Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68

Discussie: My First Telecaster

  1. #21

    Standaard

    De blue burst is al gemaakt, ben benieuwd of het wat wordt. Misschien was "kaal" mooier geweest, we zullen zien (goede reden om er in dat geval nog een te maken!).

    Er zit een setje Fender Customshop 51 Nocaster pickups in.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Uit nieuwsgierigheid: waarom kies je (terecht, haha) wel voor een vintagebrug en niet (snik) voor vintage tuners?

    Nocaster 51 pu's zijn een goede keuzr! Heb ik ook in een van mijn Tele's.

    Benieuwd naar het eindresultaat! Succes!!

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Uit nieuwsgierigheid: waarom kies je (terecht, haha) wel voor een vintagebrug en niet (snik) voor vintage tuners?

    Nocaster 51 pu's zijn een goede keuzr! Heb ik ook in een van mijn Tele's.

    Benieuwd naar het eindresultaat! Succes!!
    Deze Telecaster heeft geen enkel historisch besef, ik vind de vintage tuners minder mooi. Ik snap dat het het mooist is als alle hardware ofwel vintage is ofwel modern, wellicht dat ik bij een volgende wel op dit soort dingen zal letten.
    Bij deze ging het er vooral om of het me überhaupt zou lukken om een werkend exemplaar te fabrieken.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vijverberg Bekijk bericht
    Deze Telecaster heeft geen enkel historisch besef, ik vind de vintage tuners minder mooi. Ik snap dat het het mooist is als alle hardware ofwel vintage is ofwel modern, wellicht dat ik bij een volgende wel op dit soort dingen zal letten.
    Bij deze ging het er vooral om of het me überhaupt zou lukken om een werkend exemplaar te fabrieken.
    Volkomen legaal natuurlijk Misschien heb je iets gelezen voor het assembleren van mijn laatste Telecaster. Dit is een mengelmoes van een '50 en vroege jaren '60 Telecaster. Zelf vind ik de vintagetuners niet alleen veel mooier, maar ook handiger.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vijverberg Bekijk bericht
    Er zit een setje Fender Customshop 51 Nocaster pickups in.
    Oew die zijn lekker ! Goeie keus ! Ik heb ook zo'n set, waarvan het brugelement net in mijn nieuwe Rustkaster zit. Die is nét klaar. Over 'twang' gesproken ! Het neck-element zit nou op mijn '71 Tele, in plaats van het oorspronkelijke. Dat klinkt fantastisch. Ik speelde nooit met het neck-element, maar nu wel. De combi-stand klinkt bijna als een Strat nu.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Oew die zijn lekker ! Goeie keus ! Ik heb ook zo'n set, waarvan het brugelement net in mijn nieuwe Rustkaster zit. Die is nét klaar. Over 'twang' gesproken ! Het neck-element zit nou op mijn '71 Tele, in plaats van het oorspronkelijke. Dat klinkt fantastisch. Ik speelde nooit met het neck-element, maar nu wel. De combi-stand klinkt bijna als een Strat nu.
    Ik had je verslag van de bouw van de Rustkaster al een beetje gevolgd afgelopen tijd. Hij is mooi geworden! Wel een heel andere manier van bouwen en nieuwe uitdagingen waar je tegenaan loopt.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Volkomen legaal natuurlijk Misschien heb je iets gelezen voor het assembleren van mijn laatste Telecaster. Dit is een mengelmoes van een '50 en vroege jaren '60 Telecaster. Zelf vind ik de vintagetuners niet alleen veel mooier, maar ook handiger.
    Mooie gitaar geworden, Joost! Lekker kleurtje ook!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vijverberg Bekijk bericht
    Mooie gitaar geworden, Joost! Lekker kleurtje ook!
    Dank! Maar ik was niet zo dapper als jij met je body. Misschien een volgende keer.....

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dank! Maar ik was niet zo dapper als jij met je body. Misschien een volgende keer.....
    Gewoon proberen! Ik wist ook niet of het zou lukken maar door rustig aan te werken en bij zowat alles wat je doet 10x te meten alvorens de boor erin te zetten kom je een eind!

  10. #30

    Standaard

    Gisteravond het eerste laagje transparante lak op de body gezet.
    Ik weet het niet, hij wordt wel erg donker. Van de blue burst is niet zoveel te zien. Iemand hier ervaring mee en wordt het beter als er meer lagen lak op zitten?



    De foto is binnen gemaakt, morgen bij daglicht maar eens in de buitenlucht bekijken. Hopelijk valt het mee, anders wordt het toch een dekkende kleur erover.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top