Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 98 van 98

Discussie: Maarten 00-12WS

  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Op mijn "small body" 12-fret 000 liggen Martin Retro snaren (monel). Dat zijn de snaren die gebruikt werden tot eind jaren '60 op vrijwel alle akoestische gitaren. Ze zijn iets stijver en hebben iets meer spanning dan de standaard fosfor-brons snaren, dus ik gebruik altijd een dikte lichter dan PB (dus als ik normaal met 0.012 PB snaren speel, zijn het 0.011 Monel snaren). Monel klinkt warmer & heeft veel body & punch. Het grote voordeel vind ik is dat ze niet écht veel verouderen. Waar reguliere snaren van spetterend fel naar gebalanceerd naar warm naar doods & muf gaan, beginnen monel snaren al vrij gebalanceerd, en glijdt het verder af naar warm, maar ze slaan niet dood.

    Doordat je met een kleinere body zit, gaan deze snaren je helpen de "scoop" in het laag-mid wat uit te vlakken. Ik heb ze ook op mijn dreadnought liggen, omdat ik daar uitsluitend flatpicking op speel. Met deze snaren erop is dat het muzikale equivalent van een gebalde vuist in je gezicht krijgen.

    https://www.youtube.com/watch?v=eA-4VSMEu7w


  2. #92

    Standaard

    Nieuwe poging:




















    Die Martin Retro's hebben inderdaad reeds mijn interesse gewekt, Mr Fingers, zo ook de -blijkbaar- vergelijkbare D' Addario Nickel Bronze (NB) concurrentie.
    Mijn opzoeking leert me dat Nickel íets minder spanning vraagt dan de Phosphor bronze exemplaren?
    De fraaie (Youtube) link geeft naar mijn gevoel de indruk dat de Retro zelfs wat 'feller' klinkt dan de 80/20 bronze? Alvast een positieve vaststelling, de langere levensduur erbovenop is daarbij ook nog graag meegenomen..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Beauty !!!!!!!!

  4. #94

    Standaard

    Die Martin Retro's zijn blijkbaar niet de meest populaire/courante snaren. Even wachten op een bestelling in backorder, en dus in afwachting: een nieuw project



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #95

    Standaard



    De Retro's van Martin zitten er op.



    De Monel legering klinkt naar mijn gevoel eerder richting Bronze 80/20.



    En dat is een positieve vaststelling.



    De snit van zo'n small body verdraagt niet zo goed de warme wolligheid van Phosphor Bronze, althans naar mijn gevoel..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #96

    Standaard

    Shit... Tee doet het weer!
    Zeer mooi instrument!
    Proficiat!

    Waar is het logo nu gekomen? Foto van dicht? Ontworpen of ook gevonden?
    Voor wat gebruik jij die alcoholstift? Vlak en crown jij de fretten ook?

    (Haast niets dan uitroeptekens en vraagtekens...)

    K

  7. #97

    Standaard

    Het logo is een pin. Een toevallige vondst, heeft blijkbaar iets van doen met een (voormalig?) producent van tractors in Martin, een industriestad in Slowakije. Op de foto moeilijk te zien, maar de pin staat bovenaan op de headstock.

    Fretten worden gevlakt waar nodig en nadien terug rond gezet (een streepje alcoholstift is handig bij dat laatste, het voorkomt te veel afvijlen/-ronden).



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    deze gitaar had hier beter bij gepast ;-)


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top