Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmug Bekijk bericht
    Je hebt het over de weerstand waar ik een pijl bij gezet heb ?

    Deze Davoli heeft geen standaard voeding. En is voor mij wat lastiger om te interpreteren.
    Moet zelf in de boeken duiken hoe het zit met de berekening met Voltage multipliers.


    Yep.

    De voeding is niet moeilijk hoor, hooguit een beetje lastig op papier gezet. Even goed naar kijken en desnoods over tekenen.

    Maar.....zie nu in het schema dat er origineel 500Ohm in moet zoals jij ook schrijft. Ik heb dat in de gauwigheid gelezen als 5000 en dat jij daar 2000 van had gemaakt. Dat was in het nadeel geweest van de filterwerking vandaar mijn opmerking om je aan het denken te zetten. Nu blijkt dat je van 500 naar 2000 ben gegaan is er uiteraard niets aan de hand, de filterwerking wordt daar alleen maar beter van.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32

    Standaard

    Zitten we toch op dezelfde golflengte gelukkig. Ik volg je verhaal.
    Heb het schema inderdaad even een paar keer hertekend zodat het uiteindelijk een stuk gewoner en begrijpbaar er uit ziet.
    En snap nu ondertussen waarom Davoli in deze weerstand verschillende waarden tekent in hun schema's.
    De eindversterker was meer of meer standaard,
    Wat er voor gezet werd zat meer variatie in.
    Een transistor voorversterker zoals in mijn geval trek erg weinig stroom en is 2 a 4 k op deze plek OK
    Maar er waren ook versie met 1 a 2 ECC elektronenbuizen in gebruikt. En dan is de 500 Ohm op zijn plaats.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top