkig voor jullie denken hordes meisjes in de pubertijd daar anders over ;-) Uiteraard is Kensington in zijn genre ook niet echt origineel en beïnvloed door eerder genoemde bands. Op zichzelf geen probleem maar probeer er dan tenminste nog een beetje je eigen draai aan te geven. Qua productie is jullie nummer netjes.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Lekker hoor! Gitaar partij is fijn. Jammer dat Kensington jullie voor waren qua sound... (Kutband dat Kensington) Maar past helemaal in de huidige bandjes dingen die ik veel op radio 3 hoor. Daar ga je wel op afgerekend worden ben ik bang.
    Of dat jammer is week ik niet. Ik zie Kensington wel als de band die de stadionrock in Nederland populair heeft gemaakt op een kwalitatief goede manier. Kane was voor hun de band die een poging waagde, maar daarin in mijn ogen niet in slaagde (ondanks de succes).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De business noemt het Stationsound en Kensington grossiert daar ook in. Ik gok dat het succes van Coldplay de toon zette met in hun kielzog bands als Snowpatrol, Editors, Travis, Stereophonics enz enz.
    Nou, ook succes dan maar met de business.
    Dank! Ik durf zelf te zeggen dat de sound verder terug gaat. Een band als Queen kreeg in de tijd ook de kritiek dat het te groots en te theatraal was. Ik hou er wel van en ook ik zie het als een genre.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Goed gespeeld, (te) mooi geproduceert. Maar als je had gezegd dat het Kensington was geweest met een nieuwe single en zanger had ik je gelooft. Dit wil je waarschijnlijk niet horen maar dit is helaas het eerste waar ik aan dacht toen ik luisterde.
    Geen probleem. Ik heb dat bij 90% van de blues en metal bands. Er zijn slechtere bands om mee vergeleken te worden. Daarnaast is het heel gewoon om bij iets nieuws te refereren naar iets bekend. In de begin jaren werd Kensington veel gelikt aan King of Leon, Coldplay aan Radiohead, Queen aan Led Zeppelin. Nu is het bij ons Kensington, 3 jaar geleden was het U2. Twee bands die ik kan waarderen, maar niet heel veel luister. The Killers zijn al een tijd uit beeld, maar dat is wel een band die mij zeer inspireert.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Hmmm... als Kensington coverband zouden jullie prima uit de verf komen. Eén Kensington band vind ik persoonlijk meer dan genoeg maar gelukkig voor jullie denken hordes meisjes in de pubertijd daar anders over ;-) Uiteraard is Kensington in zijn genre ook niet echt origineel en beïnvloed door eerder genoemde bands. Op zichzelf geen probleem maar probeer er dan tenminste nog een beetje je eigen draai aan te geven. Qua productie is jullie nummer netjes.
    Uiteraard is dit niet het enige nummer dat we hebben. Wel het enige nummer dat met een plan geschreven is. Normaal ontstaan onze nummer uit jam's of kleine ideetjes. Hier zijn bewust uitgaan van een ideaal singel arrangement. Intro gaat zolang duren, refrein zo lang, totaal va het nummer tussen de 3-3,5minuut. Totaal andere kijk op schrijven. Ik kan het iedereen aanraden om op deze manier uit je comfortzone te stappen. Het klinkt verre van romantisch (er zal daarom ook wel kritiek op zijn), maar het levert wel hele andere discussies, invalshoeken en resultaten op. We zullen het niet snel nogmaals op deze manier doen, maar het heeft ons veel nieuwe inzichten gegeven op het gebied van arrangement.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Dit klinkt heerlijk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klinkt fijn, hoor.
    Prima Kensington sound inderdaad, hele frisse productie ook. Erg goed gedaan.
    Ik ben benieuwd of jullie Kensington uit de markt gaan drukken. En dat met die pubermeisjes moet met deze muziek wel goedkomen. Als jullie het commercieel goed aanpakken zit je voor 3 tot 5 jaar geramd in het pop circuit 💪

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Uiteraard is dit niet het enige nummer dat we hebben. Wel het enige nummer dat met een plan geschreven is. Normaal ontstaan onze nummer uit jam's of kleine ideetjes. Hier zijn bewust uitgaan van een ideaal singel arrangement. Intro gaat zolang duren, refrein zo lang, totaal va het nummer tussen de 3-3,5minuut. Totaal andere kijk op schrijven. Ik kan het iedereen aanraden om op deze manier uit je comfortzone te stappen. Het klinkt verre van romantisch (er zal daarom ook wel kritiek op zijn), maar het levert wel hele andere discussies, invalshoeken en resultaten op. We zullen het niet snel nogmaals op deze manier doen, maar het heeft ons veel nieuwe inzichten gegeven op het gebied van arrangement.
    Ben dan toch wel erg benieuwd naar de overige nummers. Uiteindelijk moet je doen wat jullie als band zelf willen. Onze mening is ook maar slechts een mening :-) Ik schrijf nooit volgens een plan maar heb in het verleden met mijn band wel gewerkt aan de structuur van mijn nummers of ideeën. Naast een 'slick' gemaakte productie zal jullie presentatie en live performance het waar moeten gaan maken. Veel succes!!

  10. #10

    Standaard

    Mevrouw Kut is het dan niet makkelijker even de video te plaatsen ;-) Deze video bedoel je toch? Absoluut een leuke band live, hoewel een zingende (lead) drummer neem ik aan (?) het geheel wel wat statisch maakt wat de gitarist en bassist zouden moet compenseren. Is een andere drummer geen optie? Als gezegd muzikaal niet bijster vernieuwend maar het zit wel goed in elkaar heren!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top