We zijn als pop/rock band zeer recentelijk overgestapt naar een QSC Touchmix 8 digitale mixer met 4 aux monitoren waarmee we in-ear monitoring willen gaan toepassen. Iedereen inclusief onze drummer gaat dus elektrisch spelen zonder eigen versterking of akoestische middelen. Ik heb mijn gitaar overdrive pedalen incl. power-amp en speaker simulatie al zodanig afgestemd dat ze ook erg goed klinken met de QSC K12 monitor speakers.

Na een paar sessie is gebleken dat de standaard iPod earphones ontoereikend zijn om een een goede acceptabele sound op de kop telefoon te verkrijgen. Ik had zelf al een behoorlijk oud 1-weg instap modelletje van shure maar mijn sennsheiser hd580 klinkt nu al zoveel beter. Er valt dus best veel te verdienen om de monitor sound goed te krijgen ;-)

Na wat oriëntatie heb ik nu de keuze gemaakt om een Fischer Amps wired belt pack aan te schaffen (stick versie die binnenkort kan worden geleverd). Ik wil echter mijn shure in-ear headphone ook vervangen en dacht zelf aan de shure SE425 (2 weg systeem van ca. 250 Euro).

Wellicht kunnen jullie als forum leden me van goede tips, adviezen of betere alternatieven voorzien....

Alvast bedankt!