Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    tnijland,

    Je hebt het alleen over je gitaar. Met in-ear moet je de hele band horen toch? Hoe doe je drums en de rest?
    Die afstelling (ik heb analoge tafel met 6 aux pre fader) was in mijn band nog een hele toer elke repetitie..
    Vriendelijke groet,

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Je hebt het alleen over je gitaar. Met in-ear moet je de hele band horen toch? Hoe doe je drums en de rest?Die afstelling (ik heb analoge tafel met 6 aux pre fader) was in mijn band nog een hele toer elke repetitie..
    Welkom in de wereld van de digitale mengtafel. De QSC TouchMix 8 heeft namelijk 4 Auxilary monitor XLR mono outputs waarop wij de hoofdtelefoon versterkers (i.p.v. actieve monitoren) hebben aangesloten. Via een App op de telefoon kunnen deze afzondelijk worden ingesteld. Ik hoef dus alleen met mijn telefoon via Wifi te connecten met de mengtafel en kan daarna mijn eigen persoonlijke monitor mix (en uiteraard de levels van de andere bandleden) afstellen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Jullie zijn dan ook met zijn vieren? Iedereen heeft een eigen aux nodig natuurlijk.
    Ik heb Westone um3x 3-weg oortjes en die zijn echt HEEL goed. Ik heb ook de Ultimate Ears TripleFi 10 en de Shure SE530 heb ik gehad. Stuk voor stuk fijne oortjes maar de Westone zijn echt het beste. Heel klinisch en daardoor kan ik alles supergoed horen. Later heb ik ze nog laten verbouwen naar op maat gemaakte oortjes bij Inearz.com. Dat kostte naast de aanschaf van de Westone's (€300) nog zo'n €180 maar dan heb je dus een 3-weg custom oortje die ik eerst uitgebreid heb kunnen testen toen het nog een universeel ding was. Ik wilde een zo realistisch mogelijke weergave van het geluid hebben, want ik gebruik ze niet voor het luisteren naar muziek maar muziek maken, en dat heb ik nu.
    Het verschil tussen 1-, 2- of 3-weg systemen is niet alleen marketinggelul. Voor de bassist ging er een wereld open toen hij van een Shure 1-weg naar 3-weg systeem ging. Dat het geluid droog is op inears, is en blijft een feit. Gooi daarom altijd flink wat reverb over de in-earmix. Dat maakt de beleving een stuk fijner.
    Vote for Pedro!

  4. #14

    Standaard

    Dank je voor het commentaar. Die Westone gaat zeker op mijn verlanglijst. Tegenwoordig is de UM3X vervangen door de Pro 30 en de W30 maar dat zal niet heel veel uitmaken. Ik was bijna gegaan voor de 2-weg Shure SE425 maar ga nu zeker een test sessie beleggen om de Westone ook te beluisteren.

  5. #15

    Standaard

    Het blijft toch lastig. Wat me opvalt is dat het moeilijk is om de subtiele sounds en dynamiek van een buizenpedaal te behouden in een mix die via in-ear wordt overgebracht. En dat terwijl bijna iedere synthesizer sound zonder problemen perfect doorgegeven wordt.

    Een setje bestaande uit de Lex Bos Superdrive, Eventide H9 en een Torpedo CAB blijft wel redelijk goed klinken. Mijn meeste andere configuraties gaan via in-ear fout. Maar met een Lex Bos buizen preamp achter de Superdrive wordt het dan toch nog weer iets beter...

    Soms denk ik, had ik maar een "eenvoudige Axe-Fx" gehaald maar ook dat blijft waarschijnlijk zoeken ;-)

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het klinkt niet als een buizenamp omdat het geen buizenamp is. Met axe fx zelfde probleem. Goed klinken is niet de functie van een in-ear monitor. Je zit niet in een studio maar je moet gewoon elkaar in balans kunnen horen en je partijen zuiver en getimed als band kunnen spelen.
    De zaalmixer, heeft die een mic voor je cabinet of heeft die ook een Torpedo als input?
    Vriendelijke groet,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dynamiek en in ear geluid blijft lastig.
    De meeste dynamiek ervaar ik icm in ear door gewoon een microfoon voor je amp te plaatsen en dit door te sturen naar de zaal tafel en het in ear monitoring systeem. Zoals wij dat met onze band doen.
    Iedere andere optie met Lex Bos pedalen, axe fx of andere modelling blijft behelpen.
    Het valt mij gewoon op dat bijna elke modelling fanaat toch weer overstapt op buizen amps. Het blijft gewoon het meest complete geluid live.

  8. #18

    Standaard

    Ik ben bang dat jullie helemaal gelijk hebben. Desondanks ga ik nog wel een tijdje in-ear spelen om het een tijdje te proberen. Een goede uitgebalanceerde monitor mix is toch wel fijn en we hebben als band besloten om dit een jaartje te proberen (o.a. geïnvesteerd in een digitale mixer) . Ik blijf daarom gewoon nog wat door experimenteren met de Torpedo die inderdaad rechtstreeks naar de mengtafel gaat.

    Mijn prachtige buizen versterkers blijven voorlopig thuis en dat scheelt wel weer veel sjouwwerk...

  9. #19
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Stoppen met een buizenversterker vanwege het sjouwen is natuurlijk een flut argument.
    Vriendelijke groet,

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Stoppen met een buizenversterker vanwege het sjouwen is natuurlijk een flut argument.
    Vind ik ook. Dan wordt er van je verwacht dat je meehelpt de zooi van de drummer te sjouwen. Daardoor sjouw je dan netto net zo veel. Schiet niet op.
    Drummers helpen moeten zangers maar doen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top