Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard Keuze voor in-ear monitoring systeem

    We zijn als pop/rock band zeer recentelijk overgestapt naar een QSC Touchmix 8 digitale mixer met 4 aux monitoren waarmee we in-ear monitoring willen gaan toepassen. Iedereen inclusief onze drummer gaat dus elektrisch spelen zonder eigen versterking of akoestische middelen. Ik heb mijn gitaar overdrive pedalen incl. power-amp en speaker simulatie al zodanig afgestemd dat ze ook erg goed klinken met de QSC K12 monitor speakers.

    Na een paar sessie is gebleken dat de standaard iPod earphones ontoereikend zijn om een een goede acceptabele sound op de kop telefoon te verkrijgen. Ik had zelf al een behoorlijk oud 1-weg instap modelletje van shure maar mijn sennsheiser hd580 klinkt nu al zoveel beter. Er valt dus best veel te verdienen om de monitor sound goed te krijgen ;-)

    Na wat oriëntatie heb ik nu de keuze gemaakt om een Fischer Amps wired belt pack aan te schaffen (stick versie die binnenkort kan worden geleverd). Ik wil echter mijn shure in-ear headphone ook vervangen en dacht zelf aan de shure SE425 (2 weg systeem van ca. 250 Euro).

    Wellicht kunnen jullie als forum leden me van goede tips, adviezen of betere alternatieven voorzien....

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Die Shure zijn echt wel "bang for the buck" Ik gebruik zelf die goedkoopste versie, (SE415?) werkt voor mij prima inderdaad. Onze drummer heeft een duurdere uitvoering die volgens hem nog beter klinkt. Zelf nog niet gehoord, maar vraag me af of het verschil enorm is. Verschil qua bands is wel dat wij nog steeds met backline spelen (hetzij op aanvaardbaar geluidsniveau) en ik naast de zang alleen wat instrumenten erbij in draai welke ik onvoldoende hoor (meestal alleen wat eigen gitaar, bassdrum, hi-hatt en bas). Misschien anders gewoon alle drie de versies bestellen bij een dozenschuiver, testen, en terugsturen welke het minst bevallen?
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Toevallig ook mee bezig en ik ben van plan ze te laten aanmeten. Niet de duurste versie maar rond de 300€. Ik vind de afsluiting heerlijk en publiek en omgevings herrie mixen wij erin met een aparte microfoon.

    Genoeg makers op de markt, dus ik zal niemand spammen. Bedraad altijd +1 mijns inziens. Afgelopen weken met draadloos een test gedraaid en soms dropouts ondanks vlaggen op ze zenders en binnen straal van 5 tot 10 meter van de antenne.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de tips. Hier kan ik wel wat mee.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je geld op is aan doppen: Vorige, vorige band met in-ears (E-315) maar gewoon met een draad. Geen beltpack maar gewoon een lang snoer vast aan mijn gitaarsnoer. Ik speel nooit draadloos. Zoveel beweeg ik niet.

    Mijn vorige band was met oudere muzikanten (40+) en wij oefenden op max 85 decibel.. In ear totaal niet nodig.
    Vriendelijke groet,

  6. #6

    Standaard

    Bedankt. Ik heb voor onze mixer echter wel een hoofdtelefoon vesterker nodig.

    Hebben forum leden ervaringen met de verschillen tussen 2-, 3- of zelfs 4 weg systeem earphones?

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn doppen waren twee-weg en vielen tegen. Ik heb een heleboel dure koptelefoons (beyer 770 pro, 990 pro, HD215, DT1350, Numark ) en die zijn allemaal beter dan doppen. Het is meer monitoring dan hifi vind ik.

    In mijn band zonder beroeps muzikanten was het oefenen met doppen een vereiste. Als we de doppen alleen voor een gig gingen gebruiken werd het een ramp. Is ook in strijd met een band-regel (nooit met optreden ineens andere apparatuur gebruiken waar je niet mee geoefend hebt)

    Nooit gehad maar op maat gemaakte oordoppen is wel beter zegt men.

    Trouwens, je hoort ook nog via trilling van de schedel en de geluidsbeleving met doppen is nooit hetzelfde als een echte geluidsbeleving vind ik. Ik begreep dat Petrucci graag een voet op een monitor zette om nog een beetje trilling mee te krijgen.
    Vriendelijke groet,

  8. #8

    Standaard

    Het blijft ellende met monitoring. We hebben o.a. 12" QSC speakers en ik heb persoonlijk getest met mijn pedalen setje bestaande uit een Koch OD63 buizen pedaal met in de pre-loop een Xotic SL, BB preamp en een Tim Pierce Power Amp simulator pedaal en in de post-loop van de Koch een combinatie van reverb & delay. De Koch maakt het ook nog eens af met een redelijke speaker simulator en een XLR output. Over de speaker klinkt het allemaal erg goed (gelukkig). Op basis van de testen heb ik wel mijn Mercury Box overdrive omgewisseld met de BB omdat die uiteindelijk veel beter als crunch sound over de QSC speakers klonk.

    Maar... met mijn oude Shure 1-weg earphones klinkt het als persoonlijke in-ear monitor toch heel erg droog en dun. Met mijn Sennheiser HD580 is het al veel beter. Zelfs een paar oude goedkope earphones klinken beter dus ik denk dat het aan een gebrek aan bas bij de Shure phones ligt. Daarom ben ik dus flink aan het rondzoeken wat hier de beste keuze zou kunnen zijn...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 mei 2016 om 01:08

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Trouwens, je hoort ook nog via trilling van de schedel en de geluidsbeleving met doppen is nooit hetzelfde als een echte geluidsbeleving vind ik. Ik begreep dat Petrucci graag een voet op een monitor zette om nog een beetje trilling mee te krijgen.
    Ook daar is een oplossing voor:
    http://www.porteranddavies.co.uk/KTPOverviewPage.html

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik heb bij enkele in-ear boeren op de site gezien dat je de diverse drivers kunt testen. Dan hoor je het verschil tussen 2, 3 en meer voudige drivers..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top