Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Alnicoil pickups

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Gus, misschien mis ik iets, maar ik lees nergens dat de betreffende site van TS is. Dit suggereer jij wel als ik je goed begrijp.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door passingFable Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie reacties.

    Jammer dat niet een van jullie nieuwsgierig is naar hoe ze klinken, mocht ik besluiten ze aan te schaffen. Ergens had ik van 'senior members' een meer volwassen antwoord verwacht.
    Wat had je verwacht?

    Je stelt een vraag, je krijgt zowaar gewoon behulpzaam antwoord.

    Je biedt geen enkele context, die is ook op de site niet te vinden. Er zijn duizend andere pickup bedrijven die werkende sites hebben met omschrijvingen (en dan niet alleen "deze pickup is het beste", maar "als je zoekt naar deze specifieke klankeigenschappen, moet je misschien voor deze gaan") en demo's.

    Nog los van dat dit erg riekt naar verkapte spam, roept dit topic bij mij niet echt nieuwsgierigheid op naar die pickups. Er is een site, die helemaal niets zegt en die slecht in elkaar zit. Geen goede marketing. Ik ben al voorzien qua pickups.

  3. #13

    Standaard

    Waar gaat dit over? Weet ik veel waarom alnicoil zo'n ruk site heeft, in blijkbaar ruk engels, wellicht levert hij alleen aan de chinese gitaar maffia omdat het een exclusief dingetje is.

    Ik vraag alleen of iemand Alnicoil pickups kent en ik krijg alleen maar rare antwoorden. Blijkbaar is er iets mis in de pickup wereld om zulke reaties los te maken, op een simpele vraag, die blijkbaar, in deze voor mij nieuwe wereld, teveel naar spam riekt. Ik ken heel dat alnicoil niet en als iemand me op een alternatief kan wijzen graag! Gretch en tv jones zijn me nog een stapje te prijzig.

    Voor meer context, ik ben bezig met een zelfbouw telecaster en zoek een alternatief voor de '51 nocasters die ik er normaal in plaats. Omdat ik een een alternatief zoek voor een kleinere pickup die geen mounting bracket eromheen heeft is mijn oog op het Gretsch type gevallen. Gezien de prijzen van deze pickups zoek ik een alternatief en kwam ik op marktplaats Alnicoil tegen.

    Als iemand iets weet graag! Anders sorry dat ik het ooit heb durven vragen...

    Owja hier nog een foto van mijn eerste telecaster gebouwd voor mijn pa zijn verjaardag. De body is van iep, lokaal in Utrecht gekapt, binding is zwart en zit alleen aan de voorkant. De neck is van Allparts, die zelf maken is nog een stap te ver voor mij, de slagplaat is wel met de hand gemaakt. De router templates heb ik laten maken bij protospace in Utrecht op basis van een 50' tele bouwplan. De band is van een lap leer van 6 euro op de lapjesmarkt in Utrecht.



    De 2de tele wordt ook van lokaal gekapt iep en daar wil ik dus, bij gods gratie :-), filtertron pickups inzetten zonder slagplaat.

    Groet Paul

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Een klein beetje in het voordeel van Alnicoils: niet elke gerespecteerde pickupbouwer heeft een goede, overzichtelijke website. Kijk maar eens bij Wilde Pickups, van wijlen Bill Lawrence. Daar zijn ook nauwelijks karakteristieken van de pickups - laat staan demo's - te vinden. Daarvoor moet je elders zijn. De site is gebouwd door een vriend van de familie, die ooit lang geleden eens een cursus dreamweaver heeft gevolgd.
    Dat gezegd zijnde: op de site van Alnicoils vind je niets terug. Dat maakt het onmogelijk om een beeld te vormen.
    Goedkope alternatieven: ik ben best tevreden over de Kluson-pickups in mijn tele. Kent Armstrong is ook niet duur en redelijk goed.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door passingFable Bekijk bericht
    Waar gaat dit over? Weet ik veel waarom alnicoil zo'n ruk site heeft, in blijkbaar ruk engels, wellicht levert hij alleen aan de chinese gitaar maffia omdat het een exclusief dingetje is.

    Ik vraag alleen of iemand Alnicoil pickups kent en ik krijg alleen maar rare antwoorden. Blijkbaar is er iets mis in de pickup wereld om zulke reaties los te maken, op een simpele vraag, die blijkbaar, in deze voor mij nieuwe wereld, teveel naar spam riekt. Ik ken heel dat alnicoil niet en als iemand me op een alternatief kan wijzen graag! Gretch en tv jones zijn me nog een stapje te prijzig.
    Antwoord op je vraag: blijkbaar kent niemand die dit topic heeft gezien, dit merk.

    Waarom er dan zo 'raar' wordt gereageerd: misschien zijn de pickups geweldig, maar we krijgen geen enkele info. Op de site staat niks over wat voor eigenschappen de pickups zouden hebben. Dat maakt ook totaal niet nieuwsgierig.

    Vervolgens ben jij nogal verontwaardigd dat 'wij' niet staan te springen om te ontdekken wat het is. Dat snap ik niet: je vraagt niet of wij benieuwd zijn, je vraagt of we er iets over weten. Nee dus.

    Daarnaast: je bent nieuw op dit forum en komt aanzetten met een beginnend (toch? anders is het helemaal een slechte site) NL bedrijfje. Dan is het ongeveer 50/50 of je oprecht bent, of dat je gewoon sluikreclame probeert te maken.

    Als je was begonnen met deze post, word je met open armen ontvangen. Misschien is dat een idee om dan maar te doen

  6. #16

    Standaard

    @FruscianteFan
    Ik vind het posten van een whois en het daarna afzeiken van een site geen behulpzaam antwoord, wellicht zie jij dit anders. In plaats van dat een van de heren(/dames) mij wijst opdat mijn post lijkt op spam en dat ze meer context vragen is in mijn optiek wel iets redelijker. Als er dan iets mis is met mijn initiële post zeg dat dan gewoon en help elkaar.

    Om even bij mijn initiële vraag te blijven, ik stel een vraag expliciet over alnicoil en vraag niet direct om alternatieven, dat is toch niet heel vreemd. Als iemand een vraag stelt over een specifieke pickup van merk X dan is het toch niet nodig om het over alternatieven te hebben?

    Hoe dan ook, dit is allemaal veel te ver gegaan, natuurlijk is dit nooit de bedoeling geweest. Bedankt voor de uiteindelijk geboden alternatieven die zal ik eens gaan bekijken en hopelijk beluisteren.

    Groet Paul

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door passingFable Bekijk bericht
    @FruscianteFan
    Ik vind het posten van een whois en het daarna afzeiken van een site geen behulpzaam antwoord, wellicht zie jij dit anders. In plaats van dat een van de heren(/dames) mij wijst opdat mijn post lijkt op spam en dat ze meer context vragen is in mijn optiek wel iets redelijker. Als er dan iets mis is met mijn initiële post zeg dat dan gewoon en help elkaar.

    Om even bij mijn initiële vraag te blijven, ik stel een vraag expliciet over alnicoil en vraag niet direct om alternatieven, dat is toch niet heel vreemd. Als iemand een vraag stelt over een specifieke pickup van merk X dan is het toch niet nodig om het over alternatieven te hebben?

    Hoe dan ook, dit is allemaal veel te ver gegaan, natuurlijk is dit nooit de bedoeling geweest. Bedankt voor de uiteindelijk geboden alternatieven die zal ik eens gaan bekijken en hopelijk beluisteren.

    Groet Paul
    Dit is geen gitaarwinkel of consultatiebureau, maar een gitaarforum. Als je vriendelijk een concrete en duidelijke vraag stelt, krijg je een behulpzaam antwoord - echt waar! Maar niemand hier is verplicht om behulpzaam te zijn. Je komt hier een beetje aankakken en bent meteen verontwaardigd dat niet iedereen (lees maar goed, er is wel interesse!) precies zo reageert zoals jij wilt. Waarbij je verwachting ook nog eens anders is dan een antwoord op je eerste vraag.

    en nogmaals: je stelde een vraag. "weet iemandhier meer over X". Het antwoord was heel snel en eenduidig "nee". Dat je allerlei andere verwachtingen had bij je vraag, is niet ons probleem toch?
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 4 mei 2016 om 13:14

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Goedkope alternatieven: ik ben best tevreden over de Kluson-pickups in mijn tele. Kent Armstrong is ook niet duur en redelijk goed.
    die Klusons had ik ook gezien…. heb nog getwijfeld om een setje Kluson PAF kloons te kopen…
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top