Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Wat klopt er niet aan mijn antwoord? Er wordt door anderen dan TS alleen ingegaan op stroomgebruik en niet op functionaliteit, terwijl TS daar juist naar vraagt en niet naar stroomverbruik...... :-/
    Nou, dit:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Stereo utgangen kom je in de regel tegen bij pedalen die een verschillend signaal naar links en rechts kunnen uitzenden cq kunnen laten overlopen. Denk hierbij aan modilatiepedalen, waarbij de geluidsgolf dus van de ene naar de andere versteker kan overlopen.
    Stereo-uitgangen zie je eigenlijk nooit. Wel 2x mono, maar 1 stereo jack als uitgang? Nope. En geluidsgolven die van de ene naar de andere kant lopen? Dat is wel heel apart en vrijwel onmogelijk. Tenzij je zoets als een stereo panner bedoeld, maar die doet het maar maximaal een paar keer per seconde ipv bij iedere halve geluidsgolf.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    De stereo-uitgang kan je dus gewoon met een monojack gebruiken en beide monokabels naar verschillende amps leiden.
    Dat gaat vaak brommen dankzij ground loop; zou ik dus niet doen, en wederom: 1 stereo-uitgang zie je bijna nooit.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 17 mei 2016 om 21:58

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Wat ik in het geval van een stereo-uitgang bedoelde, dat als je bv bij een stereo Chorus de beide uitgangen naar verschillende amps leidt, je weldegelijk een stereobeeld krijgt, doordat de output naar beide amps ongelijk is.

  3. #13

    Standaard

    Tof! Thanks voor de hulp iedereen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top