Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Pre-amp en behuizing en tussenrubber vraagje algemeen

    Graag zou ik even willen dat de bezitters van gitaar met pre-amp eens even willen kijken of er tussen de pre-amp en de behuizing een afdichtingsrubber zit. Die rubber zou de resonantie tegen moeten houden. Dus ik vraag me af zit dat bij jullie er standaard op?? Of hebben jullie daar een oplossing voor??zelfgemaakt of toch ergens gevonden?
    Bij mij trilt de pre amp nl met geluid mee met het spelen. En als ik de pre amp eruit haal is het ok, zet ik die terug erin en druk erop tijden de aanslagen is het ook goed, laat ik los gaat het weer geluid doorgeven een soort buzzing....
    De winkel gaat het ook even voor me uitzoeken , toch zou ik graag weten hoe dit bij andere pre amps is. Bij mijn vorige gitaren heb ik daar niet op gelet en nu heb ik alleen nog akoestische in de buurt..
    nog even ter verduidelijking, de pre amp klik je in het huis met clipsen. het is de CT4-DX http://www.takamine.com/pre-amps

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Lang geleden dat ik een elektro-akoestische gitaar heb gehad. Maar ik heb een Takamine Santa Fé model gehad en die had in mijn herinnering wel een onopvallend randje afdichting tussen preamp en body.

    Waar zit trouwens de batterij van die CT4-DX? Ik kan me herinneren dat als je er bij die Santa Fé geen batterij in deed, het klepje meetrilde.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Hoi Plant, dank voor de reactie, batterijen zitten erin. de CT4-DX zit boven de kleinste bolling dus vlakbij de gitaarhals. In het bijna horizontale deel.
    De Santa Fe is naar ik hoor ook een zeer geliefde Takamine.. Was je er niet gelukkig mee??
    hier zie je de situatie..
    http://www.musicworldbrilon.de/takam...eadnought.html


    oohhh nu snap ik je vraag.. de batterij zit in de pre amp , je klikt die eruit en doet de batterij dan onderin het huis en dan de pre amp terug. Mogelijk zie je dat op de link in mijn eerste post
    hier zou dus een randje moeten tussen pre amp en behuizing

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    De hele preamp eruit voor een batterijwissel? En die hele preamp rammelt in de gitaar? Het is er niet beter op geworden

    Ik had een PSF-94, op zich een nette gitaar, mooie klank en perfekte afwerking, maar de hals was me iets te smal en dat bleef storen. Daarnaast bleef de gitaar akoestisch qua volume achter. Ik speel puur akoestisch (tijdens repetitie dan) in een folkbandje en kwam er met die Takamine niet bovenuit. Ik heb mijn PSF-94 één op één kunnen vergelijken met een vroeger en een later Santa Fé model en die hadden m.i. hetzelfde euvel. Mooie klank maar nogal dynamiekloos. Je kunt hard of zacht aanslaan, de gitaren reageren hier gehoormatig niet op. Ik heb het sterke vermoeden dat dit komt door de undersaddle pickup, dat zijn akoestisch echte suckers.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Standaard

    Het is niet de behuizing, het is enkel het blokje preamp dat meetrilt. Batterijwissel is net zo snel gebeurt als bij mijn vorige fishmans hoor. stelt niks voor.
    De gitaar die ik heb vind ik een top gitaar smalle hals is voor mij ideaal en ik heb een dreadnought gebouwd uit hout (top spruce, back and sides indian rosewood), geen plywood ofzo, klinkt voor mij super.

    Maar terug to the point: het gaat er dus om wat er standaard tussen behuizing en pre amp zit!
    en niet tussen behuizing en gitaar dat is hier niet mijn vraag.

    nog even ter verduidelijking, de pre amp klik je in het huis dmv clipsen
    CT4-DX http://www.takamine.com/pre-amps

  6. #6

    Standaard

    Resonantie is over.... waardoor? geen idee!! We hadden een klein stukje plakband dubbelgevouwen tussen de behuizing gedaan. daarmee was het over. Nu er tussenuit gehaald vorige week.. en geen resonantie meer, ook niet nadat we alweer enkele dagen op de gitaar gespeeld hebben......Vreemd, wel blij dat het over is!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top