Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Mad professor compressor

    Dit lijkt me een hele fijne compressor . Iemand ervaring mee ?

    Vooral de sustain mode waarbij de attack onaangetast blijft lijkt me erg interessant , die mogelijkheid zie je niet veel

    https://www.youtube.com/watch?v=LgOW...sLU--v2iloWL1x

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Als ik de bijsluiter even lees, beïnvloedt de level knop in sustain mode enkel het volume van het gesustainde geluid. Klink me eigenlijk redelijk hetzelfde als een blend functie, niet?
    Dat daargelaten, lijkt inderdaad een leuke compressor.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb voor zelfde geld de T REX squeezer gehaald en die heeft nog 2 extra knoppen en is daardoor beter in te stellen.
    Nadeel is wel de 12 volt die hij nodig heeft.
    Vriendelijke groet,

  4. #4

    Standaard

    Ik heb hem een tijdje op mijn pedalboard. Het gaat dan om de Mad Professor Forest Green Compressor Factory.

    Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2. De Mad Professor Compressor is veel netter en subtieler.

    Ik wist niet dat hij 12V nodig had. Bij mij draait hij op 9V.
    Laatst gewijzigd door Zonno; 9 mei 2016 om 14:28

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    mad professor = 9 volt.
    Mijn t rex compressor = 12 volt
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht

    Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2. De Mad Professor Compressor is veel netter en subtieler
    Dat klinkt goed Zonno ik denk dat ik hem eens ga uitproberen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht
    Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2.
    Ik citeer mezelf hier even. Intussen is mijn ervaring verdubbeld. Gisteren heb ik kennis gemaakt met de Boss CS-3 en kort ook even met de Mooer Yellow Comp.

    De vraag is: wat wil je eigenlijk met de compressor? Ik gebruik de compressor altijd voor sustain tijdens solo's. Ik gebruik hem nooit voor slag. Bij slag probeer ik de attack en gelijkmatigheid te regelen.

    De Boss CS-3 vond ik ronduit overdreven qua sustain. Als je de sustain opendraait krijg je een soort onnatuurlijke feedback, zelfs met een clean geluid. Dat slaat nergens op.

    De Boss Cs-2 heeft dat veel minder en de Mad Professor is nog subtieler en dat is beter, want als je zo'n subtiele compressor/sustainer voor je overdrive zet gaat ie toch wel feedbacken als je genoeg drive hebt en dan heb je toch meer controle over je geluid tijdens je solo.
    Laatst gewijzigd door Zonno; 13 mei 2016 om 23:17

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat klinkt goed Zonno ik denk dat ik hem eens ga uitproberen
    Probeer dan ook de Xotic compressor eens uit. Die zit in dezelfde prijsklasse en heeft een prettige blend knop.

    De compressie/sustain verhouding is ook regelbaar maar dat werkt helaas met interne dip switches. Vreemd genoeg is de default setting bij dit pedaal de sustain modus. Wil je meer attack dan moet je het pedaal openschroeven. Maar of dat bij iedere muziekwinkel tijdens het uitproberen zomaar kan...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht

    De vraag is : wat wil je eigenlijk met de compressor ?
    Ik gebruik de compressor ook graag voor een overstuurde solo . Mijn favoriete manier om een overstuurd geluid te krijgen is een compressor combineren met een distortion of overdrive pedaal . Zowel voor overstuurde slageluiden als solo geluiden

    Verder gebruik ik hem ook graag voor een clean geluid met chorus , het geluid word voller en rijker . Het enige nadeel is dat de attack grotendeels verloren gaat
    Vooral met overstuurde slagpartijen is dat vervelend

    Daarom vind ik het interessant wanneer een compressor de mogelijkheid bied de attack te behouden terwijl je wel dat vollere geluid krijgt met meer sustain
    Laatst gewijzigd door Brad; 14 mei 2016 om 13:13

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top