Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    vraagje MB200 of BH250 bas-top?

    Goede morgen, ik ben wel opzoek / ind e markt voor een klein bas-topje.
    Twijfel tussen TC Electronic BH250 of een Gallien-Krüger MB200
    Voor allebei is wel een klein plus- of minpuntje... twijfel twijfel
    Ik speel op een Gretsch hollow body bas en de stijl is 'Americana', country-rock en wat blues uitstapjes.
    Draagbaarheid is wel een dingetje (ik sleep wekelijks de zooi mee naar repetities)
    Plan is om en nu ook een bijpassende cab bij te kopen en in de toekomst zelf nog eens wat te bouwen.
    Is er iemand met eerstehands ervaring met één van deze twee (of allebei haha)??
    Thanks!!

  2. #2

    Standaard

    Wat een lieve ampjes allebei

    Ik heb ze zelf allebei niet geprobeerd, maar de TC Electronic wint het op features: tuner aan boord en een toneprint slot voor effecten. Je kunt de TC Electronic toneprints voor die amp eens checken - als je daar veel bruikbare sounds tegenkomt, is het hebben van een 2e sound met een druk op de knop echt een voordeel.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ola! Leuk, gearshoppen en twijfelen, been there, done that .

    Ik speel nu 2 jaar over de TC BH250 icm een Kustom Deep End 2x10. Ik had ook geen zin om veel te sjouwen en een goede sound voor niet teveel centjes.
    Ik heb de meeste kleine topjes toen wel getest, ook die MB200.
    Ik weet het fijne niet meer van die MB200 maar ik ben toen voor de BH250 gegaan omdat dat de enige amp was in die categorie die goed overeind bleef op hoog volume (vond ik dan). De andere kleine amps vond ik nogal inkakken en erg farty gaan klinken (op dezelfde cabs) in vergelijking met de BH250. Ook de heerlijke compressor die standaard achter de toneprint functie zit is echt top! De rest van de toneprints is leuk maar daar heb ik nog niet echt een nuttige functie in kunnen vinden.

    Ik gebruik die amp thuis, in de oefenruimte en live, bij de optredens die niet gemiced zijn gaat het vaak niet super hard en komtie perfect mee, als we groter gaan gebruik ik de XLR uit op de achterkant en gebruik ik de amp als monitor op het podium en DI naar de PA.

    Ideaal ding vind ik, gaat mee met alle kabels, mics en kleine dingen in de tas, cabinet mee, basgitaar mee in de tas en ik ben klaar om te gaan. Heerlijk!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Toneprint is inderdaad leuk (ja, er zitten aardige effecten bij en komen steeds meer bij...) en makkelijk in te laden via je smartphone. Ben een beetje huiverig voor de betrouwbaarheid van TC electronica (wat mindere ervaringen gehad met hun pedaaltjes) en ik mis de montage gaten aan de zijkant om 'm met een beugeltje aan de cab vast te zetten... twijfels twijfels

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Lex, bedankt voor je feedback en het is inderdaad de BH250 geworden (en een Hartke HX 112 HyDrive cab erbij)
    Ik ben benieuwd en zal hier nog even de ervaringen (met wat geluid als het effe kan) posten.
    Jammer dat er geen rackmount of mounting kit beschikbaar is: ga nog even nadenken over hoe ik de twee aan elkaar ga schroeven voor "rapid deployment' :-) Goed weekend alvast, Hielke

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Cool! Veel plezier ermee! Wat betreft de rackmount, hmmm geen idee, ik gebruik hem als losse amp.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top