Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard fingerstyle gitaar cover

    Dag iedereen,

    Onlangs heb ik een gitaar cover gemaakt van "Howling at the moon" van Milow.
    Wat vinden jullie ervan?

    https://www.youtube.com/watch?v=9-LMfivjXqU

  2. #2

    Standaard

    Keep going! Groove mag wat meer aangezet. Het lastige bij dit nummer is dat het ontzettend repetitief is. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig. Dat maakt het zonder de tekst heel lastig om het spannend/interessant te houden. Net even een live versie van het origineel beluisterd, en daar heb ik dat al een beetje. Laat staan een instrumentale gitaarversie. Bij een nummer als Piano Man van Billy Joel heb je exact hetzelfde probleem.

    Dus, qua repertoire, enerzijds een goede keuze omdat de basis vrij makkelijk te arrangeren is, dus succes. Anderzijds een hopeloze keuze omdat je het gewoon niet echt spannend kunt houden zonder van alles erbij te gaan verzinnen dat eigenlijk niets met het origineel te maken heeft. Maar dat ligt aan het nummer, niet aan jou.

  3. #3

    Standaard

    Lekker, Yari! Doorgaan!

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad niet een nummer om 'los' op te gaan.
    Maar het spel is er daarom niet minder om.
    Knap gedaan, technisch is het helemaal goed. Die 'groove', ach die komt vanzelf wel met een volgend nummer.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Niet schlegt , gewoon goed eigenlijk

  6. #6

    Standaard

    Ik vraag mezelf nog steeds af waarom dit niet met een beetje goede wil in de minimal hoek zou kunnen.

    Niet dat ik nou behoefte heb aan een labeltje of zo. Maar ik zie persoonlijk niet in waarom lekkere muziek nou perse grensverleggend of uitdagend zou moeten zijn.

    Ik kan nog wel een paar dingen noemen die heerlijk zijn alleen maar omdat het al heel lang gewoon helemaal lekker is. En zonder dat je nog wereldschokkende nieuwe dingen ontdekt.
    Een groot voordeel van deze versie vind ik dat Milow effe kakken is en je dus alleen een fijne gitaar overhoudt. Ik ben niet zo vreselijk groot fan van die stem.

    Ik zeg: Fijn stukkie werk gast. Long may you run!
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    bedankt! zal ik zeker doen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard

    Mag iets meer grove inderdaad, maar heb er met plezier naar geluisterd!
    Jammer dat de geluidskwaliteit matig is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top